שיתוף
תגובות
חדשות » ביידן: "פוטין לא יכול להישאר בשלטון"
ביקור מתריס
לאחר נאום שנשא בבירת פולין במהלכו אמר ביידן כי "פוטין לא יכול להישאר בשלטון". יו"ר בית הנבחרים הרוסי תקף ואמר: "אולי המנהיג האמריקאי חולה וצריך לעבור בדיקה"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: צילום: שאטקסטוק

לאחר שלקח חלק בפסגת נאט"ו מוקדם יותר השבוע, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נועד היום (שבת) עם שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה ושר ההגנה אולקסי רזניקוב, זאת במהלך ביקורו בפולין. כמו כן, בפגישה נכחו גם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, ושר ההגנה, לויד אוסטין. במהלך הפגישה, הנשיא האמריקאי כינה את מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, "קצב". בתגובה לכך, בקרמלין פרסמו תגובה לפיה ההתבטאות הזו מצמצמת את האפשרות לשיקום היחסים בין הצדדים, כך על פי סוכנות הידיעות TASS.

לאחר מכן, בנאום שנשא בבירת פולין אמר ביידן כי "פוטין לא יכול להישאר בשלטון". בתגובה, דובר הקרמלין פסקוב אמר שזו לא החלטתו של ביידן אלא של העם הרוסי. יו"ר בית הנבחרים הרוסי תקף ואמר: "העלבונות שהשמיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נגד ולדימיר פוטין הם התקף זעם, אולי המנהיג האמריקאי חולה וצריך לעבור בדיקה רפואית".

לדברי דובר מחלקת המדינה, ארצות הברית הביעה "מחויבות בלתי מעורערת לריבונותה ולשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה". שר החוץ האוקראיני אמר כי מדינתו קיבלה הבטחות ביטחוניות נוספות מארצות הברית על פיתוח שיתוף פעולה ביטחוני. "הנשיא ביידן אמר שמה שקורה באוקראינה ישנה את ההיסטוריה של המאה ה-21, ואנחנו נעבוד יחד כדי להבטיח שהשינוי הזה יהיה לטובתנו, לטובת אוקראינה, לטובת העולם הדמוקרטי", אמר.

כמו כן, ביידן אמור לבקר גם במרכז לקליטת פליטים באצטדיון הלאומי של ורשה, זאת לאחר שהודיע על כוונתו לאפשר כניסתם של מאות אלפי פליטים אוקראינים למדינתו. הוא שיבח את פעילותה של פולין בקליטת פליטים, והבהיר כי על מדינות נוספות לעשות כן על מנת "להקל בנטל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים