שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן שוחח עם פוטין והציע להיפגש
אחרי הכינוי "רוצח"
הבית הלבן מסר כי נשיא ארה"ב הדגיש את המחויבות לשלמותה של אוקראינה. הקרמלין: ארה"ב יזמה את השיחה • דיווח: ביידן יסיג את הכוחות האמריקאים מאפגניסטן
ולדמיר פוטין וג'ו ביידן | צילום: David Lienemann, הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והציע לו לקיים בחודשים הקרובים מפגש פסגה במדינה שלישית – כך נמסר מהבית הלבן. מדובר בשיחה ראשונה בין המנהיגים מאז שמוסקבה החזירה את השגריר מוושינגטון במחאה על כך שביידן כינה את פוטין "רוצח".

מהבית הלבן נמסר שבשיחה הביע ביידן בפני פוטין את מחויבותה של ארצות הברית לשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה והביע חשש מריכוז הכוחות הרוסיים בגבול ובחצי האי קרים. "הנשיא ביידן הדגיש את המחויבות הבלתי-מתפשרת של ארצות הברית לריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה. הנשיא הביע את החששות שלנו מריכוז הכוחות הפתאומי של רוסיה בקרים הכבושה ובגבולות אוקראינה, וקרא לרוסיה לפעול להרגעת המצב", נמסר.

לפי הבית הלבן, ביידן הדגיש שארה"ב תפעל בתקיפות כדי להגן על האינטרסים הלאומיים שלה – בהתייחסות למתקפות הסייבר ולהתערבות בבחירות – פעולות שמיוחסות לרוסיה. "הנשיא ביידן הבהיר גם שארצות הברית פעל בנחישות כדי להגן על האינטרסים הלאומיים שלה בתגובה לפעולותיה של רוסיה, כמו פריצות סייבר והתערבות בבחירות", נכתב בהודעת הבית הלבן.

בקרמלין הבהירו הערב ששיחת הטלפון הייתה ביוזמת האמריקנים, ושביידן ופוטין הביעו נכונות להמשיך את הדיאלוג ביניהם בנושאים ביטחוניים. לפי הקרמלין, ביידן אמר לפוטין שהוא רוצה לנרמל את היחסים בין הצדדים ולשתף פעולה בשורת נושאים – הפיקוח על נשק, תוכנית הגרעין האיראנית, המלחמה באפגניסטן ומשבר האקלים.

דוברת הבית הלבן הודיעה לאחרונה על שיחות עם המדינות החברות בברית נאט"ו כחלק מהמשבר בין רוסיה ואוקראינה. "יש בגבול יותר חיילים רוסים מאשר היו מאז שנת 2014. בעקבות הדאגה מכך, פתחנו בשיחות עם ידידותינו בנאט"ו", אמרה.

בתוך כך, ביידן, החליט שכוחות הצבא האמריקאי יסוגו מאפגניסטן עד ל-11 בספטמבר השנה. "אחרי סקירה מדינית קפדנית החליט ביידן להחזיר את הכוחות שנותרו באפגניסטן – ולסיים את המלחמה של ארה"ב אחרי 20 שנה", אמר בכיר בממשל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים