שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ביידן שוקל לבטל את ההכרה ברמת הגולן
דיווח בארה"ב
לפי אתר חדשות שמרני, גורם במחלקת המדינה טען כי "השטח לא שייך לאף אחד". גורם מדיני: "סוגיית רמת הגולן כלל לא עלתה בשיח עם האמריקאים"
תגיות:
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן | צילום: State Department photo

האם ממשל ביידן מתכוון לבטל את ההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן? האתר השמרני האמריקאי "וושינגטון פרי ביקון" דיווח אמש (חמישי) כי על אף שהממשל מסרב להצהיר על שינוי מדיניות רשמי, במחלקת המדינה ככל הנראה כבר סבורים אחרת.

גורם במחלקת המדינה אמר כי "ברמה הפרקטית רמת הגולן מאוד חשובה למדינת ישראל, וכל עוד בשאר אסד בשלטון, וכל עוד איראן נמצאת בסוריה עם המיליציות שלה, כל אלו מהווים סיכון בטחוני משמעותי לישראל. באופן הפרקטי, שליטה על רמת הגולן היא בעלת חשיבות אמיתית לביטחונה".

על פי הדיווח, מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן החל להעלות שאלות בנושא כבר בחודש פברואר. בדיווח כינו את ההתבטאות "מכה קשה לישראל". קודמו, מייק פומפאו, תקף את ההחלטה המסתמנת ואמר כי "רמת הגולן היא לא שטח כבוש, היא חלק מישראל ולישראלים יש זכות עליה".

גורם מדיני בישראל הגיב לדיווחים בארה"ב, שלא ברור עד כמה הם אמינים, ואמר כי "סוגיית רמת הגולן כלל לא עלתה בשיח עם האמריקאים. מובן מאליו כי רמת הגולן תישאר בריבונות ישראל לנצח"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר בתגובה לדיווחים שוברו הגדיר כ"ביטול ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל על רמת הגולן" כי "רמת הגולן לא הייתה יותר ישראלית בגלל החלטת טראמפ – והיא לא תהיה פחות ישראלית אם תתבטל ההחלטה עכשיו".

שר הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר אמר בתגובה לדיווח: "רמת הגולן היא חבל ארץ חשוב ובלתי נפרד ממדינת ישראל ותמיד תהיה כך. לכן, הנחתי את הגורמים המקצועיים במשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל לגבש בהקדם החלטת ממשלה מורחבת לתמיכה ברמת הגולן ובקצרין במטרה להכפיל את האוכלוסייה ברמת הגולן".

ח"כ מירי רגב מ'הליכוד' תקפה את הממשלה החדשה: "אם אכן נכונים הדיווחים מארה״ב בדבר ביטול ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן, הרי שחובבן יחסי החוץ וראש הממשלה בפועל יאיר לפיד מדרדר את ישראל ומוריד לטימיון את ההישג המדיני האדיר בהכרה האמריקנית ברמת הגולן. לצד ראש ממשלת ההונאה והקומבינה בנט, הם מתנהלים כטירונים מול הקורונה, חובבנים ביחסי החוץ ומסוכנים לביטחון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים