שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ב'יצהר' הזמינו את בוגי יעלון לבקר בישיבה
סגירת מעגל?
לאחר שזכו בתביעה נגד המשטרה שתפסה את הישיבה ביצהר על פי צו שר הביטחון לשעבר יעלון, בהנהלת הישיבה מבקשים כעת לפתוח דף חדש של פיוס והערכה
משה בוגי יעלון | צילום: צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאחר שנים של מתיחות, מבקשים בישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר ליישב את ההדורים עם שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון. זאת, על רקע הפסיקה שעל המדינה לשלם פיצויים בסך מאות אלפי שקלים לישיבה בגין תפיסת המבנה שלא כדין על ידי כוחות מג"ב.

כזכור, היה זה לפני 6 שנים וחצי בעת השתלטה המשטרה על הישיבה בתגובה לאירועי טרור יהודי שיוחסו לתמידי הישיבה.

במכתב ליעלון שנשלח מטעם הישיבה הם מזכירים ליעלון את ההחלטה שהתקבלה בתקופתו כשר הביטחון, "החלטת על צעד חסר תקדים – תפיסת בית המדרש של ישיבת 'עוד יוסף חי' והפיכתו לבסיס מג"ב. לא הייתה עילה חוקית למעשה הזה, שהרי החוק אינו מאפשר להעניש בצורה כזו את מי שדעותיו שונות משלך, וכמובן שלא הייתה לכך כל הצדקה מוסרית".

"אנחנו מסתכלים על התשלום הזה כעל חלק מבניית הקשר ואיחוי הקרעים. כאשר משרד הביטחון מודה בטעות שעשית – יש כאן התקדמות והבנה ש'כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות', וכוחניות וסתימת פיות לא יובילו אותנו לשום מקום", כתבו ליעלון.

"יוסף הצדיק נמכר על ידי אחיו ונזרק לבור, כיון שדעותיו ודיבוריו נשמעו להם לא מתאימים, אולי גם מקוממים. אבל יוסף לא התמלא בשנאה וניכור, אלא התאמץ ובנה מחדש, ביד אמן רגישה, את הקשר האוהב עם בני המשפחה".

"אנחנו מאחלים לך שגם אתה תתקדם לכיוון הזה, של הבנה ושותפות. אולי דווקא נקודת הזמן היא הזדמנות שלך לעצור רגע, לעשות חושבים, ולנסות לאחות את הקרעים גם עם מי שאינו חושב בדיוק כמוך".

לסיום, פנו אל ח"כ יעלון והציעו לו לסגור מעגל ולבקר בישיבה, "אתה מוזמן לבקר בישיבה ולפגוש בגובה העיניים את אחיך מנחלת יוסף הצדיק".

כזכור, בפסק דין שניתן בימים האחרונים התחייבה מדינת ישראל לשלם לישיבת 'עוד יוסף חי' ביישוב יצהר 400,000 ש"ח בגין דמי שימוש הוגן ובגין פיצויים על נזקים שנגרמו למבנה, לאחר שכוחות הביטחון תפסו את מבנה הישיבה ואילצו את הישיבה לעבור למיקום חלופי.

בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד אריה ארבוס ממשרד 'ארבוס קדם צור', טענה הישיבה כי נאלצה לנדוד ממקום מושבה וכן על המדינה לשלם לה דמי שימוש הוגן במבנה. עוד טענו התובעים, כי כוחות מג"ב גרמו נזקים קשים למבנה הישיבה שעלותם מעל 800,000 ש"ח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים