שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ביקורת חריפה במערכת הבריאות נגד דברי בנט
"דה לגיטימציה"
שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס אתמול בריאיון ל'כאן' על הביקורת שהשמיע בנט וניו יורק, והגן על בכירי משרד הבריאות: "חושב זה היה מיותר ומצטער שזה נעשה"
ראש הממשלה נפתלי בנט מעל במת האו"ם | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט נגד בכירי משרד הבריאות מעל במת האו"ם עוררו סערה רבתי בקרב מערכת הבריאות: בכירים במערכת מותחים הבוקר (ד') ביקורת חריפה על דבריו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, באו"ם על אודות הדרג המקצועי וניהול הקורונה. לטענתם אנשי המשרד עושים את עבודתם נאמנה וכך היה לכל אורך המשבר וכי המתקפה של בנט אינה מובנת ולא ברור מדוע הוא משתלח באנשי המקצוע.

את הביקורת החל שר הבריאות ניצן הורוביץ שהתייחס אתמול בריאיון ל'כאן' על הביקורת שהשמיע בנט וניו יורק, והגן על בכירי משרד הבריאות: "חושב זה היה מיותר ומצטער שזה נעשה". בהמשך אמר: "אנשי מערכת הבריאות עושים עבודה מדהימה ואני מגבה אותם ב-100% משום שאני תומך במדע והרפואה וזה תמיד השיקול הראשון שלנו. חובת מומחי הבריאות היא להציג למקבלי ההחלטות את המלצתם המקצועית".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר כי בדבריו של בנט נחצו קווים אדומים וכי מה שהתחיל כהדלפות מגמתיות מצד גורמים עלומי שם, נחשף כמסע דה-לגיטימציה בוטה מצד ראש ממשלת ישראל כנגד ציבור הרופאים והרופאות, שעושים לילות כימים במלחמה מול נגיף הקורונה.

"דבר כזה עוד לא ראינו מצד שום ראש ממשלה עד היום", אמר פרופ' חגי. לדבריו, איש לא חלק על כך שהדרג הנבחר הוא זה שמכריע ומקבל את ההחלטות במדינה דמוקרטית. אך עם זאת, ביטול או זלזול בעמדתם המקצועית של צוות המומחים ושל בכירי משרד הבריאות, ודאי לא מעידים על הליך קבלת החלטות שיש להתגאות בו. פרופ' חגי אף הביע חשש כי דבריו של ראש הממשלה יהוו רוח גבית עבור מתנגדי המדע, ויפגעו עוד יותר באמון הציבור כלפי מערכת הבריאות.

הממונה על הטיפול במשבר הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, אמר כי ציפה שהמסר לכל מדינות העולם יהיה: "בואו ללמוד מהמנהיגות הישראלית אשר נשענת על שדרת רופאים וחוקרים מקצועיים, המובילה את העולם במגפה הזו". זרקא הוסיף כי הוא מאמין שההערכה וההבנה הזו קיימת והיא תשמע בצורה ברורה וחדה יותר בהמשך.

אחד הבכירים במערכת הבריאות אמר: "ראש הממשלה נפתלי בנט ביזה בפני העולם כולו את בכירי משרד הבריאות ואת הרופאים הבכירים שיועצים לממשלה".

לדבריו של הבכיר, "חמור מכך, גם אם ראש הממשלה לא התכוון לכך, הוא נתן באחת הבמות החשובות בעולם רוח גבית למי שגורמים את הנזק הגדול ביותר בישראל למאבק במגיפה – מתנגדי החיסונים, הססני החיסונים ומכחישי הקורונה. מהדברים של ראש הממשלה משתמע שהוא לא סומך על הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ושהם 'מגמגמים' כשהוא שואל אותם".

הבכיר הוסיף כי "ההשפעה של דברי בנט עלולה להיות הרסנית וקטלנית גם בפגיעה קשה מאוד באמון הציבור, גם בנטייה לבצע את ההמלצות וההוראות של משרד הבריאות וגם ברצון של מיליוני הישראלים להתחסן. זה, אולי, אחד הצעדים החמורים והפוגעניים ביותר שנעשו עד עכשיו בזמן המאבק במגיפת הקורונה, ועוד בלי קשר שזה נעשה באו"ם, וזה היה נראה כמו חיסול בפני כל העולם של צמרת משרד הבריאות".

בנט הגיב לביקורות לפני העלייה למטוס: "אני מכבד מאוד את מומחי הבריאות ומוקיר את עבודתם המקצועית. עם זאת, עוד הטלת הגבלות על אזרחי ישראל, זו לא המדיניות של הממשלה. מדיניות הממשלה היא להיות פתוחה ככל האפשר לצד עבודה ממוקדת על הלא-מחוסנים מוקדי התחלואה".

עוד הוסיף בנט כי "40 התושבים האדומים ביותר בישראל הם כרגע בחברה הערבית ומעל 90 אחוז שמאושפזים במצב קשה, לא מחוסנים. לכן למרות הלחצים, נימנע בשלב הזה ממגבלות גורפות. סגירת קונצרט בראשל"צ או סגירת חתונה במודיעין, לא תעזור לתושבי אום אל פאחם לצמצם את התחלואה".

כזכור, שלשום, לאחר נאומו בעצרת האו"ם, אמר ראש הממשלה לכתבים כי "עם כל הכבוד למומחים לרפואה, חלקם לא רואים את התמונה המלאה". בנט הוסיף: "לא הם יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי, אלא אנחנו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מקבל במה ומנצל ויורד על הרופאים חכם חלם יותר גרוע מביבי במקום לרדת כל איראן חיזבאללה חמאס תראו מה הוא עושה מלכלך על הרופאים בושה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים