שיתוף
תגובות
חדשות » בירושלים מסכמים בהצלחה את מבצע השלג
חג שלג שמח
גם השנה ובדומה לאירוע השלג בשנה שעברה, מציינים בעירייה את ההערכות המקצועית והיסודית של כלל העוסקים במלאכה תוך הפקת לקחים משנים קודמות
ליל שלג בכותל | צילום: הקרן למורשת הכותל

עיריית ירושלים, על כלל אגפיה, מסכמת את אירוע השלג שהיה בימים רביעי וחמישי (26-27.1). גם השנה ובדומה לאירוע השלג בשנה שעברה, מציינים בעירייה את ההערכות המקצועית והיסודית של כלל העוסקים במלאכה תוך הפקת לקחים משנים קודמות. 

200 טון מלח, 250 מפלסות ו-5,500 שיחות למוקד 106: זה היה אירוע השלג בירושלים. בעיר, נערמו כ-20 ס"מ שלג, אשר כיסה אותה במעטה לבן יפהפה בכל שכונות העיר והביא שמחה לתושבים ומשך הרבה מבקרים.

יצוין כי בגלל ההיערכות המוקדמת הפעילה העירייה את כלל אגפיה במתן מענה הולם והכל על מנת שהאירוע יעבור ללא תקלות, כך לדוגמא אגף חירום וביטחון ריכז את אירוע השלג והפעיל את החמ"ל העירוני. האגף הפעיל מערך של חפ"קי סיור לאיתור מפגעים וטיפול באירועים, קיים קשר רציף והערכות מצב עם כלל הגורמים והוביל שיתופי פעולה אל מול גורמי חירום והצלה הפועלים בעיר.

אגף התברואה הזמין והפעיל כ-250 מפלסות/כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי). הכלים הופעלו בכלל אזורי העיר, פילסו את השלג ופתחו צירים ראשיים. פינוי האשפה, החל בצורה הדרגתית, ועד לסוף היום, פונו כ-300 טון אשפה. מחר (שישי) יתוגבר מערך פינוי האשפה, במטרה לפנות את כלל האשפה טרם השבת.

אגף האכיפה והשיטור העירוני פעל לאורך היממה לפתיחת צירים, מתן מענה לאנשים בודדים שנזקקו לעזרה, סייע בשינוע ע"פ הצורך, פעל לסגירת רחובות וצירים באמצעות השיטור העירוני  – לרבות סיוע לכוחות מד"א. פונו צירי גישה לבתי חולים בעיר, פינוי חניוני תחבורה ציבורית ודרכי גישה לבתי ספר בהן התקיימו בחינות הבגרות.

אגף שפ"ע, הפעיל צוותי כוננות לטיפול במפגעים ונתן מענה לפניות אודות מפגעים אשר הגיעו באמצעות מוקד 106. כמו כן התבצע פיזור של כ-200 טון מלח ברחבי העיר למניעת קפיאת צירים. עוד טיפל האגף בכ-300 עצים שנפלו בשטחים ציבוריים וכן משטחים פרטיים לציבוריים ובמפגעים נוספים באמצעות צוותי מחלקת גננות וצוות הבטיחות העירוני. מחלקת המאור טיפלה בעשרות מפגעים שכללו, קריסת עצים על קווי חשמל, נפילת עמודי תאורה, הפסקות חשמל, קצרים ומפגעים נוספים. האגף לשיפור פני העיר ימשיך לפעול להחזרת מצבה של העיר לשגרה בהקדם האפשרי.  

המוקד העירוני 106 קיבל כ-5,500 שיחות נכנסות מאז יום רביעי בבוקר, פי 5 מיום רגיל.  כמחצית מהשיחות 50% מתוכן עסקו בנושאי טיפול במפגעים ושאר הפניות, עסקו בעיקר בבקשות למידע בנושאים השונים כגון : הסדרי תנועה, חינוך, תחבורה ציבורית ובקשות לסיוע אישי.

מינהל קהילה ורווחה ביצע סיורים מקדימים לאיתור וטיפול בדרי רחוב לרבות העברה לבתי מחסה, הפעיל מערכי חירום קהילתיים, מערך מתנדבים וצוותי רווחה לטיפול באוכלוסייה וכן תגבר כוננים לסיור בחירום.

מינהל תרבות חברה וספורט העניק מענה שוטף לצרכים של כלל המנהלים והגיל השלישי בהערכות לאירוע השלג ובמהלכו. בנוסף, התקיימו חגיגות שלג בפארקים המרכזיים בעיר ובגן סאקר בהשתתפות שחקנים ודמויות שטח אשר עברו בין החוגגים, חילקו צעיפים, כפפות וכובעים ממותגים וערכו תחרויות היתוליות עם התושבים.

באתר העירוני של עיריית ירושלים, נרשמו מיום ראשון בבוקר ועד היום כ-132 אלף כניסות לאתרים בכל השפות. בנוסף, נרשמו כ-22 אלף צפיות באתר החירום העירוני בכל השפות, אשר עלה לאוויר ביום רביעי בבוקר. עוד, חל גידול של 160% במספר העוקבים בטלגרם העירוני.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר כי "עיריית ירושלים מסכמת את אירוע השלג בהצלחה רבה! האירוע, נוהל והובל על ידי כלל אגפי העירייה בניצוחו של מנכ"ל העירייה, איציק לארי. תוך הפקת לקחים מאירועים קודמים ובמקצועיות חסרת פשרות. אני מבקש להודות לכלל עובדי העירייה, אשר פעלו במסירות ובמקצועיות, בשטח ובמטה, לטובת תושבי ירושלים. גם באירוע זה הוכח שכוחנו ומוכנותנו הם בלכידותנו ובהכנה מראש. גם מאירוע זה נפיק לקחים ונפעל ליישומם לקראת אירועי השלג הבאים. אני קורא לכל תושבי העיר ירושלים ומבקריה, להמשיך לנהוג בזהירות וליהנות מאווירת השלג הקסומה במהלך סוף השבוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים