שיתוף
תגובות
חדשות » בישראל התייחסו לראשונה למתקפה הרוסית
התגובות הישראליות
נשיא המדינה הרצוג: "אני מתפלל, כמו רבים בכל העולם שהשלום יחזור לאוקראינה ורוסיה". שר החוץ לפיד: "ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי"
רה"מ נפתלי בנט והשר יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במדינת ישראל שברו לא מעט את הראש בימים האחרונים כיצד להגיב על ההסלמה באוקראינה וללכת בין הטיפות, נראה שההנהגה הישראלית בין ארה"ב מחד לרוסיה השולטת במרחב הצפוני (סוריה) השאירה הרבה אורות דולקים בימים האחרונים הן בלשכת ראש הממשלה והן במשרד החוץ.

כך לדוגמה ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום התייעצויות שוטפות מאז שעות הבוקר, זאת במקביל להערכות מצב שמתקיימות במשרד החוץ ובמטה לביטחון לאומי (מל"ל) בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים. זאת בנוסף, בשעה 19:00 צפוי בנט לקיים דיון בקריה בתל אביב עם שר החוץ לפיד, שר הביטחון בני גנץ ובכירים נוספים.

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג, המבקר כעת ביוון, התייחס לנושא בפתח פגישתו עם נשיאת יוון קתרינה סקלארופולו. "זהו ללא ספק רגע היסטורי ומורכב מאוד", אמר, "גם אני חש הבוקר עצב רב וחשש מטרגדיה הומניטרית, פגיעה חלילה באזרחים חפים מפשע. אני מתפלל, כמו רבים בכל העולם שהשלום יחזור לאוקראינה ורוסיה. ישראל, כפי שנמסר על ידי ממשלתנו תומכת בשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה".

הוא הוסיף: "בהזדמנות הזאת אני שב וקורא לאזרחים ישראליים שבאוקראינה לחזור מיד לישראל. כרגע דרך המעברים היבשתיים. אנחנו כמובן מסתכלים ודואגים לגורלה של הקהילה היהודית באוקראינה. נציע כל שיתוף פעולה הומניטרי אפשרי לממשלה באוקראינה באמצעות וביחד עם שותפים נוספים".

שר החוץ יאיר לפיד קיים בשעות הצהרים תדרוך בעקבות הערכת מצב שבוצעה במשרד החוץ, בפתח דבריו הבהיר לפיד כי "ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי, ואנו מגנים אותה. ישראל מגנה את ההתקפה ונערכת לסיוע הומניטרי לאזרחי אוקראינה".

עוד הוסיף: "לישראל יש יחסים ארוכים וטובים עם רוסיה ואוקראינה. עלינו לשמור על שלומם של אנשי הסוכנות שנמצאים באוקראינה שנשארים שם כדי לסייע לאזרחים היהודים. אני קורא לכל אזרח לצאת מאוקראינה. ישנם מספר מעברי גבול ליציאה בטוחה וחלקה. אזרחים שזקוקים לסיוע יכולים לפנות למשרד החוץ".

לפיד אמר כי "לישראל יש יחסים עמוקים, ארוכים וטובים עם רוסיה ועם אוקראינה. יש עשרות אלפי ישראלים בשתי המדינות, יש מאות אלפי יהודים בשתי המדינות, שמירה על בטחונם ושלומם הם בראש מערכת השיקולים שלנו. בנוסף עלינו לשמור על בטחונם ושלומם של אנשי משרד החוץ, אנשי נתיב ואנשי הסוכנות הממוקמים באוקראינה. בשעות אלה, הם מסכנים את חייהם כדי להמשיך לתת סיוע ועזרה לכל ישראלי ולכל יהודי".

"בתחילת השבוע הוריתי לפנות את השגרירות שלנו בקייב, להעביר אותה למשרדים בעיר לבוב, סמוך לגבול הפולני. אני קורא לכל אזרח ישראלי לצאת מיד מאוקראינה ולהגיע למעברי הגבול כל עוד הדרכים פתוחות. קחו בחשבון שכבר עכשיו יש נהירת פליטים לכיוון הגבולות המערביים של אוקראינה. כרגע המרחב האווירי של אוקראינה סגור, ואין תנועת רכבות. נציגים קונסולרים של משרד החוץ הוצבו כבר בכל מעברי הגבול הסמוכים ללבוב, כדי לסייע לישראלים לצאת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים