שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "בית הדין בהאג איבד את הלגיטימיות שלו"
שר החוץ הרוסי
אשכנזי: "הדרך היחידה להביא ליציבות במזרח התיכון היא ע"י עצירת פרויקט הגרעין הצבאי האיראני ועצירת המעורבות של הממשלה בטהרן במדינות המזרח התיכון"
גבי אשכנזי ושר החוץ הרוסי | צילום: שגרירות ישראל במוסקבה

במהלך ביקורו המדיני של שר החוץ גבי אשכנזי במוסקבה, התקיימה הבוקר פגישה בינו לבין שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. השנים דנו ביחסים הבילטראליים בין המדינות המציינות השנה 30 שנים לחידוש היחסים הדיפלומטים ביניהם, ועל נושאים אזוריים.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר בפגישה עם שר החוץ גבי אשכנזי במוסקבה: "אנו רואים את פעילות בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג בצורה שלילית לא משנה באיזה מקרה. עבודת בית הדין לא אפקטיבית ובזבזנית. לצערי בית הדין איבד את הלגיטימיות שלו" .

"מכובדי, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אני מודה לך מאוד על ההזמנה להגיע למוסקבה היום למפגש החשוב הזה", אמר אשכנזי. "זהו ביקורי הראשון כשר חוץ ברוסיה, ואף כי שוחחנו לא אחת, ואף נפגשנו לפני מספר חודשים ביוון, אני רואה חשיבות גדולה בביקור הזה".

"בהמשך השנה נציין 30 שנה לחידוש הקשרים הדיפלומטיים בין המדינות, ואני שמח לציין כי במהלך שלושת העשורים האחרונים הקשרים בין המדינות התבססו והתרחבו לתחומים רבים בהן תחומי הכלכלה, הביטחון, התיירות ועוד. הקשרים בינינו באים לידי ביטוי בין היתר גם בשיח פתוח ושוטף הן בדרגי העבודה והן ברמת המנהיגים".

"קשרים אלו מבוססים על חיבור ארוך שנים בין העם הרוסי לעם היהודי, היסטוריה משותפת וחיבור תרבותי והיסטורי עוד מתחילת העליות הציוניות לישראל ועד לשנים האחרונות. כיום חיים בישראל למעלה ממיליון ישראלים בעלי שורשים ברוסיה, וברוסיה חיה קהילה יהודית גדולה וחזקה. העם היהודי לא ישכח לעולם את תפקידה המרכזי של רוסיה במאבק בגרמניה הנאצית ובשחרור מחנות ההשמדה ברחבי אירופה".

"עמיתי השר לברוב, רוסיה היא שחקן מרכזי במזרח התיכון. שחקן בעל תפקיד משמעותי וחשוב ליציבות האזורית. אנחנו מעריכים מאוד את עמדת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התומכת בישראל ומחויבותה הפומבית, עליה חזר בפורומים שונים, לביטחונה של מדינת ישראל".

גבי אשכנזי ושר החוץ הרוסי | צילום: שגרירות ישראל במוסקבה

"בשנים האחרונות מתנהל בין ישראל לרוסיה דיאלוג פורה המבוסס על אינטרסים משותפים, ועל שיתוף פעולה בנושאים של ביטחון לאומי. אני רואה חשיבות רבה מאוד בשיח הזה בינינו".

"המזרח התיכון עבר בחודשים האחרונים שינויים מרחיקי לכת בעקבות הסכמי השלום והנורמליזציה של ישראל עם איחוד האמירויות, בחריין, סודן ומרוקו. הסכמים אלו יצרו מציאות חדשה באיזור אשר מהווה הזדמנות למדינות נוספות להצטרף למעגל מדינות השלום".

"אני קורא להנהגה הפלסטינית לנצל את ההזדמנות שנוצרה, לסיים את מדיניות הסירוב ולחזור לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. זה אינטרס משותף לנו ולפלסטינים להביא לעתיד טוב יותר לילדנו".

גבי אשכנזי ברוסיה | צילום: שגרירות ישראל במוסקבה

"לפני כשבועיים התובעת של בית הדין הפלילי הבינ"ל בהאג פרסמה את החלטתה האומללה לפתוח בחקירה כנגד ישראל. החלטה זו מעוותת את הדין הבינ"ל ופוגעת בסיכוי לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים. אני מקווה שהנושא כולו ירד מסדר היום של בית הדין".

"הסכמי השלום גם הדגישו בצורה חדה וברורה את שני המחנות שנוצרו במזרח התיכון: מחד מחנה השלום, אותו מובילים מנהיגים אמיצים שבחרו בדרך הדיאלוג, שיתוף הפעולה והשגשוג, ומנגד מחנה העימות, המלחמה והטרור, אותו מובילה איראן אשר מוביל לאלימות, חוסר יציבות וסכסוך".

"הדרך היחידה להביא ליציבות במזרח התיכון היא ע"י עצירת פרויקט הגרעין הצבאי האיראני ועצירת המעורבות של הממשלה בטהרן במדינות המזרח התיכון".

גבי אשכנזי | צילום: שגרירות ישראל במוסקבה

"שר החוץ לברוב", הוסיף שר החוץ, "השנה האחרונה היתה מאתגרת מאוד עבור העולם כולו. אנחנו מתמודדים עם מגיפה בריאותית ומגפה כלכלית הנובעת ממנה. ההתמודדות עם משבר הקורונה הוא אינטרס בינ"ל לו שותפות כל המדינות, והדרך לצאת מהמשבר הבריאותי, ולאחריו מהמשבר הכלכלי, היא התמודדות משותפת, שיתוף מידע וניסיון ומאבק משותף בנגיף".

"אני מקווה מאוד שבקרוב תחלוף הסערה הבריאותית שיצרה הקורונה, ונוכל לחזור לממש את הקשרים הטובים בין העמים, בין היתר על ידי חידוש הגעת תיירים ישראלים לרוסיה, ותיירים רוסים לישראל, ולממש את הפוטנציאל הכלכלי העצום ביחסים הבילטראליים".

"אני שמח מאוד להיות היום כאן במוסקבה במפגש המעיד על היחסים החזקים בין המדינות. אני מודה לך ולצוות שלך על האירוח החם, ולצוות שגרירות ישראל במוסקבה על הכנת הביקור והליווי שלו", דברי אשכנזי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים