שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » בית הדין קבע: יו"ר ועד עובדי תן ביס לא יפוטר
בהליך זמני
ההחלטה מגיעה אחרי שבאוגוסט כבר ניתן פסק דין שקבע, בין היתר, כי ההסתדרות הפכה ליציגה בתן ביס וכי החברה פגעה ביו"ר הוועד בשל פעילותו בהתארגנות
תן ביס וההסתדרות | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

נשיאת בית הדין האזורי לעבודה תל-אביב השופטת הדס יהלום הוציאה השבוע צו מניעה זמני האוסר על חברת תן ביס לפטר את יו"ר ועד העובדים אדם שטיינר. עוד קבעה הנשיאה כי יו"ר הוועד ימשיך להגיש משמרות והחברה תמשיך לשבץ אותו לעבודה בהתאם.

עובדי תן ביס התארגנו בחודש אוקטובר 2020 במסגרת ההסתדרות, שהודיעה עוד באותו היום על יציגות בחברה. עם זאת, החברה סירבה להכיר בהתארגנות עובדיה וניהלה הליך משפטי ממושך ומורכב בבית הדין. בחודש אוגוסט 2021 ניתן פסק דין של בית הדין לעבודה שקבע כי ההסתדרות היא ארגון עובדים יציג בחברה וכי החברה פגעה ביו"ר ועד העובדים בשל ההתארגנות. בית הדין אף השית פיצויים על החברה בשל הפגיעות בהתארגנות.

תן ביס מיאנה להשלים עם פסק הדין וערערה עליו לבית הדין הארצי לעבודה, שם טענה, בין היתר, כי יש להפחית את הפיצוי שהושת בשל כך שלא נקטה בהליכי פיטורים נגד יו"ר הוועד.

בעוד הצדדים ממתינים לפסק הדין בנוגע לערעור, ניסתה בכל זאת החברה לפטר את יו"ר הוועד, ימים ספורים אחרי הדיון ובתקופה הרגישה ביותר בחיי ההתארגנות.

לאחרונה הגישה ההסתדרות בקשה בהולה לבית הדין האזורי לעבודה לביטול ההחלטה על הפיטורים. הבקשה נדונה שוב בפני נשיאת בית הדין האזורי לעבודה, השופטת הדס יהלום. אתמול, כאמור, הוציאה השופטת את צו המניעה הזמני האוסר את פיטורי יו"ר הוועד.

מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים עמיחי סטינגר: ״אנחנו שמחים מאד שבית הדין פסק את הברור מאליו: אסור לפגוע בעובדים המובילים התארגנות. בטח התארגנות צודקת של עובדים צעירים ומוחלשים כעובדי תן ביס, הנאבקים כבר יותר משנה על זכותם להתאגדות ולשיפור תנאי עבודתם. ההסתדרות תמשיך להגן על זכות ההתאגדות בכל מקום, ובתן ביס ביתר שאת".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הנוע"ל אורי מתוקי: "למעלה משנה לאחר הכרזת היציגות, ממשיכה תן ביס בפעולתה לנסות ולסכל את התארגנות העובדים. במקום לשבת למשא ומתן בתום לב ולטפל בבעיות אותן מעלים השליחים, כגון בטיחות בחורף ובכלל, זכויות סוציאליות ועוד, ממשיכה ההנהלה למשוך זמן בבתי משפט. אנחנו נמשיך להיות הגב לעובדים הצעירים בישראל".

יועצת משפטית לאגף להתאגדות עובדים עו"ד ענת גוטמן סיכמה: "מדובר על החלטה חשובה לכלל עובדי ענף השליחויות. התארגנות שליחי תן ביס היא התארגנות פורצת וחדשנית בענף שלא הכיר עד כה התארגנויות עובדים. השליחים בענף הזה, המבוסס ברובו על כלכלת פלטפורמה, מועסקים לרוב כעובדים בודדים שלא מכירים זה את זה ומעולם לא חוו את יתרונות העבודה המאורגנת. החשיבות של ההחלטה היא בעצם ההכרה שצריך לתת להתארגנות הזו הזדמנות ולחזק אותה, והחלטת בית הדין שמנע את פיטוריו יו"ר הוועד נועדה בדיוק לכך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים