שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בית כנסת הוצת בלוד – 2 פצועים מירי בעיר
פרעות הערבים
בית כנסת בשכונת רמת אשכול הוצת על ידי מתפרעים. זהו בית הכנסת החמישי בעיר שמוצת במהלך המהומות. צוותי הכיבוי הצליחו להשתלט על האש
תגיות:
שריפת בית הכנסת בלוד, הערב | צילום: חמ"ל לוד

גל האלימות בערים המעורבות ששוטף את ישראל בימים האחרונים נמשך גם היום (חמישי) עם שורת אירועים אלימים שנרשמו ברחבי הארץ. גם המהומות בלוד נמשכות והמשטרה הודיעה על החלת עוצר נוסף הערב בעיר, חמור יותר מזה שהוטל אתמול.

תושבים בעיר דיווחו בית כנסת בשכונת רמת אשכול הוצת על ידי מתפרעים. זהו בית הכנסת החמישי בעיר שמוצת במהלך המהומות. צוותי הכיבוי הצליחו להשתלט על האש. בנוסף, צוותי כיבוי הוזעקו לכמה מוקדי הצתות קטנות יותר בשכונת הרכבת.

בלוד היו נפצעו שניים מירי חי.. אחד מפצועי הירי הוא חובש מד"א בן 19, שנורה בשעות הצהריים ברגלו ונפצע באורח קל-בינוני. אדם נוסף נפצע באורח קל מירי ברגלו ברחוב אבא הלל סילבר. בעיר מוטל עוצר מ-20:00, זה הערב השני ברציפות, והכניסה אליה אסורה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ביקר בלוד ועמד על היערכות המשטרה במקום. "אנחנו עושים את המירב ואת המיטב כדי לחזק את תושבי לוד", אמר אוחנה לשאלות עיתונאים. "קודם כל, בוודאי שביחס לפעילות השגרתית של האירועים, לא רק בלוד אלא בכל הערים, זה בוודאי מצריך תגבור משמעותי של הכוחות".

אוחנה הוסיף כי "אנחנו גייסנו את כל פלוגות המילואים של משמר הגבול, גייסנו את פלוגות מאיו"ש והכנסנו אותן לכאן. עיבוי הכוחות הזה אמור לספק פתרונות יותר טובים". לדבריו, "מיניתי מפכ"ל התקפי ויוזם – ואני מצפה לשינוי משמעותי מאוד בשטח. זה לוקח זמן, אבל אין זמן כי השטח בוער ואנחנו צריכים לחזק את הכוחות".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהגיע לזירה בלוד לאחר אירוע הירי, אמר כי צריך להכניס את הצבא לעיר. "הבניין שירו ממנו היה צריך להיות מכותר. אין יוצא ואין בא. זה שזה לא קורה זה מחדל טקטי", אמר. "צריך להכניס צבא, שב"כ מודיעין ולאסוף את כל הנשק. האירוע מגה אסטרטגי, צריך להבין שיש פה מלחמה. השקט יחזור ללוד כשנבין שזו מלחמה של אויב קולקטיבי וכך צריך להתייחס לזה. צריך מעצרים מנהליים ומעצרי מנע ואגרוף ברזל הרבה יותר משמעותי. שמעתי שהמפכ"ל מתנגד להכנסת צבא. זו לא החלטה שלו. אם למפכ"ל יש בעיית אגו שייקח את החפצים שלו וילך".

מהמפקדה משימתית של מג"ב בלוד נמסר כי "מאות מתקהלים במוקדים שונים בלוד, כוחות מג"ב ערוכים במוקדים אלו ובנקודות החיכוך ברחבי העיר. כרגע ההתקהלויות אינן אלימות ברובן ובמקומות ספציפיים ישנם יידוי אבנים. הכניסות לעיר חסומות על ידי הכוחות".

"ההתקהלויות מפונות כרגע על ידי הידברות בין המפקדים הבכירים לבין המתקהלים פרט למוקד אחד שבו כרגע יש פיזור באמצעים. עד כה נעצרו הערב 8 חשודים מההתפרעויות של הלילות הקודמים וסבב המעצרים ממשיך ברגעים אלו. לוחמי מג"ב ימשיכו לפעול בנחישות וביד חזקה גם הלילה בלוד בכוחות גדולים במוקדי החיכוך וישתמשו בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת להחזיר את השקט לרחובות".

המשטרה עצרה עד כה 4 מפגינים בצומת ברניציקי בחשד שהפרו את הסדר וקראו קריאות גזעניות. "משטרת ישראל ממשיכה לפעול על מנת לאכוף את הסדר ולהבטיח את חופש התנועה. בתוך כך, במהלך הפגנה שהתקיימה בצומת ברניצקי החלו המפגינים להפר את הסדר ולקרוא קריאות גזעניות. השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך כדי שימוש באמצעים ועצרו כאמור 4 מהם", נמסר.

המשטרה עצרה חשוד בחיפה בחשד להחזקת כלי התקפה. "משטרת ישראל ממשיכה בפעילות באכיפה למען שמירה על הסדר הציבורי. בתוך כך, בפעילות מבצעית של שוטרי תחנת חיפה ברחוב בן גוריון נבדק נהג רכב לאחר שהעלה חשד ובמהלך חיפוש ברכבו אותרו כלי התקפה. שוטרי תחנת חיפה עצרו את החשוד בשנות ה20 לחייו תושב חיפה שהועבר לתחנה כמו כן תפסו את הממצאים לחקירה", נמסר מהמשטרה.

המשטרה עצרה לפני זמן קצר תושב פרדס חנה בחשד להשלכת בקבוקים לעבר מפגינים בזמן הפגנה במקום. "המשטרה פתחה בסריקות לפני זמן קצר עם קבלת דיווח על השלכת בקבוקים לעבר מפגינים בפרדס חנה. כעבור זמן קצר הביאו הסריקות למעצרו של החשוד, תושב המקום בן 20 ובהתאם לחומר הראיות יוחלט האם להאריך מחר את מעצרו".

המשטרה עצרה לפי זמן קצר תושב קרית מוצקין בחשד להסתה ברשתות החברתיות. "כוחות משטרה ולוחמי יס״מ עצרו לפני זמן קצר תושב קרית בן 23 לאחר שקרא לצאת ולפגוע בכלי רכב וחנויות בעיר עכו ברשתות החברתיות. בהתאם להתפתחות החקירה יוחלט האם לבקש מחר את הארכת מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בקריות".

המשטרה עצרה הערב בבת ים במהלך פעילות מבצעית, 8 חשודים בהפרות סדר כשברשותם כלי תקיפה. "המשטרה פועלת הערב בכוחות מתוגברים בעיר בת ים, תוך מיקוד באכיפת הפרות סדר על מנת לשמור על שלום הציבור והסדר הציבורי . בתוך כך, כוחות המשטרה עצרו עד כה 8 חשודים, ביניהם קטינים, במעורבות בהפרות סדר והחזקת כלי תקיפה, לרבות אלות , סכינים וכיו', כאשר החשודים נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה בסיומה תבחן המשטּרה את המשך מעצרם בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה. המשטרה תגלה אפס סבלנות כנגד מי שיסכן את שלום הציבור ובטחון השוטרים ותמצה עמם את מלוא חומרת הדין".

המשטרה עצרה עד כה 8 חשודים בחיפה בחשד ליידוי אבנים והפרות סדר במקום. "משטרת ישראל ממשיכה בפעילות האכיפה למען שמירה על הסדר הציבורי. עד כה, עצרו שוטרי משטרת ישראל במהלך ההתפרעויות בחיפה 8 חשודים בחשד למעורבות בזריקות אבנים והפרת הסדר. 8 החשודים נעצרו כאמור ונלקחו לחקירה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מה עם מסגדים? נשרפים, או יש איזה פחד יהודי שלא להעלות אותם באש?
    אם חיות הפרא המוסלמיות הקיצוניות לא ילמדו לקח, זו תהיה שגיאה שהעולם כבר עשה במלחמת העולם השנייה.
    לא עוד יהרגו יהודים בגלל דתם.
    לא עוד יועלו באש בתי כנסת.
    לא עוד יבזזו ערלים רכוש יהודי.
    הרם להרגך – השכם להורגו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים