שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » האם מינוי המפכ"ל יידחה פעם נוספת?
מריחים בחירות
במלאות שנתיים לכהונתו כמ"מ, מותח המפכ"ל בשיחות סגורות ביקורת על המצב הקיים: "בניגוד לאחרים שאולי עוסקים בזה, אני לא סופר את הימים שחלפו ולא מתנבא כמה נשארו"
אמיר אוחנה | צילום: גדעון שרון, לע"מ

בעקבות מה שמסתמן כפיזורה האפשרי של הכנסת כבר בימים הקרובים, מה שלפי התקנון יביא לדחייה נוספת במינוי מפכ"ל למשטרה, מזהירים בכירים בארגון מפני הימשכות המצב הקיים בו מזה כשנתיים נמנעת הממשלה ממינוי מפכ"ל קבוע, כאשר יש לכך השלכות על תפקודה של משטרת ישראל.

כזכור, במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ל'כחול לבן' נקבע, כי תוקם ועדה מקצועית שתקבע את מנגנון מינויי הבכירים הממשלתיים כגון מפכ"ל, פרקליט המדינה ועוד, כאשר הוחלט כי המינויים יבוצעו בהסכמה, אלא שהוועדה טרם הוקמה.

יצוין, כי בעוד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וניצב מוטי כהן שומרים על יחסי עבודה תקינים, הרי שישנם נושאים, במיוחד אלו הקשורים למשימות המשטרה בהפגנות נגד ראש הממשלה, שהשניים אינם רואים בהם את תפקיד המשטרה עין בעין.

בשיחות סגורות חזר כהן לא אחת על כך ש"על המשטרה להיות מנותקת מפוליטיקה, נקייה משיקולים או מניעים פוליטיים, וכזו היא. אלא שלצערנו, יש אינספור ניסיונות לגרור את המשטרה לשיח או למגרש הפוליטי מכל עבר. אני אומר בקול חד וברור: כל עוד אני בתפקיד, המשטרה תהיה נקייה מפוליטיקה".

באחת השיחות אמר כהן למקורבו בנוגע לעתידו בשירות, כי "כשאתה מנהל ארגון כל כך גדול ומשמעותי, שנוגע כמעט בכל ענייני החיים ובפרט בעצבים החשופים של החברה הישראלית, לא תמיד יש את הפריבילגיה לחשוב על הזמן שחלף ושעשית את זה כממלא מקום", כך חושף 'ישראל היום'.

לפי הדיווח הוסיף כהן, כי "בניגוד לאחרים שאולי עוסקים בזה, אני לא סופר את הימים שחלפו וגם לא מתנבא כמה עוד נשארו. ברור שהייתי מעדיף שהמינוי יהיה קבוע, זה חשוב למשטרה וזה חשוב לאזרחי המדינה. לצד זאת, זוהי החלטה שאינה תלויה בי, ואני עושה את הכי טוב שאני יכול עם האמצעים והנתונים הקיימים".

כאמור, בשורות המשטרה גובר החשש כי הממשלה תתפרק שוב, מבלי שימונה מפכ"ל קבוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים