שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בליכוד חזרו בהם מהדחת ח"כ שאשא-ביטון
ברגע האחרון
יו"ר הקואליציה משך ברגע האחרון את הבקשה להכריז על הח"כית שערקה מהליכוד כפורשת • סער תקף את הלחצים שהופעלו מהליכוד על הנציגות החרדית לתמוך בהדחה: "קו אדום"
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר | צילום: דוברות הכנסת, דני שם-טוב

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר החליט ברגע האחרון לחזור בו ולמשוך את הבקשה להכריז בוועדת הכנסת על חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון כפורשת, לאחר שנוכח כי לא יהיה רוב להצעה.

את ההחלטה המפתיעה הסביר יו"ר הקואליציה בכך ש"הדיון היה פוליטי". הוא הבהיר כי הוא יילך עם הנושא לוועדת הבחירות, ואמר כי "זה יום עצוב לכנסת". יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג אמר, כי "הדיון היה ענייני וכי הסתמן רוב לשלילת הבקשה".

במהלך הדיון תקף ח"כ מיקי זוהר את הח"כית הפורשת שאשא-ביטון ואמר, כי "אין מחלוקת על זה שמדובר בפרישה – כל הדברים שאסור לעשות, בניגוד לתקנון הכנסת, נעשו. היא נעדרה במכוון מהצבעה שיכלה למנוע את פיזור הכנסת, והודיעה על תמיכה בפומבי במועמד אחר עוד לפני 90 הימים".

יו"ר מפלגת 'תקווה חדשה', חבר הכנסת לשעבר גדעון סער, התייחס למסע הלחצים של הליכוד על נציגי המפלגות החרדיות בוועדה שיתמכו בהדחה, ואמר כי "הלחצים האגרסיביים של הליכוד על נציגי המפלגות החרדיות להצביע נגד ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון בהליך מעין-שיפוטי, כאילו מדובר בנושא 'קואליציוני', היא חצית קו אדום נוסף. בליכוד של פעם ידעו לכבד הליכים פרלמנטריים תקינים. נביא תקווה חדשה גם לכנסת!".

יצוין, כי בזמן שבו גדעון סער פרסם את הציוץ האמור, הוא הפעיל במקביל לחצים דרך אנשים בבתי הרבנים המזוהים עם יהדות התורה כדי לשכנע אותם שהח"כים יצביעו נגד. נציגו ברשימה זאב אלקין פעל בצורה דומה במשכן הכנסת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים