שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "בלי משחקים – או המשך הסגר או פתיחה מלאה"
אדלשטיין תוקף
שר הבריאות אמר כי "גל התחלואה מסרב לרדת, כנראה בגלל המוטציה שמשתוללת". ממונה הקורונה פרופ' אש: "מבצע החיסונים ייפתח בקרוב מאוד לכלל האוכלוסייה"
יולי אדלשטיין יו"ר ועדת חוץ וביטחון | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (חמישי) לדרישת משרדו להאריך את הסגר ואמר: "לצאת במצב התחלואה הנוכחי מהסגר – זו הפקרות". "משרד הבריאות לא מתכוון לשתף פעולה עם משחקים 'בכאילו'", הוסיף אדלשטיין. "האחריות היא של כולנו, ולכן חבריי בקואליציה ייאלצו לבחור בין המשך הסגר, או פתיחה מלאה עם כל מה שמשתמע מכך".

"אנחנו פתחנו את הביקור בבית החולים בביקור במחלקת קורונה וראינו את הצוותים המסורים שעובדים כמעט שנה ללא הפסקה. מאוד רציתי לדבר עם מנהל המחלקה, אבל זה לא היה ניתן כי הוא היה בפנים בגלל התדרדרות במצב של אחת החולות. אנחנו רואים את התפוסה המלאה במחלקות הקורונה ואת הצורך לפתוח מחלקות נוספות כתוצאה מגל התחלואה הנוכחי", פתח אדלשטיין את דבריו.

בתדרוך לתקשורת שקיים במרכז הרפואי ברזילי באשקלון לצד בכירי משרדו, אמר אדלשטיין כי העלייה בתחלואה הביאה לכך שצריך לפתוח מחלקות קורונה נוספת: "משרד הבריאות עושה הכל לבלום את גל התחלואה, זה מאמץ אדיר שמתבצע בכמה חזיתות –אנו מנהלים מבצע חיסונים חסר תקדים וייחודי בעולם. עד כה, 1.5 מיליון מאזרחי ישראל קיבלו את שתי מנות החיסון. במהלך סוף השבוע נגיע ליותר משלושה מיליון אזרחים שקיבלו את החיסון הראשון לפחות". עם זאת, הוא סייג, גל התחלואה מסרב לרדת – "הסיבה לכך היא כנראה בשל המוטציה שמשתוללת".

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור חזי לוי, התייחס לעומס במחלקות הקורונה. "יש כ-1,200 חולים במצב קשה, חלקם במצב קריטי", ציין. "בתי החולים גדושים בחולים, בעיקר בירושלים, במרכז, בחיפה ובנצרת. הצוותים מתקשים לתת טיפול אופטימלי".

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה כי המוטציה הבריטית גורמת לעומס בבתי החולים. "אני רוצה לדבר על מה שמדאיג אותנו – אנחנו רואים את קצב ההדבקה ויש הערכות שהזן הזה יותר אלים ולכן אנחנו רואים את העומסים בבתי החולים", אמרה. "70% מכלל הדגימות הן של הזן האנגלי, בגלל זה הפעולה של הסגר לא עובדת. למרות שהיינו רוצים לראות ירידה של מקדם ההדבקה, יש משהו אחד שלא מצליח להוריד אותו וזה הזן האנגלי".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר כי הירידה האיטית בתחלואה "מתבטאת במקדם הדבקה שהוא 0.9 ונשאר קבוע בימים האחרונים. ראינו ירידה יפה עד לנקודה הזאת. להערכתנו זה מבטא את ההשפעה של הווריאנט הבריטי, שאנחנו יודעים שמדבק יותר, מכאן שהוא מעלה את מקדם ההדבקה ומעריכים שלכן לא מצלחים לרדת מ-0.9".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים