שיתוף
תגובות
צרכנות » בלי 'נקסט': כשהקורונה פוגעת באופנה
ראיון
כשחנויות הבגדים ואתרי האינטרנט נסגרו רגע לפני פסח ושניה לפני חילופי עונות צצה בעיה לא פשוטה: איפה קונים בגדים? • הקונות המסורות שנבהלו מאוד מספרות שהתחילו להסתגל • האם חנויות הבגדים החרדיות יעברו בעקבות המצב לאונליין?
תגיות:
צרכנות בעידן קורונה | צילום: smolaw, שאטרסטוק

כמו כל אספקט בחיים שלנו, גם בענייני צרכנות וקניות הקורונה העבירה אותנו קורס מזורז שהעמיד בסימן שאלה את כל תרבות השפע שבה אנחנו חיים. זה התחיל עם סגירת הברז הסיני כשעלי אקספרס כבר לא הייתה אופציה לקניות מחשש שבכל חבילה מסתתרים גם וירוסים יחד עם המוצר, אחר כך כל החנויות שלא מוכרות מזון נסגרו וכשכולם חשבו שיוכלו לסמוך על משלוחים מרשתות כמו נקסט, אך במהרה גם שם הודיעו חגיגית כי הם לא אופציה.

סגירת החנויות היוותה בעיה גדולה בתחום הביגוד והאופנה. בתחומים אחרים, רשתות וחנויות רבות ניסו לייצר פתרונות מהרגע להרגע. קטלוגים נשלחו, הזמנות נעשו בוואטסאפ והמשלוחים יצאו אל כל רחבי הארץ, אבל בתחום הביגוד העניין מסובך יותר. לרוב חנויות האופנה החרדיות אין אתרי אינטרנט זמינים ביומיום, הקונות שלהן בדרך כלל לא קונות דרך האינטרנט ומי שכן, בדרך כלל עושה זאת בהזמנה מחו"ל, למשל מנקסט.

כך, רגע לפני הפסח ובפתחה של עונה חדשה מצאו עצמן לא מעט נשים חסרות אונים בלי אפשרות לצאת ולקנות ובלי אפשרות להזמין ביגוד שיתאים להן ולמשפחתן.

"אישית אני קונה באינטרנט בדרך כלל, אבל כשהודיעו לי שאין אפשרות לצאת לקניות ונקסט נסגר, זו הייתה ממש רעידת אדמה בשבילי", מספרת יעל מזרחי שנאלצה כמו נשים רבות להתמודד עם הקושי. "הקיץ בפתח ואני, שבדרך כלל עושה קניות אונליין בשקט, בבית שלי ובלי לחץ של חנות, מצאתי את עצמי חסרת אונים בלי יכולת לקנות. היה לי סל קניות מלא בנקסט ובינתיים אי אפשר להזמין כלום".

יעל היא לא היחידה, נשים רבות נאלצו למצוא פתרונות כאלה ואחרים. "אני הורדתי בגדי קיץ משנה שעברה וילבשו אצלי בגדים שקטנים מעל על הילדים, אבל לא נורא בכלל. חברות אחרות שלי בחרו להחליף בגדים בין הילדים שלהן שבמידות שונות וחלקן מצאו פתרונות אחרים ובכלל, בינתיים כולנו בבית אז מה זה משנה מי רואה", היא מסכמת.

השלב הבא הוא שלב היציאה מהסגר, מהלך שמאפשר בין השאר גם את פתיחת חנויות הבגדים ואולי אף הזמנות מחו"ל ולמרות זאת אולי עוד נראה אתרי אינטרנט של חנויות חרדיות כדי שגם אחרי הקורונה, נוכל להזמין מהן מהספה בבית, ימים יגידו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים