שיתוף
תגובות
חדשות » במד"א נערכים לקראת הסופה הצפויה
נערכים לסערה
במהלך סוף השבוע הוזעקו כוחות מד"א לטיפול בנפגעי היפותרמיה, בהם דר רחוב שנקבע מותו בתל אביב ושניים במצב קשה בירושלים וערד
| צילום: דוברות מד"א

במגן דוד אדום ערוכים לקראת הרוחות העזות שיחלו מחר (א') בערב ולסופה "כרמל" שתחל ביום שני, על מנת להעניק את הטיפול המהיר והיעיל ביותר למי שעלול להיפגע כתוצאה ממזג האוויר. בעקבות הגשמים העזים הצפויים לרדת ומשבים של עד 100 קמ"ש הונחו צוותי מד"א בין השאר לאייש את האמבולנסים והג'יפים עם הנעה כפולה (4×4), וזאת, על מנת לתת מענה רפואי במקומות בהם יש קושי להתנייד עקב מזג האוויר. בנוסף, יתוגברו המשמרות, על מנת לתת מענה אם יגבר הביקוש לשירותי מד"א. כל זאת לצד הנחיות לנהיגה בטוחה בגשם ובשיטפונות, שהופצו לצוותי מד"א, ואשר נועדו לשמירה על חייהם של אנשי הצוותים הרפואיים.

יצויין כי כבר בסוף השבוע האחרון התקבלו במוקדי מגן דוד אדום קריאות על היפותרמיה. אתמול (שישי) בשעות הצהריים התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על אישה כבת 87 מחוסרת הכרה עם סימני היפותרמיה בדירה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה במקום טיפול רפואי ופינו אותה לבי"ח שערי צדק בעיר כשהיא מורדמת ומונשמת. "כשהגענו לדירה חברנו לכוחות הכיבוי והמשטרה ומצאנו את האישה שוכבת בהכרה מעורפלת על הריצפה הקרה. סיפרו לנו שהיא בכל יום מדברת עם מכרה על מנת לוודא שהיא בסדר והיום היא לא יצרה קשר ודאגו לה. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל חימום, נוזלים ומתן סיוע בנשימה. עטפנו אותה בשמיכה מיוחדת ששומרת על חום גוף ופינינו אותה לבית החולים כשביא מונשמת", סיפרה פראמדיקית מד"א רחל קונן.

בנוסף לכך הוזעקו אחה"צ כוחות מד"א לדירה בערד בעקבות דיווח על גבר כבן 90 מחוסר הכרה עם סימני היפותרמיה. החובשים והפרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח סורוקה במצב בינוני-קשה. פאראמדיקית מד"א ירדן מאדר סיפרה: "כשנכנסנו לדירה ראינו את הגבר שוכב בהכרה מעורפלת כשהוא קר מאוד למגע. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חימום, נוזלים וטיפול תרופתי. עטפנו אותו בשמיכה מיוחדת ששומרת על חום גוף ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו יציב."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "נפגעי מזג האוויר בסוף השבוע מוכיחים שוב עד כמה חשוב להיות בקשר עם קרובי משפחה ושכנים חולים וקשישים, המתגוררים לבד לוודא כי הם מוגנים מפני הקור ולסייע להם במידת הצורך. כמדי שנה, במד"א ערוכים לכל אירוע, בכל מזג אוויר. אני קורא לציבור להגביר את תשומת הלב למפגעים שנגרמו כתוצאה ממזג האוויר ולזכור בכל צורך רפואי יש להזעיק את כוחות מד"א בטלפון 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי', באמצעותו החובשים והפראמדיקים יזהו את מיקומכם המדויק. אני מאחל המשך חורף חם ובטוח לכלל הציבור בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים