שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » במשותפת מתכוונים להעניש את ח"כ עבאס
בשל ההיעדרות
לאחר שסיעת רע"מ נעדרה מהמליאה בזמן ההצבעה על פיזור הכנסת, ב'משותפת' מכוונים להדחת ח"כ עבאס מכהונתו כיו"ר הוועדה למיגור המשפיעה והאלימות במגזר הערבי
חבר הכנסת מנסור עבאס | צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

ברשימה המשותפת בוחנים כיצד להגיב להיעדרות סיעת רע"מ מהמליאה בזמן ההצבעה על החוק לפיזור הכנסת.

ברשימה שוקלים להטיל סנקציות על יו"ר הסיעה ח"כ מנסור עבאס, לאחר הפרת המשמעת הסיעתית בהצבעה לפיזור הכנסת. ההערכה כרגע היא שהוא יודח על ידי מפלגתו מראשות הוועדה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית.

יצבטרם התכנסה מליאת הכנסת להצבעה על פיזורה נערכה התייעצות בין חברי הרשימה והופעלו לחצים פוליטיים מכלל סיעות האופוזיציה על ח"כ עבאס על אופי ההצבעה, אך לבסוף החליטה רע"מ להיעדר מהמליאה.

בהודעה שפרסמה לאחר ההצבעה נכתב: "אנחנו מחנה עצמאי, לא בכיס של אף אחד. ניסינו בימים האחרונים לשכנע את המפלגות האחרות ברשימה המשותפת בצורך לנהל מו"מ על ההצבעה לפיזור הכנסת, להציב דרישות עם הישגים משמעותיים לחברה שלנו בתמורה להצבעה הזו – תכנית מיגור האלימות בחברה הערבית, ביטול חוק קמניץ – אבל עמיתינו ברשימה המשותפת התעקשו לפזר את הכנסת וללכת לבחירות ללא מו"מ".

ברע"מ מסבירים, כי "היציאה לבחירות לא תשרת את הציבור הערבי שלנו, ולא את הייצוג הפוליטי שלנו – שהרי לפי הסקרים הרשימה המשותפת תרד מכוחה".

יצוין, כי כהונתו של ח"כ מנסור עבאס בראש הוועדה למיגור הפשיעה והאלימות במגזר הערבי היא שהביאה להתקרבות בינו לבין ראש הממשלה נתניהו לאחר שהצליח לקדם את האינטרסים של המגזר הערבי. הדחתו מראשות הוועדה עלולה לעכב את ההישגים של עבאס לטובת המגזר.

בטרם ההצבעה העלה ח"כ אחמד טיבי, יו"ר הרשימה המשותפת, פוסט בדף הפייסבוק שלו בו כתב: "לא אסלח לעצמי ועמי לא יסלח לי אם אאריך חיי ממשלת נתניהו כשבידינו להפילה".

יו״ר רשימת בל"ד ח"כ אמטאנס שחאדה הגיב לאישור ההצעה לפיזור הכנסת בקריאה טרומית ואמר: "כשהקמנו את הרשימה המשותפת השאיפה היתה לא רק להחליף את נתניהו הגזען, אלא גם לא להמליך במקומו גזען אחר".

"אנחנו מבקשים שינוי מהותי כלפי האוכלוסייה הערבית, ופיזור הכנסת היום הוא צעד בכיוון הזה. הבטחנו לייצג את ציבור הבוחרים נאמנה ולבטא את השאיפות לשוויון מהותי מלא. לא נבגוד בבוחרים שלנו", אמר שחאדה.

יצוין, כי בסבב ראיונות שהעניק הערב, התייחס ח"כ עבאס להצבעת הסיעה בראשותו בניגוד לעמדת המפלגה, והבהיר שבניגוד להאשמות מפלגתו לא תהיה זו שתפרק את הרשימה המשותפת. עם זאת הוסיף, כי "צריך לשנות את הכיוון של המשותפת אל מקום משפיע ויוזם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים