שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » במשרד הבריאות בוחנים סגר דיפרנציאלי
סגר שלישי?
בראיון שהעניק הבוקר ל'ישראל היום' הבהיר פרופ' גמזו, כי "תכנית הרמזור תידחה, אך במקביל יש גם סיבות לאופטימיות בנוגע לחידוש הפעילות בבתי הספר"
תגיות:
מחסום משטרה | צילום: דוברות המשטרה

בצל העצירה במגמת הירידה בתחלואה והדיבורים על אי-המעבר לשלב הנוסף של ההקלות בסגר, תוך החזרת חלק מההגבלות, אומר הבוקר סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש, כי בימים אלו נבחנות אופציות נוספות שתכליתן סגר דיפרנציאלי על אזורים אדומים, "הייתי מכוון לעוצר, אבל לא בהכרח בתוך הערים עצמן, אלא מגביל את המעבר בין הערים השונות".

קיש התייחס להתפטרות פרופ' גרוטו והסביר, כי אין מדובר בהתפטרות על רקע כישלון המאבק בקורונה, שכן לדבריו, "כל צמרת משרד הבריאות השתנתה מהגל הראשון לגל השני, זה תפקיד שוחק".

בתוך כך, בראיון ל'ישראל היום' שמתפרסם הבוקר הבהיר הפרויקטור היוצא פרופ' גמזו, כי "תכנית הרמזור תידחה, ויש סיבות לאופטימיות בנוגע לחידוש הפעילות בבתי הספר".

לדבריו, "תוכנית הרמזור לניהול התחלואה ברמה המקומית היתה צפויה לחזור לחיינו בעוד שבוע בדיוק, אך בשל העלייה בתחלואה יישומה ידחה. ככל הנראה, תאריך ההפעלה של התוכנית יהיה ב-22 בנובמבר". גמזו הוסיף, כי "ההחלטה בענין תהיה בהתאם למספרי הנדבקים ובכפוף להחלטה של הקבינט, כאשר הדבר תלוי במדיניות של מי שינהלו את האירוע".

יצוין, כי חבר הצוות המייעץ של גמזו, הד"ר איתי פסח, התייחס גם הוא להמשך מגמת העלייה בתחלואה ואמר: "לא נוכל להמשיך בדרך הזו, שבה או שסוגרים הכל או שפותחים הכל בלי להסתכל על המציאות נכוחה. מקווה שבתהליך קבלת ההחלטות המינון הפוליטי ירד והמינון המקצועי יעלה".

בראיון ל'כאן חדשות' הזהיר אמש שר הבריאות יולי אדלשטיין, כי "אם נמשיך בשלב השלישי של ההקלות – נאבד את השליטה על התחלואה – ברור לנו שתהיה עוד עלייה במקדם ההדבקה תוך כמה ימים".

אמש דווח ב'חדשות 12' כי גורמים במשרד הבריאות כבר מדברים על אפשרות לסגר נוסף לקראת חג החנוכה באם המגמה תמשך כפי שהיא עכשיו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים