שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » במשרד הבריאות ידרשו להאריך את הסגר
החרדים יסכימו?
דיווח: משרד הבריאות ימליץ להאריך את הסגר. המל"ל ממליץ: הצגת בדיקת קורונה שלילית עד 72 שעות לפני הטיסה לארץ. בכחול לבן דורשים: אכיפה נגד החרדים
תגיות: ,
סגר | צילום: דוברות המשטרה

אם נתוני התחלואה יישארו גבוהים, ראש הממשלה בנימין נתניהו נוטה להאריך את הסגר – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, רק לקראת יום רביעי צפויות להתקבל הכרעות בנוגע להמשך הסגר. כמו כן, במשרד הבריאות סבורים שיש להאריך את הסגר בשבוע נוסף.

ב'חדשו 12' דווח כי שרים בקבינט הקורונה טוענים שקיום הדיון יממה בלבד לפני מועד סיום הסגר אינו מקרי ונועד לצמצם את האופציה שהתנגדות השרים תוביל להקלה בהגבלות. בסביבת ראש הממשלה דוחים את הטענות ואומרים: "אנחנו רוצים לקבל את ההחלטות על בסיס עובדתי ועל בסיס מסד הנתונים הכי מדויק ועדכני שיש".

על פי הדיווח, במשרד הבריאות יאמרו לשרים שמקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1, כלומר המגפה תיבלם, רק אם הסגר יוארך בשבוע נוסף ונתקרב לסוף החודש. עוד הם יאמרו כי קצב החיסונים המרשים ייתן את אותותיו על החולים הקשים רק אם הסגר יוארך בשבוע נוסף.

ב'ווינט' דווח כי שר הביטחון בני גנץ ושרי כחול לבן יתנגדו להארכת הסגר אם יתברר שלא מתבצעת אכיפה ב"מגזרים שבהם יש נתונים בעייתיים". "אנחנו לא רואים לא תוכנית הסברה ולא תוכנית אכיפה, ולכן אנחנו נדרוש לראות שיש באמת אכיפה וסגר אמיתי, לפני שנדבר על הרחבה שלו. עם כל הכבוד למשרד הבריאות – לא יימשך הסגר לפני שיראו לנו איך הם אוכפים אותו", אמרו בכחול לבן.

במקביל, השרים ידונו בתוכנית היציאה מהסגר על פי מספר מתחסנים. לפי תוכנית זו, שלב היציאה הראשון מהסגר יחול בסוף החודש, עם ההגעה ליעד של שני מיליון מחוסנים אחרי המנה השנייה. במצב כזה, מרבית האוכלוסייה בסיכון, שגם תורמת לעקומת החולים במצב קשה, תהיה מחוסנת – מה שיאפשר חזרה חלקית של מערכת החינוך ופתיחת המסחר.

עוד דווח כי במטה לביטחון לאומי ובמגן ישראל צפויים להציע השבוע לממשלה להתנות עלייה למטוס לישראל בהצגת תוצאות בדיקת קורונה שלילית שנערכה עד 72 שעות לפני העלייה למטוס. מדובר בשכבת הגנה נוספת לבדיקה שמתקיימת עם הנחיתה בנתב"ג ובצעד שננקט כבר בכמה מדינות, בין היתר כדי לבלום את כניסתן של המוטציות השונות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים