שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר דורש לבטל את משפט נתניהו
נתניהו תקף
יו"ר עוצמה יהודית יסכים להצטרף לקואליציה רק בתנאי שחוק החסינות ישונה ויאפשר גם לעצור את המשפט של ראש הממשלה. נתניהו: "זה ספין ילדותי וטיפשי של בן גביר"
ח״כ איתמר בן גביר | צילום: ועדת הבחירות המרכזית

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן־גביר המוצב במקום 3 ברשימת הציונות הדתית, הודיע כי יסכים להצטרף לקואליציה רק בתנאי שחוק החסינות ישונה ויאפשר גם לעצור את המשפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך דווח ב'ידיעות אחרונות'.

על פי הדיווח של עמיחי אתאלי, בן־גביר מצהיר כי לא יסכים להיכנס לקואליציה בלי שתתחייב לחוקק חוק שאת הטיוטה שלו הוא כבר ניסח. על פי דרישתו, חוק החסינות ישונה ביחס לראש הממשלה ולשרים, ואלה ייהנו מחסינות אוטומטית שתוסר רק במקרה שבו הכנסת תצביע באופן אקטיבי בעד הסרת חסינותם.

סעיף נוסף, שהוא הדרמטי מכולם, מאפשר למעשה את עצירת משפטו המתנהל של רה"מ נתניהו. בטיוטת הצעת החוק שניסח בן־גביר נכתב: "דין פלילי שהתנהל נגד חבר הממשלה טרם כניסתו של חוק זה לתוקף יעוכב תוך 30 ימים, ויחודש רק במידה שניטלה מחבר הממשלה החסינות לגבי האשמה הנדונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה בראיון לאלי לוי ברדיו חיפה: "זה ספין ילדותי וטיפשי של בן גביר שאין לו שום אחיזה במציאות. המשפט מתנהל ואין שום סיבה לעצור אותו. מיום ליום כולם רואים שהתיקים התפורים נגדי קורסים ומתפוררים. יהיו לנו הרבה יותר מ-61 בלי בן גביר, לכן זה קשקוש".

בן גביר אמר בתגובה לדברי ראש הממשלה: "עם כל הכבוד וההערכה לראש הממשלה, עמדתי העקרונית היא שלא ניתן לקבל מצב בו היועץ המשפטי לממשלה מנהל את המדינה עם כוח בלתי מוגבל, כאשר ביכולתו לקבוע מי יהיו שרי הממשלה וראש הממשלה באמצעות הגשת כתבי אישום מופרכים שלא מאפשרים לשרים וראש הממשלה לתפקד בעצמאיות מוחלטת".

"הצעת החוק שאני מתכוון להניח על שולחן הכנסת אינה תלויה בזהות ראש הממשלה או שריה – אלא נכונה לכל ממשלה שהיא, גם אם היא ממשלת שמאל. הגיע הזמן ליטול את השלטון מהמשפטנים והפקידים שגנבו לנו את המדינה, ולהשיבו לידי נבחרי הציבור", דברי בן גביר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים