שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר יוזם: ועדת חקירה למותו של אהוביה ז"ל
"טיוחים ורשלנות"
ח"כ בן גביר: " ישנן עדויות מגורמים שונים שהיו מעורבים באירוע, המעלות חשד כי החקירה זוהמה ונוהלה באופן רשלני ולא מקצועי" • ההצעה אמורה לעלות היום במליאה
איתמר בן גביר | צילום: Barak Shacked, שאטרסטוק

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר יוזם את הקמת וועדת חקירה לפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, הצעתו תעלה בשעה הקרובה להצבעה במליאה.

בדברי ההסבר בהצעתו של ח"כ בן גביר צוין כי " ישנן עדויות מגורמים שונים שהיו מעורבים באירוע, המעלות חשד כי החקירה זוהמה ונוהלה באופן רשלני ולא מקצועי. ראשית, השוטרים שביצעו את המרדף לא נלקחו לחקירה היישר מזירת האירוע. שנית, לאחר שזומנו השוטרים באותו ערב למשרדי מח"ש, קיבל צוות החקירה הוראה שלא לחקור אותם, גם עדות שאינה באזהרה לא נלקחה". ח"כ בן גביר מתריע כי "נוצר מצב בו היום הראשון מהאירוע עבר מבלי שנלקחו עדויות לא מהשוטרים ולא מהנערים שהיו בזירה. מדובר ברשלנות פושעת והתנהלות לא מקצועית שכן מרכיב הזמן הינו קריטי באירוע מסוג זה".

בנוסף מדגיש ח"כ בן גביר כי, "דבר תמוה נוסף שעולה מהכתבה הוא הקמת צוות חקירה לאירוע משותף למשטרה ולמח"ש, מה שלא נעשה במקרים דומים בהם היו מעורבים המשטרה ואזרחים וכן חיוב החוקרים בצוות על ידי היועמ"ש לחתום על מסמך שו"ס (שותפות סוד)".

בשל המחדל העולה מהמקרה, והצורך במניעת הישנותה של התנהלות זו, תעלה היום הצעתו של ח"כ בן גביר על סדר יומה של הכנסת להצבעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים