שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בן שבת: "המאזן הוא חיובי אך שברירי"
במסיבת הפרידה
לדבריו: "בלימת איראן היא יעד בעדיפות עליונה. אתגר זה תופס מקום נרחב ומרכזי בסדר היום המדיני והביטחוני שלנו וכך ראוי שיהיה, עד שנבטיח זאת"
מאיר בן שבת | צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, התכנסה היום בכדי להיפרד מראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, אשר יסיים את תפקידו בשבוע הבא. "אני אסיר-תודה על הזכות שנפלה בחלקי לשרת את מדינת ישראל ולפעול לחיזוק הביטחון הלאומי שלה" פתח בן שבת בנאום הפרידה. "נקראתי לתפקיד בשנת 2017, בשלהי כהונתי כראש המרחב הדרומי של השב"כ. התייצבתי אליו בחרדת-קודש , תוך הכרה בכובד האחריות ובגודל האתגרים וההזדמנויות".

"בארבע שנות עבודתי הייתי עד לאירועים היסטוריים, שותף להתרחשויות בעוצמה ובאינטנסיביות שספק אם היו בעבר. זכיתי להכיר אנשים מצוינים, לראות את פניה היפות של ישראל , לחתום על הסכמי-שלום ולהשתתף במהלכי לחימה".

"ראיתי מערכות מרכזיות של המדינה בפעולתן, בשעות-מבחן וברגעי-שיא. התרגשתי מידי יום מביטויי-ההערכה וההתפעלות כלפי מדינתנו , מצד שועי-עולם, ראשי מדינות, מלכים, נשיאים ושרים. לא גבה לבי ולא רמו עיניי. ראיתי, שמעתי ואמרתי: אשרי העם שככה לו".

"ב"ה, ישראל היא מדינה חזקה ומצבה האסטרטגי הוא טוב. המאזן האסטרטגי הוא חיובי, אך שברירי ומרובה אתגרים. במעמד הזה, אתייחס בקצרה רק לשניים מהם: בלימת איראן היא יעד בעדיפות עליונה. אתגר זה תופס מקום נרחב ומרכזי בסדר היום המדיני והביטחוני שלנו וכך ראוי שיהיה, עד שנבטיח זאת".

"במישור הפנימי חיזוק המשילות וביטחון-הפנים הוא אתגר מרכזי לכל מערכות המדינה. נדרש שילוב זרועות ,מאמץ נחוש ואולי גם פתרונות לא שגרתיים, כדי להביא לצמצום הנשק הבלתי-חוקי ולחיזוק הביטחון-האישי של אזרחי המדינה, בכל מקום ובכל זמן".

"אני מבקש להודות לוועדת החוץ והביטחון ולוועדות המשנה שלה, בפניהן הופענו, אנשיי ואני, לעיתים תכופות. תמיד חשנו כי הוועדה מנהלת את עבודתה ואת דיוניה באופן מקצועי, בגישה ממלכתית, עניינית, ביקורתית והוגנת. אני מעביר את המקל לאייל חולתא בביטחון רב, ואני משוכנע שגם הוא ימצא את הוועדה כמסגרת לפיקוח יעיל ומועיל. אני בטוח שהוא ישכיל ליהנות גם מהרעיונות, התפיסות והכיוונים שמתגבשים תוך כדי השיח עימה, ולאור הניסיון העשיר של חבריה והדיונים הרבים והמעמיקים שהיא מקיימת. תודה מקרב לב ובהצלחה רבה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים