שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט: "אם נתחסן באלול, נשמע שופר יחד בתשרי"
בישיבת הממשלה
ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה בירך את תלמידי הישיבות לרגל חזרתם לספסלי הישיבות: "נאחל להם זמן טוב ובריא", בנט התייחס גם לאירועים המתוחים בשתי הגזרות
ראש הממשלה נפתלי בנט בפתיחת ישיבת הממשלה | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה להמשך מבצע החיסון השלישי וקרא לציבור שוב לצאת ולהתחסן. בצל הדיווחים כי ישראל נמצאת בפני סגר רביעי במספר, בנט אמר בישיבת הממשלה: "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר יחד בתשרי".

ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה בירך את תלמידי הישיבות לרגל חזרתם לספסלי הישיבות: "אנחנו היום בתחילתו של חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, בחורי הישיבות מתחילים את זמן אלול ואנו כולנו נאחל להם זמן טוב ובריא".

על החיסון השלישי אמר ראש הממשלה: "מגפת הקורונה וזן הדלתא משתוללים ברחבי העולם, בארה"ב יש עלייה של 1000% בחודש האחרון. לכן קיבלנו החלטה שאזרחי ישראל יהיו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי המשלים. יש לנו אינדיקציות שהחיסון הוא יעיל במניעת תחלואה קשה. זאת אמירה מאוד משמעותית, החיסון בטוח ויעיל. מדינות אחרות בעולם כבר הולכות בעקבותינו".

"גרמניה בריטניה וארהב נעות גם לעבר מתן החיסון המשלים. בשבוע שחלף התחסנו 420 אלף ישראלים מעל גיל 60, זה למעלה משליש מסך קהל היעד, ואני שמח לבשר שבמהלך היום אנחנו נעבור את חצי מיליון המתחסנים. זה הישג אדיר אבל צריך להגביר עוד יותר את הקצב. אנחנו חייבים לחלוף על פני המגפה, לנצח אותה במרוץ בינינו לבין המגפה , בין מאמץ ההתחסנות לקצב המגפה. לכן, אני מבקש מכאן מכל בני ה-60 ומעלה שעוד לא התחסנו, גשו להתחסן כבר היום. תקבעו תור או אפילו תגיעו ישר למרפאות, דיברתי בדרך לכאן עם מנכל הכללית אמר שאפשר לבוא ישר למרפאות אפילו בלי תור כדי להתחסן".

לאחר מכן בנט התייחס גם לאירועים המתוחים בשתי הגזרות – הצפונית והדרומית – בצל שיגור הרקטות בידי חיזבאללה באזור הגבול והמשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. "במהלך סוף השבוע צה"ל תקף יעדי חמאס בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מקווה שבחמאס יבינו את הרמז וישתלטו על מפריחי הבלונים למיניהם", אמר בנט. "אותנו לא מעניין אם הם סוררים, או משועממים, או כל שאר התירוצים. האחריות היא על חמאס".

על מעורבות חיזבאללה אמר ראש הממשלה: "בגזרה הלבנונית יש התעוררות חשובה מאוד של אזרחים רבים במדינה נגד חיזבאללה והמעורבות האיראנית במדינה, שבתוך המשבר הכלכלי והפוליטי החמור שם, איראן וחיזבאללה מסבכות אותם גם בחזית מול ישראל. מדינת לבנון וצבא לבנון צריכים לקחת אחריות על מה שקורה בחצר האחורית שלהם. גם במקרה הזה, פחות חשוב לנו אם זה ארגון פלסטיני שירה או סוררים עצמאיים. מדינת ישראל לא תקבל ירי לשטחה".

בנט הוסיף ואמר: "אני מברך על הודעת מדינות הג'י-7 שגינו את התקיפה והפנו אצבע מאשימה כלפי איראן. המבחן עובר למעשים ולא רק הצהרות, באיראן הושבע לפני מס' ימים נשיא חדש, ראיסי, התליין מטהרן. שהוא אדם אכזרי וקיצוני אפילו במונחי המשטר האירני. אנחנו רואים עלייה בתוקפנות האירנית בכל נקודה במזרח התיכון, ביבשה, באוויר ובים". "איראן הפילה מטוס אזרחי ותקפה ספינה אזרחית, תוך הרג אזרחים ממגוון מדינות. המשטר האירני מפעיל טרור על נתיבי התחבורה הבינלאומיים. אירן מהווה סכנה ברורה ליציבות האזור, ואסור שהעולם ישלים עם זה. האירנים צריכים להבין שאי אפשר להמשיך להשתולל בלי לשאת במחיר".

בנט אף התייחס לנושאים הכלכליים ואמר: "אנחנו מקימים היום בישיבת הממשלה קבינט חברתי-כלכלי בראשות שר האוצר ליברמן. מטרת הקבינט היא ליישם את הצעדים הנרחבים שלנו להורדת יוקר המחיה בישראל כמו הוזלה במוצרי חשמל, ריהוט, מוצרי ילדים, עגלות תינוקות, תמרוקים. כל זה באמצעות רפורמת התקינה והייבוא, הוזלת מחירי דירות ועוד".

"את מחירי המזון נוזיל אותם בעזרת ביטול מונופול הכשרות ופתיחת השוק לתחרות. נגדיל את היצע הדירות באמצעות חוק שאיילת שקד העבירה שבוע שעבר, שבעזרתו אפשר לייצר תחרות לועדות אזוריות ולנהל אותן. משקיעים השקעה עצומה בתחבורה הציבורית. אלה נושאי הליבה של הממשלה שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים