שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בנט הוא האידיוט השימושי של השמאל"
סמוטריץ' ממשיך לתקוף
ח"כ ביטן על הסירוב של נתניהו לקיים טקס חילופים במשרד רה"מ: "את זה אני לא מבין – תעשה את הטקס ותמשיך הלאה. גנבו לנו את השלטון"
בצלאל סמוטריץ | צילום: באדיבות המצלם

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס בריאיון ל'103FM' להקמת הממשלה החדשה ואמר כי "יכול להיות שלא צעקתי מספיק חזק את מה שידעתי לפני הבחירות – שזאת הייתה כוונתו של נפתלי בנט מראש. יכול להיות שאם הייתי צועק מספיק חזק פחות אנשים היו הולכים שולל אחרי הרמייה שלו ומצביעים לו".

בהתייחס לראש הממשלה נפתלי בנט, סמוטריץ' אמר: "אדם שהתמודד לראשות הממשלה והעם זרק אותו מכל המדרגות כופה את עצמו בכוח על העם הישראלי, בשיתוף פעולה אינטרסנטי – הוא הונה את הציבור. כאדם שומר חוק אציית לממשלה. בבסיס הכי פשוט של שלטון העם נוצר כאן עיוות שיצר פער בלתי ניתן לגישור בין הגיבוי האמיתי שמפלגה מקבלת בציבור לבין הכוח הפוליטי השלטוני שלה. אי אפשר להתווכח על כך שלו בנט ושותפיו היו אומרים את האמת לציבור במערכת הבחירות הם לא היו עוברים את אחוז החסימה".

סמוטריץ' התייחס לשינוי עמדתו של בנט כלפי יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "לפני הבחירות בנט אמר שרע"מ הם תנועת בת של האחים המוסלמים ותנועת אחות של חמאס ושאסור להפקיר את ביטחון ישראל. מיד לאחר הבחירות הוא אמר ההיפך – שמצא מנהיג אמיץ שמעוניין בעניינים אזרחים".

"עשינו סקר פנימי תוך כדי מערכת הבחירות וראינו ש-70 אחוז מאלה שהתכוונו להצביע לבנט אמרו לעצמם שמדובר בתרגיל פוליטי כדי להביא קולות מהמרכז. הוא שחקן פוקר פוליטי טוב – אף האחד לא האמין שלשם הוא הולך. ישבתי איתו בדיונים ארוכים לפני שנפרדו דרכנו והבנתי ממנו בצורה חד משמעית שפניו לשמאל".

סמוטריץ' המשיך ותקף את בנט: "הוא אדם ללא קווים אדומים ששם את השיקול הפוליטי והאישי במקום הראשון לפני טובת המדינה. אדם שמשקר פעם אחת ישקר שוב, אדם שאי אפשר לסמוך על מילה שלו. הדרך היחידה של בנט לחיות עם העריקה הזאת היא לחפש לעצמו 'בייס' אחר. הוא התחייב להחליף את נתניהו מהימין ולהקים ממשלה עם רוב ימני – הוא לא עשה זאת. במקום זאת הוא הקים ממשלה של שנאה, חרמות ושיסוי. נפיל את הממשלה הזאת הכי מהר שאפשר בעזרת השם ובעזרת הרוב שיש לעם ישראל במחנה הלאומי. מאחל לו ליפול כמה שיותר מהר, שהרוב שיש בציבור הישראלי יבוא לידי ביטוי ושהדמוקרטיה תחזור להיות דמוקרטיה".

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד אמר היום בכאן רשת ב כי בנימין נתניהו אינו מעוניין לקיים את טקס החילופין עם נפתלי בנט משום שהוא אינו רוצה להעניק לגיטימציה להתנהלותו של האיש. "בנט הכריז עם פתיחת המבצע בעזה שממשלת האחדות עם השמאל ירדה מעל הפרק, אבל המשיך לנהל בחשאי את המשא ומתן", אמר ביטן בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן. הוא הדגיש כי למרות ביקורתו הקשה של נתניהו על בנט, הוא מכיר בהיותו ראש הממשלה ולכן יערוך עמו חפיפה.

בנוסף, הכחיש ח"כ ביטן את הדיווחים לפיהם מפלגתו קיימה מו"מ קואליציוני עם מפלגת רע"ם. "עבאס רצה לתמוך בליכוד – הוא בחר בזה, לא אנחנו. לא ניהלנו אתו מו"מ אלא שיחות", אמר. ח"כ ביטן הוסיף כי "לא הצענו לו שום דבר, מה שתכננו לעשות זה מה שתוכנן גם בלעדיו – מלחמה באלימות במגזר הערבי. מפה עד להקים אתו ממשלה זה רחוק".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים