שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנט הזמין את רה"מ אוסטרליה לביקור בישראל
בועידת גלזגו
שני המנהיגים דנו בהרחבה באיום הגרעין האיראני. רה"מ ביקש מראש ממשלת אוסטרליה לפעול לגינוי נחרץ של איראן במסגרת מפגש מועצת הנגידים
פגישת רה"מ בנט וראש ממשלת אוסטרליה | צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (ב'), עם ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, בשולי ועידת האו"ם לשינוי אקלים שמתקיימת בגלאזגו, סקוטלנד.

להלן דברי ראש הממשלה בפתח הפגישה: "אני שמח מאוד לראותך. אנחנו רואים בך כידיד ותומך גדול, ורואים באוסטרליה חברה גדולה. אני מצפה לחזק את היחסים בינינו, וכפי שאמרת, באוסטרליה יש קהילה יהודית חיה ותוססת.

התחייבנו ליעד של 0 פליטת גזי חממה עד שנת 2050. זה לא צריך להיות נושא פוליטי, זה לא עניין של שמאל וימין. מדובר על העתיד שלנו. התרומה הייחודית שלנו אינה טביעת הרגל הפחמנית, מכיוון שאנו מדינה די קטנה. זה עניין של רתימת האנרגיה של "אומת הסטארט-אפ" לשמירה על כדור הארץ.

אני מצפה לדון איתך על כל הנושאים הללו".

ראש הממשלה בנט הודה לראש הממשלה מוריסון על תמיכתה ארוכת השנים של אוסטרליה בישראל בזירה הבינלאומית. כמו כן, דנו השניים בדרכים להידוק ושדרוג היחסים בין המדינות, בדגש על חדשנות אקלימית.

בנוסף, שני המנהיגים דנו בהרחבה באיום הגרעין האיראני. רה"מ ביקש מראש ממשלת אוסטרליה לפעול לגינוי נחרץ של איראן במסגרת מפגש מועצת הנגידים (BOG) הקרוב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שצפוי להתקיים בהמשך החודש.

עוד ביקש ראש הממשלה כי אוסטרליה תגדיר את חיזבאללה, על כל אגפיו, כארגון טרור באופן רשמי, נושא שעומד על הפרק כעת באוסטרליה.

רה"מ בנט הזמין את ראש הממשלה מוריסון ואת רעייתו לביקור רשמי בישראל.

בפגישה השתתפו השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, ד"ר איל חולתא, והיועצת המדינית שמרית מאיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים