שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » בנט הציע לידלין את תפקיד ראש המל"ל
דיווח
בלשכת רה"מ מכחישים, ידלין התחמק: "דיברנו יותר מדי". ידלין היה מועמד השמאל לתפקיד שר הביטחון בבחירות 2015. הליכוד: "עדות נוספת לדהירה שמאלה"
עמוס ידלין | צילום: INSS

ראש הממשלה נפתלי בנט הציע לאלוף במיל' עמוס ידלין את תפקיד היועץ לביטחון לאומי – כך דווח ב'בחדשות 13'. ידלין, לשעבר ראש אגף המודיעין ונספח צה"ל בוושינגטון, היה מועמד לתפקיד שר הביטחון של המחנה הציוני ב-2015.

על פי הדיווח של אור הלר, בנט מתלבט אם למנות את ידלין, כשבין שיקוליו יהיה גם היחס של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית אליו, או לחפש דמות ביטחונית המזוהה עם הימין. בלשכת בנט הכחישו את הפרסום ונמסר כי הדברים הם "פייק לגמרי".

ידלין לא הכחיש שקיבל הצעה: "בנט איש מאוד מוכשר, אני מכיר אותו, היה אצלי הרבה במכון, תדרכנו, עשינו עבודה בתקופת הקורונה ביחד", סיפר ידלין לגלי צה"ל, "קשה לי להאמין שב-12 השעות מאז שהושבעה ועד שפורסמה הידיעה… תראה מה הוא היה צריך לעשות: להכין נאום, להישבע אמונים, לוודא שכולם מצביעים, לקיים ישיבת ממשלה, לבצע חפיפה עם קודמו, לקבל תדרוכים חשובים ושיחה עם הנשיא ביידן".

ידלין אמר בראיון לרזי ברקאי: "אני שמעתי כמוך ברדיו שראש הממשלה ממליץ לשרים להשאיר את המנכ"לים ולא למהר למנות חדשים, ושמעתי שהאריך בינתיים את תפקידו של מאיר בן שבת שהוא ראש מל"ל מנוסה. עסקתי בביטחון לאומי, כל חיי עסקתי בקיומן של תוכניות גרעין מאיימות על מדינת ישראל".

ידלין אמר עוד כי בנושאים הביטחוניים-מדיניים האקוטיים שנמצאים על הפרק, ובהם השאיפה האמריקנית לשוב בהקדם להסכם הגרעין עם איראן, ו"המערכה שבין המערכות" המתנהלת בסוריה, אין באמת מחלוקת כיום בין ימין לשמאל. "זו ממשלה ייחודית שמאחדת את כל גווני הקשת הפוליטית בישראל, זה ניסוי פוליטי ויש לו בעיניי מטרה מאוד חשובה, להחזיר את ישראל לנורמליות", אמר, ואיחל הצלחה לממשלה החדשה.

האלוף במיל' יעקב עמידרור, שבעצמו כיהן בעבר בתפקיד ראש המל"ל, קרא לראש הממשלה לשמור בינתיים על ראש המל"ל הנוכחי מאיר בן שבת. "עמוס ידלין אחד מהאנשים היותר מנוסים בתחום בישראל", אמר עמידרור בראיון לגלי צה"ל. "מאיר בן שבת אדם עם אוצר בלום של ידע ונאמנות למערכת לראש הממשלה ולכן מינוי ראש מל"ל חדש זה לא מסוג ההחלטות הראשונות שבנט צריך לקבל".

מהליכוד נמסר כי "הכוונה של בנט למנות את עמוס ידלין לתפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי היא עדות נוספת לדהירה שמאלה של הממשלה המסוכנת שלו, שרבים מחבריה תומכים בעקירת יהודים מבתיהם".

"לידלין הייתה תרומה חשובה לביטחון ישראל במסגרת שירותו הצבאי, אך השקפותיו המדיניות נטועות עמוק בשמאל. רק היום כתב ידלין שיש להאיץ עקירת מאחזים ביהודה ושומרון. הוא דוגל בהקמת מדינה פלסטינית בלב ארצנו, בעקירת יישובים ויהודים ובמסירת חבלי מולדת".

"עוד לא עברו יומיים ובנט כבר צועד למדיניות השמאל המסוכנת של ויתורים, רפיסות ועקירות. זאת עוד סיבה לכך שנפעל יחד עם שותפינו לימין האמיתי כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת מוקדם ככל האפשר", לשון הודעת הליכוד.

בינואר 2015, לקראת הבחירות לכנסת העשרים, הודיע על הצטרפותו למחנה הציוני. יו"ר העבודה יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ציפי לבני, הכריזו עליו כמועמדם לתפקיד שר הביטחון, בלי שיכהן כחבר הכנסת. בעבר שיבח את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון על ביצוע תוכנית ההתנתקות, וציין כי "אם הייתי יכול, הייתי שם כל יום פרח על הקבר של אריאל שרון על ששחרר את ישראל מ-1.7 מיליון פלסטינים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים