שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנט ולפיד בוחנים חזרת ישראל לאונסק"ו
בעקבות בקשת ארה"ב
מלשכת רה"מ לא הודיעו מתי תתקבל ההחלטה • משרד החוץ: "צריכים לחשוב איך מסתדר העניין של אונסק"ו במכלול היחסים שלנו עם הרשות"
משרדי אונסק"ו בפריז, צרפת | צילום: shutterstock

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד בוחנים את בקשת ארה"ב כי ישראל תחזור לארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו, כך נמסר מלשכת ראש הממשלה לכתב המדיני של 'ישראל היום' אריאל כהנא.

הדברים הגיעו בעקבות חשיפת 'ישראל היום' כי הנושא הועלה פעמים רבות בשיחות שקיימו בכירים בממשל עם עמיתיהם הישראלים, ובכלל זה במפגשים שקיימה בארץ בשבוע שעבר שגרירת ארה"ב לאו"ם, לינדה תומאס גרינפילד.

מלשכת בנט לא נמסר מתי תתקבל ההחלטה.

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז אמר אתמול בתגובה לפרסום כי ארה"ב אכן הציגה לישראל בקשות לחדש את חברותה באונסק"ו: "אני לא מכיר לחץ של ארה"ב. אני מכיר מחשבות של ארה"ב לחזור לארגון אונסק"ו. אנחנו צריכים לחשוב איך מסתדר העניין של אונסק"ו במכלול היחסים שלנו עם הרשות הפלשתינית כיוון שהרשות התקבלה לארגון במעמד "מדינה" . זה לא דבר שאפשר לשוחח עליו בנפרד משורה ארוכה של סוגיות אחרות. יש לזה השפעה על הדרך שבה הקהילה הבינלאומית מסתכלת על הרשות הפלשתינית, והעמדה שלנו היא שהרשות היא לא מדינה".

שר החוץ יאיר לפיד כתב כי "אם ארה"ב תפרוש (בצדק) מאונסק"ו, גם ישראל צריכה לפרוש בו ביום. לא יכול להיות שהם יפרשו בגלל היחס לישראל, ואנחנו נישאר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים