שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט וסער יצביעו היום בכנסת בעד חוקי הימין
אתגר מימין
נשיאת הכנסת החליטה להעלות היום להצבעה את חוק ההתיישבות הצעירה, חוק פסקת ההתגברות, והחוק שמאפשר גישה ליישובים שפונו בהתנתקות בצפון השומרון
מליאת הכנסת | צילום: Dmitry Pistrov, שאטרסטוק

נשיאות הכנסת אישרה היום (שני) את הצעתו של יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, והחליטה להעלות היום לדיון והצבעה את החוקים הבאים: חוק ההתיישבות הצעירה, חוק פסקת ההתגברות, והחוק שמאפשר גישה ליישובים שפונו בהתנתקות בצפון השומרון.

לשכת שר הביטחון גנץ פנתה ללשכת נתניהו בדרישה להסיר מסדר היום את הצעות החוק הנוגעות לביטול ההתנתקות וההסדרה ביהודה ושומרון על רקע המצב הביטחוני ולדחות את הדיון בהן. גנץ אמר כי בעת הזו יש לגלות מנהיגות אחראית ולהימנע מצעדים שעלולים לקבל פרשנות קיצונית ולחמם את השטח.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר סרב לבקשת שר הביטחון גנץ להסיר את החוקים. "שמח לבשר שהצעות החוק שלי להסדרת ההתיישבות הצעירה, פסקת ההתגברות והחוק לביטול ההתנתקות, בע״ה יעלו היום להצבעה במליאה. מדובר בנושאים חשובים שכל ממשלה חייבת לקדם למען הצלחת המדינה. בנט וסער עומדים לפספס הזדמנות הסטורית שתיזכר להם לנצח בכך שמנעו מהמדינה ממשלת ימין שגם יכולה למשול".

סיעת תקווה חדשה הודיעה כי החליטה לתמוך בהצעות החוק שיובאו היום לדיון קריאה טרומית במליאת הכנסת. עם זאת נמסר, "בסוגית פסקת ההתגברות – תקווה חדשה תתמוך בחקיקת חוק יסוד: החקיקה, בנוסח מאוזן, הכולל פסקת התגברות ברוב מיוחס. הנוסח שיובא היום להצבעה בסוגית פסקת ההתגברות – לא יקודם מעבר לקריאה הטרומית".

בערוץ 7 דווח כי יו"ר ימינה נפתלי בנט הורה לחברי הכנסת של המפלגה להצביע בעד החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה כאשר תובא היום להצבעה במליאת הכנסת.

מפלגת הציונות הדתית מסרה בתגובה להחלטת נשיאות הכנסת: "עם ישראל יוכל לקבל היום המחשה מצוינת לכמה טוב יכולות לעשות כנסת וממשלה שבהם יש רוב מוחלט לימין. הרוב הימני המכריע בעם ובכנסת יכולים לעשות דברים מדהימים ביחד. החוקים האלו חייבים לעבור היום ואין מתנה טובה יותר עבור עם ישראל ביום ירושלים. אנחנו מצפים מכל מפלגות הימין להתייצב בהרכב מלא ולהצביע בעד".

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני בתגובה: "זהו חוק הומניטרי שמסביר חיים של עשרים אלף אזרחים. יש רוב בכנסת שתומך והתחייב להצביע בעד החוק. אנו קוראים לחברי הכנסת להעביר את החוק עוד היום".

כזכור מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ברוב של 60 חברי כנסת שתמכו בהצעה, לעומת 20 ח"כים שהתנגדו. שר המשפטים אבי ניסנקורן, שהתנגד להצעה, הסביר כי ישנם קשיים משפטיים לאשר את ההצעה כפי שהיא מוצעת. לדבריו, "משרד הביטחון כרגע עוסק בהסדרה, כאשר ניתן להסדיר ישובים ובתים רבים אבל לא את כולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים