שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט חשף מבצע של המוסד "מבצע מורכב ונועז"
הנעדר רון ארד
בנאום הדגיש: "אני מבקש להודות גם לצה"ל והשב"כ על שיתוף הפעולה היוצא מהכלל גם במבצע הזה ובכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד הערכים המקודשים בישראל"
רה"מ בנט נואם במליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא דברים במליאת הכנסת בפתיחת המושב במסגרתם מסר הודעה על פעילות הממשלה בתקופה שחלפה מאז המושב הקודם ועל תכניות הממשלה למושב הקרוב. כבר בפתיחת דבריו נשמעו לעברו קריאות ביניים רבות מחברי הליכוד כאשר רבים מהם נקראו לסדר שלוש פעמים והוצאו מהאולם בהם גלית דיסטל, דוד אמסלם, קטי שטרית, מאי גולן, שלמה קרעי.

ראש הממשלה בנט התייחס למגוון סוגיות ואמר: "את החגים חגגנו פתוחים על אף האזהרות על סגר. התקציב עבר בממשלה ויעבור בעזרת השם בקריאה שנייה ושלישית, תקציב משמעותו תפקוד, הממשלה חזרה לתפקד. יש בו פחות רגולוציה, מה שיוריד את המחירים ואת סעיף ההוצאות של כל משפחה. אני רוצה לברך את שר האוצר וחברי הממשלה על ההישג הזה. נלחמנו בשיניים על פרנסת אזרחי ישראל, פרנסה זה קודש, נלחמנו והצלחנו".

"התחלנו לטפל בצורה מערכתית באלימות במגזר הערבי. בשנים האחרונות ראינו את אובדן המשילות בנגב, התפרצות קשה מאוד במהלך מבצע שומר החומות ולכן נחזיר גם את המשילות. מה שהוזנח במשך שנים והפך לאקס טריטוריה אנחנו מתחילים לטפל בנחישות".

"אנחנו מטפלים במחירי הדיור שהאמירו כך שצעירים לא יכולים אפילו לחלום על דירה. אנחנו נבנה עוד יותר בשנים הבאות. אנחנו נקדיש תשומת לב לרמה הגולן עם יעד של התיישבות משמעותית ברמה. במשמרת שלנו חבריי העצמאים אתם כבר לא אזרחים סוג ב'. אי אפשר להתווכח עם העובדות, יש צמיחה, האבטלה יורדת. מדינת ישראל חזקה והכיוון הוא טוב".

"אנחנו מחזקים את מעמדה של ישראל מעולם. היחסים עם ארה"ב, הבית הלבן והקונגרס טובים וחמים למרות אלה שמנסים לאתגר אותם. היחסים עם מצרים וירדן מתחממים אחרי תקופה שעלתה בוויתור על חלקי ארץ ישראל. למרבה הצער יש לנו אויבם והם לא נחים לרגע, איראן ממשיכה כל העת לנסות לפגוע באזרחים ישראלים, גם בימים האחרונים בפעולה שסוכלה בקפריסין".

ראש הממשלה חשף מבצע של המוסד להשגת מידע על גורלו של רון ארד: "תקציבים ומשאבים הם דבר חשוב אבל העליונות הצבאית תלוייה גם בערבות הדדית בנינו ובמחויבות המוחלטת לאלה שאנחנו שלחים לקרב. אנחנו לא שוכחים אותם אף פעם".

"אני מבקש לעדכן אתכם בעדכון ביטחוני חשוב, בחודש שעבר יצאו אנשי המוסד למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו של רון ארד. זה היה מבצע מורכב ונועז, זה כל מה שאפשר לומר כרגע. עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד על המסירות והמחויבות ועל אחוות הלוחמים גם אחרי כל כך הרבה שנים".

"אני מבקש להודות גם לצה"ל והשב"כ על שיתוף הפעולה היוצא מהכלל גם במבצע הזה ובכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד הערכים המקודשים בישראל. אנחנו נמשיך לפעול להשבת כל בינו הביתה מכל מקום בהם הם נמצאים."

ראש הממשלה המשיך והתייחס לגישת הממשלה בעניין ההתמודדות עם הקורונה ואמר: "אזרחי ישראל נמצאים במכרז, אנחנו פה כדי לשרת את מדינת ישראל כל לא להפך, ומתוך התפיסה הזו התמודדנו בחודשים האחרונים עם הקורונה. גם כשהלחץ היה עצום, כולל מהאנשים ששושיבם פה. לא איבדנו את המצפן שאומר מדינת ישראל נשארת פתוחה. אי אפשר להמשיך עם 200 ימי סגר בשנה. זה מרסק מדינה, מרסק פרנסה, מרסק אזרחים".

"לכלוא אזרחים בבית זה צעד פסיבי עם השלכות נוראיות. אני יודע כמה זה קל ללחוץ על כפתור הסגר אבל זו לא הדרך. דרך קלה אבל לא ראויה. אנחנו בחרנו בדרך הקשה, זה לא היה קל, אני שמח שאחרי 3.5 מתחסנים בבוסטר וירידה משמעותית בחולים הקשים וכשמחלקות הקורונה נסגרות, מקומות עבודה פתוחים, בתי ספר מתנהלים, עכשיו הציבור מתחיל להבין את ההיגיון שהנחה אותנו. עכשיו הציבור מבין את אומץ הלב הציבורי שנדרש כדי לא ללכת אחראי אולפני ציציינים ופוליטיקאים. על הבוסטר לפני אישור הfda, על התו הירוק, על הימנעות מהגבלות חסרות אבחנה שזה קל לעשות. סגר הוא האופציה האחרונה. כל אדם שנפטר הוא עולם ומלואו וזה מצער הרבה יותר כי יש איך להתגונן. כולם צריכים לגלות אחריות וללכת להתחסן".

"אף אחד לא אוהב פוליטיקאי שמפסיק לשלוח מזומנים הביתה אבל בחרנו להתעמת ולא להכניס את המדינה לאוברדראפט. אני רוצה להדגיש לכולם, אני לא מכריז על סוף האירוע, אין אס"כ, הנגיף הזה הוא חמחמק ויכולים להגיע עוד ויראנטים. כל המערכות תשארנה פתוחות, הפעם אנחנו לא סוגרים אותן. הכל נשאר פעיל ומוכן לפקודה. העובדה שהאבטלה בירידה, הגירעון מתכווץ והצמיחה עולה, היא תוצאה של מדיניות האין סגר. המשק פתוח, רוב האנשים עובדים גלגלי הכלכלה נעים, הצבע חוזר ללחיים."

ראש הממשלה התייחס למתחים בקואליציה ואמר: "אני רוצה להודות לכל אחד מחברי הממשלה על המאמץ האדיר, אני רוצה לבקש מחברי הקואליציה, אנחנו מתכוונים להיות 4 שנים ובשביל זה אנחנו צריכים להיאחז באחריות יתרה. אף אחד לא נדרש לאפסן את האידאולוגיה אבל כן נדרש לרסן את ההתנהלות. זו לא חכמה לדבר גבוה על אחדות, החכמה היא להתעמת עם זה. היום בדיעבד אני שמח שאנחנו נאצלים להסתדר עם אנשים על דעות שונות. זה לא בדיעבד היום אלא מבחינתי מלכתחילה".

לחברי האופוזיציה שאמורים לייצג את העם, ביכולתכם לבחור את מי אתם מייצגים, את האזרחים שאכפת להם מהמדינה או להיות טוקבקיסטים בחליפה, לשלוח גדודי צייצנים ולהתחבא. הכדור אצלכם. הגישה הזו לאורך זמן תישחק. ויכוחים זה בנשמת אפינו אבל לשם שמים ולא לשם דברים אחרים. אני מאמין שהתוצאות של הממשלה הזו ידברו בעד עצמם. לסיכום, ישראל בדרך הנכונה בשעה טובה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים