שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט: "ישראל היא שחקן חשוב על במת העולם"
לקראת פסגת הנגב
בפתח ישיבת הממשלה התייחס בנט להגעת שרי החוץ ממדינות ערב לישראל. כמו"כ התייחס רה"מ לתוכנית שתובא היום לאישור הממשלה לאישור חמישה ישובים חדשים בנגב
נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ | צילום: צילום אריה לייב אברמס

בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ראשון), התייחס ראש הממשלה, נפתלי בנט, להגעת שרי החוץ ממדינות ערב לישראל. כמו"כ התייחס רה"מ לתוכנית שתובא היום לאישור הממשלה לאישור חמישה ישובים חדשים בנגב.

"זה יום חגיגי ומרגש מאוד – אנחנו מארחים כאן בארץ את "פסגת הנגב" – שרי החוץ של מצרים, איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין יגיעו לשדה בוקר למפגש עם השר לפיד ועם מזכיר המדינה בלינקן. למי שעדיין לא שם לב – יחסי החוץ של ישראל בתקופה טובה. ישראל היא שחקן חשוב על במת העולם והאיזור, אנחנו מטפחים קשרים ישנים ובונים גשרים חדשים".

"בשבוע שעבר, בפגישה עם הנשיא א-סיסי ויורש העצר של האמירויות, היה רגע מכונן. השלום הישן שלנו, עם מצרים, פגש את השלום החדש, של הסכמי אברהם. אנחנו כולנו יוצקים עוד ועוד תוכן – מדיני, כלכלי, ביטחוני – בתוך הקשרים האלה שקיימים לא מעט שנים, כדי לייצר קשר בין המדינות המתונות במזרח התיכון. אני שמח לראות את המשך הקו הזה גם במפגש בשדה בוקר".

"במזרח התיכון היום יש מי שמייצר אלימות ונחשלות, ויש מי שדוחף לשיתוף פעולה, לשיגשוג ולשלום. בעולם הערבי מבינים יותר ויותר שישראל נמצאת, ותמיד הייתה, בצד של השלום ושל שיתוף הפעולה".

"אני מבקש לברך את כל הבאים בצל קורתנו: ברוכים הבאים לישראל. אנחנו מאוד שמחים ומתרגשים לקבל אתכם פה והדלת שלנו תמיד פתוחה. אני רוצה להביע תודה והערכה רבה למשרד החוץ ולשר החוץ לפיד, על היוזמה ועל הביצוע".

"בעוד אנו מדברים שלום, יש מי שלא מפסיק להצית אש ולחרחר מלחמה. בסוף השבוע קיבלנו עוד תזכורת לכך, בהתקפה של החות'ים, שמופעלים ע"י משמרות המהפכה האיראנים, על סעודיה. המחשבה שהארגון הזה יוצא מרשימת הטרור, מה-FTO, מטרידה מאוד ולא רק אותנו. אנחנו עדיין מקווים ופועלים שזה לא יקרה".

עוד הוסיף ואמר רה"מ: "הממשלה תאשר היום הקמה של חמישה ישובים חדשים בנגב. זוהי בשורה חשובה לכל יושבי האזור וחלק מתהליך ההסדרה של חבל הארץ הזה, שהוזנח משך כל-כך הרבה שנים. המטרה שלנו היא להחזיר את המדינה לנגב – ציונות 2022. לא אקס טריטוריה ולא מערב פרוע, אלא מקום שמדינת ישראל נוכחת בו – גם במשילות וגם במשאבים".

"החובה העליונה שלנו היא לספק ביטחון אישי לתושבי הדרום, התחלנו במסע הזה, ולא נעצור. במקביל – אנחנו ממשיכים ליישב את הנגב ולפתח אותו. אני מודה לשרת הפנים, איילת שקד, ולשר השיכון, זאב אלקין, על העבודה הטובה. תודה רבה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים