שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנט: "לא נספח שטחים – ולא נקים מדינה פלסטינית"
ב'ניו יורק טיימס'
הפגישה של בנט עם הנשיא ביידן בבית הלבן תיערך מחר בשעה 11:30 לפני הצהריים שעון וושינגטון. השניים ייוועדו קודם בארבע עיניים ובהמשך יצטרפו אליה בכירים ישראלים
ראש הממשלה בנט נחת בארה"ב | צילום: איתי בית-און, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נחת הלילה (ד') בארצות הברית לקראת פגישתו מחר עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. היום הוא אמור להיפגש עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, עם שר ההגנה לויד אוסטין ועם היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן.

על רקע הביקור של בנט, שיעסוק בעיקר בסוגיה האיראנית, לדבריו, הוא התראיין ל"ניו יורק טיימס" שפרסם הבוקר כותרת "המנהיג הישראלי החדש מגבה קו נוקשה מול איראן, אך טון עדין יותר כלפי ארצות הברית".

העיתון ציין כי המדיניות של בנט שונה במעט משל קודמו בנימין נתניהו בסוגיות רבות, אך הדגיש שראש הממשלה החדש מתכוון לשקם את הטון ביחסי ארה"ב-ישראל.

בנט התייחס לסכסוך הישראלי פלסטיני. בנט הדגיש כי  ממשלתו "לא תספח או תקים מדינה פלשתינית", זאת בניגוד לעמדת שותפו ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד שאמר בראיון בתחילת השבוע כי "יכול להיות" שבתקופתו יקדם את רעיון שתי המדינות", אמירה שעוררה סערה בקרב חברי ימינה.

בנט אף אמר לעיתון כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני לא ייפתר בעתיד הקרוב, אך הוסיף שלא יקדם את התוכנית לספח חלקים גדולים מיהודה ושומרון. לדברי בנט, שיחות שלום לא יתקיימו בממשלה הנוכחית בין היתר מכיוון שההנהגה הפלסטינית שבירה וחסרת כיוון. הוא הוסיף כי הוא מתנגד נחרצות לריבונות פלסטינית. "הממשלה הזו היא ממשלה שתעשה פריצות דרך דרמטיות בכלכלה הישראלית", אמר בנט. "היא לא תפתור את הסכסוך בן 130 השנים כאן בישראל".

בנט גם אמר שהמצור ברצועת עזה יישאר המצור על חמאס, והוסיף שיהיה מוכן לצאת למבצע נוסף ברצועה גם אם הדבר יעלה באובדן התמיכה בממשלה מצד רע"מ.

בנט ניסה להדגיש את המדיניות השונה מקודמו בתפקיד נתניהו כלפי ממשל ביידן, ובעיתון ציינו את מערכת היחסים העכורה בין נתניהו לחלקים גדולים במפלגה הדמוקרטית וביהדות ארה"ב – לצד מערכת היחסים החמימה שלו עם הנשיא הקודם טראמפ. לצד זאת כתבו כי "בנושאים מרכזיים, 'ישראל החדשה' נראית כמו הישנה".

בנט סירב להגיב ישירות לשאלה אם יחסום את מאמצי ממשל ביידן להקים מחדש את הקונסוליה האמריקנית לפלסטינים בירושלים. הקונסוליה הקודמת נסגרה בתקופת ממשל טראמפ, ותפקידיה שולבו בשגרירות ארצות הברית בישראל. ביידן מקווה לפתוח מחדש את הקונסוליה כדי לשקם את מערכת היחסים עם הפלסטינים, אך ב"ניו יורק טיימס" צוין כי בנט מתנגד לכל מחווה שעשויה לסמן תמיכה בחלוקה עתידית של ירושלים. "ירושלים היא בירת ישראל", אמר. "לא בירתן של אומות אחרות".

הפגישה של בנט עם הנשיא ביידן בבית הלבן תיערך מחר (ה') בשעה 11:30 לפני הצהריים שעון וושינגטון. השניים ייוועדו קודם בארבע עיניים ובהמשך יצטרפו אליה מהצד הישראלי ראש המטה לביטחון לאומי ד"ר אייל חולתא, ראש הסגל טל גן צבי, היועצת המדינית שמרית מאיר, המזכיר הצבאי אבי גיל, מזכיר הממשלה שלום שלמה ושגריר ישראל באו"ם ובארה"ב גלעד ארדן.

בנט אמר לפני המראתו: "אני יוצא לוושינגטון כדי לפגוש את נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ידיד ותיק וידיד אמת של מדינת ישראל, ביום רביעי אני מתכוון לפגוש גם את צמרת הממשל, כולל מזכיר המדינה ומזכיר ההגנה. יש ממשל חדש בארה"ב וממשלה חדשה בישראל, ואני מביא איתי מירושלים רוח חדשה של שיתוף פעולה, וזו נשענת על קשר מיוחד וארוך שנים בין שתי המדינות".

בנט הדגיש כי במוקד השיחות עם נשיא ארה"ב יעמוד הנושא האיראני.  "אנחנו נטפל בהרבה חזיתות, בראשן החזית האיראנית, ובמיוחד קפיצת המדרגה בשנתיים-שלוש האחרונות בתכנית הגרעין האיראנית. נדבר במיוחד על התכניות לבלימת תכנית זו", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים