שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בנט: "ישראל תתמקד בפליטים יהודים"
גל העולים
ראש הממשלה בוועדת השרים לענייני עלייה וקליטה: "מדינת ישראל היא מקלט ליהודים שנמצאים במצוקה, זה הייעוד שלנו. אנחנו נעמוד במשימה הקדושה הזו גם הפעם"
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף היום (שני), בוועדת השרים לענייני עלייה וקליטה, בראשות שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה בעקבות הלחימה באוקראינה וגל העולים.

"ההשלכות של המלחמה מגיעות לכל מקום, גם אלינו. אנחנו במדינת ישראל קלטנו עד עכשיו הרבה מאות פליטים, חלקם יהודים, רובם לא. מטבע הדברים מדינת ישראל תתמקד בפליטים יהודים. מדינת ישראל קמה כמדינה שהיא המקום הבטוח ביותר בעולם ליהודים, זה ממש בליבת הייעוד, ולכן כמובן אנחנו נתמקד בזה".

"אנחנו חייבים שאותם יהודים שבורחים ממקומות סכנה, יתקבלו כאן במדינת ישראל בצורה הטובה ביותר, שירגישו דלת פתוחה ובית חם. אסור שהבירוקרטיה הפנימית שלנו תציב מכשולים. אנחנו צריכים לדעת להפוך עולמות ולחתוך בבירוקרטיה כדי לעמוד במשימה ההיסטורית הזאת".

"אנחנו צריכים לראות איך כל הגורמים שנמצאים פה נרתמים להזדמנות ההיסטורית, בראשות שרת העלייה והקליטה, השרה פנינה תמנו שטה, שמובילה את המאמצים בנושא, יחד עם חברינו השרים בממשלה, כדי לעשות שני דברים: להגיע ליהודים שנמצאים במצוקה, להגיע אליהם בשטח ולהקל עליהם. שלא יצטרכו ללכת לנתיב בשביל זה ואחר כך לקונסוליה בשביל זה, וזה בירוקרטיה תחת מלחמה".

"ולקלוט אותם כאן במדינת ישראל בצורה הטובה ביותר שאפשר. קליטה שהם אחר כך יתקשרו למשפחות שלהם ויגידו 'בואו, בואו כי טוב פה'. וזה מכל ההיבטים: שיכון, חינוך, תעסוקה".

"מדינת ישראל היא מקלט ליהודים שנמצאים במצוקה. זה הייעוד שלנו. מדינת ישראל עשתה את זה לא פעם בהיסטוריה שלה ואנחנו נעמוד במשימה הקדושה הזו גם הפעם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים