שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "בנט מחייה את תוכנית ההתנתקות של שרון"
שמאל דוחה
ככה תפונה ישיבת חומש. על פי המידע שידוע כך מתכננת הממשלה לפנות את הישיבה – הערכות הממשלה כוללת צוות מיוחד בפרקליטות, הקמת בסיס מג"ב בחומש והחלת חוק ההתנתקות
הבסיס שהוקם השבוע ביישוב חומש | צילום: ישיבת חומש

ישיבת חומש, מפרסת היום את הערכות מערכת הביטחון והממשלה, לפינוי היישוב וישיבת חומש בתגובה לרצח של יהודה דימנטמן הי"ד. לדברי אנשי הישיבה תוכנית הפינוי כבר נכתבה ואף החלו לבצע אותה בשטח. בין השאר הוקם צוות מיוחד בפרקליטות, הוקם בסיס צבאי שיהפוך בהמשך לבסיס מג"ב בחומש והחלו להחיל את חוק ההתנתקות על תלמידי הישיבה, רק היום נעצר ראש הישיבה, הרב אלישמע כהן שליט"א, בחשד להפרת חוק ההתנתקות ושוחרר רק לאחר התערבות ראש מועצת שומרון יוסי דגן, לאחר שסוכם כי יגיע לאחר השבעה לחקירה. בנוסף, בימים האחרונים הקימו כוחות הביטחון מחסום המאוייש בחיילי מג"ב, בכניסה ליישוב חומש ונאסר להגיע ברכב ליישוב ולישיבה במקום.

בישיבה אומרים כי "כתגובה לרצח, בנט לאחר 16 שנה מהגרוש, מפעיל את החוק של אריאל שרון, ומחייה את חוק ההתנתקות. החוק מופעל באופן סיטונאי כלפי תלמידי ישיבת חומש", סיפרו.

הישיבה מפרסמת גם על הקמת צוות מיוחד במשרד המשפטים שתפקידו להפעיל ולאכוף את חוק ההתנתקות כנגד תלמידי הישיבה "בימים האחרונים הוקם בסיס צבאי בתוך חומש, ע"פ התוכנית צפויים החיילים במקום, להתחלף בשוטרי מג"ב, אשר תפקידם יהיה לאכוף את חוק ההתנתקות על כל היהודים אשר יגיעו ליישוב חומש.

הממשלה לא מסתפקת בכך, גם משרד המשפטים גוייס למשימה. הוקם צוות אכיפה מיוחד בראשותו של פרקליט מחוז דרום, אלון אלטמן, שתפקידו לתת עדיפות בתביעה ובאכיפה של חוק ההתנתקות. פרקליט המדינה עמית אייסמן העניק את הסמכויות בעניין לאלטמן בהעדר במשרד המשפטים המשנה לפרקליט לתפקידים מיוחדים בפרקליטות", סיפרו.

נזכיר כי בחוק ההתנתקות נכתב כי ישראלי הנכנס לשטח מפונה שהכניסה אליו הוגבלה דינו מאסר שנתיים. לדברי הישיבה השיטה תפעל כך "תחילה יעצרו את התלמידים, והם יחקרו בחשד להפרת חוק ההתנתקות, כחלק מתנאי השחרור, יוטל על הנעצרים הרחקה מחומש. תלמיד שיחזור לישיבה ויפר צו, יוגש נגדו כתב אישום על חוק ההתנתקות והוא ישאר במעצר. ככה הממשלה תנקה את חומש מיהודים כפרס לרצח" תקפו בישיבה.

אנשי חומש סיימו בפניה לרה"מ בנט "ראש הממשלה נפתלי בנט. אמרת שנכנסת לפוליטיקה כדי למנוע התנתקות שניה. והנה, בתגובה לפיגוע, במקום לחזק את הישיבה, הממשלה בראשותך מוציאה מהנפטלין את חוק ההתנתקות מתקופת הגירוש, ומחילה אותו על תלמידי ישיבת חומש.

אפילו בזמן הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, לא העז שרון להגיש כתבי אישום על מי שעבר על חוק ההתנתקות. מה שממשלתך מעיזה כעת, בתגובה לפיגוע. אנו קוראים לך לחזור לערכי ארץ ישראל וההתיישבות. לפרק במיידי את הצוות המיוחד בפרקליטות, לעצור את ההוראה להחיל את חוק ההתנתקות על תלמידי ישיבת חומש, ולא להחזיר את עם ישראל לטראומת הגירוש".

בנוסף קראו לציבור להגיע מחר לתמיכה בישיבה "אנו קוראים לציבור- הפקודה מוכנה. האם הדרג המדיני יעז לתת את ההוראה לביצוע – זה תלוי בכולנו. למרות השעה הלא נוחה, ולמרות מזג האוויר – כולנו מגיעים לצעדה מחר, משבי שומרון לחומש", סיימו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים