שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט מעדיף ממשלת שמאל על עוד בחירות
מסתמן
דיווח: התקרבות בין בנט ללפיד – יו"ר יש עתיד מוכן להיות שני ברוטציה לפיד דרש שבנט יתנער לחלוטין מנתניהו, ושממשלה שתקום תכלול 18 שרים בלבד
תגיות:
נתפלי בנט | צילום: אתר הכנסת

לקראת מצעד הממליצים שיחל מחר (שני) אצל נשיא המדינה, בשעות האחרונות מתקיימים דיונים דרמטיים אצל יו"ר ימינה נפתלי בנט. רוב הקולות שנשמעים מסביבתו נותנים עדיפות להקמת ממשלת ימין מלא או בהישענות על רע"ם. יחד עם זאת, אם המהלך הזה לא יצליח, בנט יעדיף לעמוד בראש ממשלה יחד עם גוש המרכז-שמאל מאשר ללכת לבחירות חמישיות – כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח של עמית סגל, העדיפות הראשונה של בנט היא הקמת ממשלת ימין על מלא. האפשרות השנייה היא ממשלת ימין בהישענות על רע"ם – ואז כמובן במחירים מאוד גבוהים. אם שתי האפשרויות הראשונות לא ייצאו לפועל, אז בימינה יעדיפו ממשלה עם גוש המרכז שמאל ולא ללכת לבחירות חמישיות.

עוד דווח כי לאחר דיון שערך יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עם נפתלי בנט במהלך הלילה, לפיד החליט להמליץ על עצמו אצל הנשיא. לכן, נתניהו צפוי לקבל 52 ממליצים, לעומת לפיד שיקבל לא יותר מ-50 קולות מגוש המרכז-שמאל, אלא אם כן גדעון סער יפתיע ויחליט להמליץ עליו. נפתלי בנט יקבל עד 13 ממליצים, כולל גדעון סער.

גורמים בציונות הדתית אמרו בתגובה: ״בכל תרחיש יש עוד בין חודש וחצי לשלושה חודשים שבהם כל מפלגות המחנה הלאומי צריכות לשלב ידיים ולהפוך ביחד כל אבן כדי להרכיב ממשלת ימין. ה"החלטה" של בנט כבר בשלב הזה, כשהתהליך עוד לא התחיל, ללכת לממשלה עם השמאל מלמדת שלשם הוא חותר וכל הדיבורים על "העדפה של ממשלת ימין" הם מס שפתיים״.

ב'חדשות 13' דווח כי ביממה הקרובה חלה התקרבות בין יאיר לפיד לנפתלי בנט, כאשר יו"ר יש עתיד אמר ליו"ר ימינה שהוא מוכן להיות שני ברוטציה ביניהם. עם זאת, הוא דורש כי בנט יתנער לחלוטין מנתניהו ויכריז פומבית שלא יהיה חלק בממשלתו, וכן שהממשלה שתקום תכלול 18 שרים בלבד.

יו"ר ימינה כבר קרוב להכרעה לפיה הוא מעוניין בהסכם כזה, משום שהוא רוצה להיות ראש הממשלה. עם זאת, הוא טרם הסכים לכך סופית, בשל החשש שלאחר שיקבל את המלצת "גוש השינוי", המו"מ להקמת ממשלה יעלה על שרטון, והוא יהיה בדרך ללא מוצא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים