שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט על מחדל הבריחה: "רצף של כשלים"
בישיבת הממשלה
בנט על תכנית הגרעין האירנית: "היא נמצאת בנקודה המתקדמת ביותר אי פעם שלהם, זו הירושה שהממשלה הזו קיבלה, אבל עכשיו המשמרת שלנו"
ראש הממשלה נפתלי בנט בפתיחת ישיבת הממשלה | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (א') בישיבת הממשלה לבריחת האסירים הביטחוניים ואמר כי: "כמות והאנרגיה והמאמצים שהושקעו כדי לתקן רצף טעויות וכשלים שפשוט לא היו צריכים לקרות היא עצומה. זה מחייב בדיקה והפקת לקחים. יחד עם שר הבט"פ החלטנו על הקמת ועדת בדיקה לאירוע הבריחה. תהיה בדיקה מקיפה ורצינית".

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה בנט: "בסוף השבוע כוחות הביטחון שמו את ידיהם על ארבעה מהמחבלים שברחו מכלא גלבוע לפני כשבוע. ראשית, אני רוצה לשבח את כל העוסקים במלאכה: משטרת ישראל, שב"כ, צה"ל, היחידות המיוחדות, הגששים, כל מי שעובדים יומם ולילה כבר שבוע כדי להחזיר את המחבלים לכלא. אני רוצה להודות לשר הבט"פ, עמר בר-לב, ולשר הביטחון, בני גנץ, שרתומים לחלוטין לעניין. אני רוצה להודות במיוחד לאזרחים שגילו אחריות אזרחית ואחריות כללית ודיווחו למשטרה על מה שהיה צריך.

עוד הוסיף: "אנחנו כבר בשני שליש מהדרך, תפסנו ארבעה מתוך שישה מחבלים. המאמץ להחזיר לכלא את השניים הנוספים נמשך גם ברגעים אלו ממש. כמות האנרגיה והמאמצים כדי לתקן רצף טעויות וכשלים שפשוט לא היו צריכים לקרות – היא עצומה, וזה מחייב בדיקה והפקת לקחים. יחד עם שר הבט"פ בר-לב החלטנו על הקמת ועדת בדיקה לאירוע הבריחה".

עוד אמר ראש הממשלה בנט: "תהיה בדיקה מקיפה ורצינית, אבל אנחנו מסתכלים במבט רחב יותר ורואים במה שקרה קריאת השכמה. חלק ממערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות וצריכות לעבור תהליכים של תיקון, של ייעול ושל חתירה למצוינות. אפשר וצריך לעבוד אחרת, במיוחד בכל מה שקשור לארגון ביטחוני כמו השב"ס. מינויים נקיים ואיכותיים בהתאם לפרמטרים מקצועיים בלבד, הגדרת יעדים לאומיים וגיבוש תכניות עבודה סדורות. את מה שהתקלקל – אפשר לתקן".

רה"מ בנט התייחס לאלימות בחברה הערבית: "בסוף השבוע ירו עבריינים לעבר ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש, הממונה על המאבק בפשיעה במגזר הערבי. מדובר בניסיון חמור מאוד להלך אימים על אוכפי החוק במדינת ישראל. אני שוחחתי הבוקר עם ניצב חכרוש ואמרתי לו שבשם ממשלת ישראל כולנו מגבים אותו, מגבים את המאבק בפשיעה ואת משטרת ישראל גיבוי מלא בלי סייגים. המצב בו קצין בכיר ובני משפחתו מאוימים ע"י עבריינים הוא בלתי נסבל. זו עוד תופעה שהלכה והיכתה שורשים במשך לא מעט שנים, אנחנו לא נקבל את זה. אנחנו מתקדמים במאבק בפשיעה במגזר הערבי. בשבוע שעבר התמנה סגן השר, יואב סגלוביץ', לראש הצוות בעניין הזה. הקמנו ועדת שרים בראשותי, ואנחנו לא נרפה".

בנט התייחס לנושא הקורונה: "לגבי הקורונה, אנחנו נמצאים בשיא הטיפול נגד זן הדלתא של נגיף הקורונה. אנחנו נוקטים, כאמור, כמו שאזרחי ישראל רואים, באסטרטגיה אחרת של לאפשר חיים, ומדינת ישראל פתוחה לצד המאבק בקורונה. הרבה מאוד אנשים היו סקפטיים, אבל במבחן התוצאה האסטרטגיה שלנו בינתיים מוכיחה את עצמה".

"ראו, הצלחנו לפתוח את שנת הלימודים בצורה טובה, למרות הקורונה, וחגגנו עכשיו את ראש השנה. אני מקווה שכולם נהנו עם המשפחות בצורה טובה, לעומת שנה שעברה, כשכל מדינת ישראל הייתה בסגר ארצי מוחלט. זה חשוב מאוד, זה לא מובן מאליו. זו תוצאה של היענות שלכם, של הציבור הישראלי, למאמץ החיסונים, למאמץ השמירה על ריחוק חברתי, הקפדה על מסכות והישמעות להוראות ולכללים".

"בסה"כ אזרחי ישראל מגלים אחריות וערבות הדדית. כמעט שלושה מיליון אזרחים התחסנו כבר בחיסון השלישי. אמרו לנו: "לא יהיה אפשר, לא יהיו את החיסונים, לא יגיעו להתחסן" – אז טעו. דאגנו למלאי חיסונים, הציבור מגיע בהמוניו וצריך ששאר האנשים יגיעו".

"אני שוחחתי בימים האחרונים, וגם הבוקר, עם מנהלי מחלקות קורונה ואחיות בבתי החולים. כולם אומרים את אותו הדבר: "מי שעכשיו מאושפז במצב קשה, הרוב המוחלט אלה אנשים שלא מחוסנים כראוי. ממש כך".

"אם בתחילת הגל היה מכאן ומכאן, כרגע כולם, ואפילו במיוחד – צעירים. הבוקר נפטר בחור בן 21 שלא היה מחוסן, לפני מספר ימים נפטרה אישה בת 30 שלא הייתה מחוסנת. כרגע, בעודנו מדברים, שני בחורים בני 40, בלתי מחוסנים, נאבקים על החיים שלהם. זה פשוט מיותר. זה מוות מיותר, זו מחלה מיותרת, זה קורע את הלב וזה לא צריך להיות ככה. אני מבקש ממי שעדיין מהסס, דעו: אחרי שכל כך הרבה ישראלים התחסנו, אנחנו יודעים בצורה מלאה – החיסונים בטוחים והחיסונים עובדים".

בנט פנה וקרא: "אני פונה במיוחד למי שלא התחסן בפעם השלישית: באופן פרדוקסלי, אתם ברמת הסיכון הגבוהה ביותר כי חלקכם מסתובבים בתחושה שאתם מוגנים כי אתם מחוסנים. אבל החיסון דועך, ולכן הבוסטר נותן את החיזוק. מי שמתחסן בבוסטר מוגן פי 11 ממי שלא. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמעניקה לאזרחיה את המתנה הזו של האפשרות, גם החוקית, וגם מבחינת מלאי חיסונים – לעשות את הבוסטר. במדינות אחרות, מערביות, אזרחים מתחננים ורוצים לעשות, ולא נותנים להם. אז תנצלו את זה, שמרו על עצמכם. אנחנו יכולים להתגבר על הקורונה אבל צריך לעשות את זה ביחד".

את דבריו סיים בנט שהוא מתייחס לתכנית הגרעין האיראני: "נקודה אחרונה – בשבוע שעבר פורסמו שני דוחות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הדוחות האלה נתנו חותמת רשמית למה שאנחנו אומרים כבר הרבה זמן – האיראנים מתקדמים באין מפריע לתכנית הגרעין, הם מתעלמים מהנחיות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, פשוט מצפצפים, ומנסים להעלים את העובדה שמטרת התכנית שלהם הייתה ונותרה נשק גרעיני. לפי הדוח הראשון האיראנים ממשיכים להעשיר אורניום לרמה גבוהה בכמה אתרים, תוך שהם חוסמים את האפשרות לפיקוח אפקטיבי על תכנית הגרעין".

"האיראנים מבינים שמולם עומדות מעצמות שמאוד מעוניינות לחזור להסכם הגרעין כמעט בכל מחיר – ואני מזכיר לכם, אנחנו לא מאמינים בהסכם הזה, הוא לא נותן את התועלת הנדרשת – אבל האיראנים מושכים זמן ובינתיים מתקדמים. לפי הדוח השני איראן מתעלמת מדרישות סבא"א לחקור ראיות שמצביעות על קיומה של תכנית נשק באיראן".

אני קורא מכאן למעצמות לא ללכת שבי אחרי אחיזת העיניים האיראנית שבעקבותיה יגררו לוויתורים נוספים. אסור לוותר על חקירת האתרים, והמסר הכי חשוב הוא שחייבים לקצוב לזה זמן. הם מושכים, אבל חייבים לשים דד-ליין חד וברור שאומרים 'עד כאן'".

"תכנית הגרעין האיראנית נמצאת בנקודה המתקדמת ביותר אי פעם. זאת הירושה שהממשלה הזאת קיבלה, אבל עכשיו זו המשמרת שלנו. אנחנו מחויבים, ואנחנו נתמודד עם התכנית הזאת".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים