שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים"
סגר בחגים?
רה"מ השיב לשאלה האם הוא מתחרט על הוצאת הספר 'איך לנצח מגיפה': "המגפה נתנה לכולנו שיעור בצניעות"
תגיות:
רה"מ בנט | צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום שיחת לייב בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא ענה לשאלות עיתונאים ואזרחים בשלל הנושאים העומדים על הפרק. במהלך השיחה בנט זרק עקיצה לנתניהו: "רבע מיליון התחסנו עד כה במנה השלישית, קודמי רצה לחכות ל-FDA".

"עוד מעט משלימים חודשיים מאז הקמת הממשלה, בחודשיים האלה הצלחנו להעביר תקציב מדינה שלא היה שלוש שנים" אמר בנט. "התקציב החדש הוא נועז, כאשר ביצענו הגדלתה משמעותית לתקציב הביטחון. אנחנו מתמודדים עם טרור איראני. איראן הפילה מטוס אוקראיני, עכשיו ירתה על ספינה אזרחית והרגה בריטי ורומני. זה טרור מול נתיבי תחבורה עולמיים. הם מנסים ומצליחים לעטוף את ישראל בזרועות תמנון שפוגעות באזרחים ובחיילים. חייבים לבנות כוח צבאי כדי להיות תמיד שתי רמות מעל האויב".

"אנחנו כרגע ראשונים בחזית העולמית שמעמידים חיסון שלישי משלים לרשות המבוגרים, אזרנו אומץ לעשות את זה ואני שמח לבשר לכם, שמעבר לרבע מיליון מבוגרים כבר התחסנו בחיסון השלישי והם יהיו מוגנים הרבה יותר מול מגיפת הדלתא".

"חיסנו כבר מעל רבע מיליון אזרחים בחיסון שלישי וכשתיארתי את זה לעמיתיי במדינות אחרות הם היו מופתעים מזה". על תופעות לוואי אמר בנט: "תופעות הלוואי זניחות, אם היו תופעות קשות כבר היינו רואים אותן. הסיכון מהידבקות בנגיף גבוה הרבה יותר. אנשים רבים סובלים מפגיעה ארוכת טווח".

"בעוד עשרה ימים נראה את האפקטיביות המדעית של מי שקיבל חיסון שלישי למול מי שלא התחסן במנה נוספת. במקביל, כל יום שעובר נותן לנו ביטחון לגבי רמת הבטיחות של הבוסטר. כרגע אפשר לומר: החיסון השלישי בטוח. אין לנו שום עדויות לתופעות לוואי רחבות. אחרי שנדע – אנחנו ננוע לחיסון במנה שלישית לחמישים פלוס, ולאחר מכן גם לגילאים יותר צעירים".

לשאלת כתבים בנושא החגים השיב רה"מ: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים. אם אתם רוצים שהחגים יתנהלו בצורה נעימה ופתוחה – צריך להתחסן. אבל גם החיסון הוא לא שכפ"צ, הוא נחלש בכל חודש, כמו סוללה של טלפון שנחלשת. כשמנהלים מגפה מנהלים אותה בצורה אדוקה אך גמישה – דברים משתנים מיום ליום. יש חיסונים והם לא מושלמים. אנחנו רוצים להרחיק סגר ככל האפשר. אנחנו רוצים להרחיב את הקיבולת בבתי החולים שיוכלו לקלוט כמה שיותר מטופלים".

בדבירו התייחס לדיווחים מאמש לפיהם יאיר לפיד לא נכח בכל ישיבות קבינט הקורונה: "דיוני הקורונה מתנהלים בצורה סדורה ואפקטיבית. שר החוץ, שר האוצר ואני מתואמים בצורה מלאה. אנחנו מתייחסים ברצינות רבה לקורונה, כמו כל מנהיגי העולם. העסק מנוהל בצורה חדה וברורה וכך זה יימשך".

כמו"כ התייחס בנט לנושא הרפורמות שהממשלה מובילה: "היום יש מונופול של ארגונים מסוימים, שלא תמיד פועלים בצורה ישרה וזה מעלה את המחירים ופוגע באמינות בכשרות. אנו מייצרים תחרות. התחום השלישי של התחרות זה בייבוא – מאפשרים ייבוא חופשי של מוצרים, תמרוקים, אפניים, צעצועים, נראה את המחירים יורדים".

הפרשן הפוליטי עמית סגל שאל את רה"מ האם הוא מתחרט על פרסום הספר "איך לנצח מגפה"? ענה ראש הממשלה כי "המגפה נתנה לכולנו שיעור בצניעות".

על השאלה מדוע ישראל לא אומרת כמה חיסוני קורונה יש ברשותה השיב: "זה נוגד את ההסכמים עם פייזר, אני יכול להגיד שאנחנו ברמה יום יומית מטפלים בזה. אבל רואים שאפשר להתחסן, וזה נכס יקר ערך. במדינות אחרות משוויים לדבר הזה וזה עובד בסך הכל טוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים