שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בנט: "פועלים לאסור טיסה למדינות אדומות"
בקרוב?
ראש הממשלה בנט: "הישראלים יידרשו להצהיר שלא ייכנסו למדינה אדומה – זו תהיה עבירה על החוק", בתוך כך, שמונה ישראלים שניסו לעלות על טיסה לרוסיה הורדו מהטיסה
נפתלי בנט | צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הבוקר (שלישי) כי מי שיטוס למדינות אדומות ללא אישור ועדת חריגים יעבור על החוק וכי הממשלה פועלת לאסור באופן מוחלט כניסה למדינות אלו: "הישראלים יידרשו להצהיר שלא ייכנסו למדינה אדומה – זו תהיה עבירה על החוק". את הדברים אמר במסגרת ביקור שערך במתחם חיסונים בעיר חולון.

כזכור, כחלק מהמאמץ לעידוד וזירוז החיסונים בקרב בני הנוער, ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הבוקר למתחם החיסונים לנוער של קופת חולים מכבי בעיר חולון, יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות הנכנס פרופ' נחמן אש, כדי להיפגש עם נערות ונערים שהתחסנו ולעודד אחרים להתחסן.

בנט שאל את התלמידים על הדרך איך ניתן לעודד את בני גילם להתחסן. בנוסף ביקש בנט להקליט סרטון בוואטסאפ הכיתתי של אחת התלמידות בו הוא קרא להם להגיע להתחסן לפני שיפוג תוקף החיסונים הקיימים.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע הבוקר על שמונה ישראלים שניסו לעלות על טיסת אירופולוט לרוסיה עם דרכונים זרים וללא אישור ועדת החריגים. הנוסעים הורדו מהטיסה והועברו למשטרה, הנוסעים לא קיבלו כנס מאחר ולפי החוק עדיין לא "יצאו" למדינה אדומה.

ראש הממשלה בנט נשאל על דבריה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שאמרה כי משרד הבריאות "מגדיל" את המספרים כדי לעודד התחסנות, והשיב כי "בכירי משרד הבריאות הם קבוצה מקצוענית, מדייקת, שפועלת לפי מיטב המידע שמגיע כל יום ויום. הם לא מקובעים, הם יודעים להגיב למידע חדש, אין שום בסיס לטענה של אף אחד שמישהו מנפח או מעוות את הנתונים. אנחנו נותנים את הנתונים כפי שאנחנו יודעים בכל רגע נתון. זאת מגפה, זאת מלחמה דינמית ומורכבת".

"מדינת ישראל נמצאת במרוץ נגד הזמן מכיוון שיש לנו מלאי חיסון לכולם – אבל לחיסונים עומד לפוג התוקף בסוף יולי, לכן יש לנו עשרה ימים כדי להספיק לעשות את החיסון הראשון", אמר בנט והביע את הערכתו לתלמידות והתלמידים שהגיעו לקופת החולים. "אני אומר להורים שחושבים שלא צריך להתחסן ושהכל בסדר – נגיף דלתא יכול לפגוע במי שלא מחוסן, וזה הילדים. אנחנו רוצים להגיע ל-30 אלף חיסונים ביום כדי שנעמוד במשימה. זה שאפתני אבל זה אפשרי. אין בעיית מלאי, אבל יש להם תוקף", אמר בנט.

שר הבריאות הורוביץ הוסיף כי "החיסון הזה הוא בטוח לחלוטין לשימוש. הוא מגן על בני הנוער מתחלואה וגם עוזר לנו במניעת המגפה. עכשיו צריך ללכת על אמצעי הגנה וכמה שפחות פגיעה בשגרת החיים. חיסונים במקום סגרים". עוד אמר כי "יש לנו חלון זמן, עלינו במספר החיסונים בימים האחרונים וזה עדיין לא מספיק". מנכ"ל קופת החולים מכבי, רן סער, אמר לבנט ולהורוביץ כי הקופה תעמוד ביעד של לפחות 50% לבני 16-12, אך צריך להמשיך ולגייס אותם למבצע החיסונים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים