שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 138 אובחנו מאתמול בקורונה – בנימינה אדומה
הקורונה חזרה
אלרעי פרייס: "מעריכה שביום ראשון נחזור לחובת מסכות בחללים סגורים" • מנכ"ל משרד הבריאות לכאן רשת ב: חצי מהמאומתים החדשים – מחוסנים
תגיות:
הקורונה בישראל | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

138 בני אדם אובחנו ביממה החולפת כמאומתים בקורונה – כך עדכן היום (חמישי) משרד הבריאות. כמו כן, באחד ממוקדי ההתפצות, בנימינה, 125 בני אדם מאומתים ולפי שעה היא מוגדרת כעת כעיר אדומה. 1,107 איש נמצאים בבידוד במועצה.

אתמול בוצעו 42,993 בדיקות – 0.3% מהן יצאו חיוביות. מספר הנפטרים מסיבוכי המחלה עומדים כעת על 6,429. במקביל מבצע החיסונים ממשיך – מעל ל-5 וחצי מיליון התחסנו במנה הראשונה לצד 5.1 מיליון אנשים שהתחסנו גם במנה השנייה.

כמו כן, ישנם 26 חולים שמצבם קשה ו-18 מונשמים. על פי הנתונים, ישנם מעל ל-30 אלף נדרשי בידוד ביתי ובבתי החולים לאשפוז כללי ישנם 48 חולי קורונה מאושפזים, שכ-77% מתוכם אינם מחוסנים, ובהם גם ילדים.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי עדכן בכאן רשת ב כי כ-50% ממי שאובחן עם קורונה – היו מחוסנים. "מגמת ההתפרצות נמשכת, אך אנחנו עוד לא מדברים על השבת עטיית מסכה באזורים פתוחים", הוסיף פרופסור לוי בריאיון.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושרת הפנים, איילת שקד, שוחחו אמש (ד׳) עם יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס. לבקשת רה"מ והשרה שקד, ובתיאום עם משרד הבריאות, סוכם כי הרשויות המקומיות יובילו את המאמצים לקטיעת שרשראות ההדבקה והמאבק בנגיף הקורונה.

במהלך השיחה, סוכם כי הרשויות המקומיות יפתחו מחדש באופן מיידי את מערכי החקירות, לצד סיוע במאמצי האכיפה ברמה העירונית. ראש הממשלה ושרת הפנים הביעו את הערכתם בפני יו"ר השלטון המקומי לתפקוד הרשויות במשבר הקורונה, וציינו כי לאור העובדה שהרשויות פעלו באופן ראוי לשבח, מכאן והלאה יוענקו להן אחריות וסמכויות רבות יותר.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה כי להערכתה חובת עטיית המסכה בחללים סגורים תשוב ממש בקרוב. "התקבלה החלטה שברגע שיהיו לנו 100 מאומתים יומיים בממוצע שבועי, אז אנחנו נחזיר את המסכות לחללים סגורים. אני מניחה שהדבר הזה יקרה כבר ביום ראשון לאור המגמה המאוד מהירה שאנחנו רואים. יתר הדברים יהיו תלויים בהחלטות ממשלה".

עם זאת, על אף העלייה בתחלואה בשני המוקדים, במערכת הבריאות עדיין רווחת ההערכה שישראל אינה עומדת בפני התפרצות מחודשת של המגפה, הודות לנתונים המעידים על עמידות החיסונים מפני זן ה'דלתא' המידבק. במשרד הבריאות החליטו לפי שעה להטיל הגבלות חדשות אך מינוריות יחסית, כגון דחייה בחודש של כניסת תיירים לישראל וגיוס פקחי הרשויות המקומיות לאכיפת בידוד. בשלב הזה נראה כי מחוסנים ימשיכו לא להישלח לבידוד בחזרתם לארץ מחו"ל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים