שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » בני גנץ: יש לירי אחראי אחד – ארגון החמאס
הירי למרכז
שר הביטחון בני גנץ שיגר איום לארגון הטרור חמאס והאשים אותו בירי אל יישובי הדרום והמרכז הלילה: "אם חמאס לא יעמוד במבחן השקט – התוצאות תהיינה קשות"
בני גנץ | צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, התייחס באזכרה לחללי 'מבצע קדש' לירי הרקטי הלילה מרצועת עזה אל עבר ערי הדרום והשפלה ואמר כי "יש לכך אחראי אחד – ארגון החמאס. חמאס לא יעמוד במבחן השקט- התוצאות תהיינה קשות".

"הלילה הזה היה לילה לא שקט בדרום הארץ, ויש לכך אחראי אחד – ארגון החמאס. אני מבקש לומר לתושבי הדרום שאנחנו פועלים במספר כיוונים, גם מבצעיים וגם אחרים, בכדי להביא לשקט ארוך טווח", אמר גנץ.

גנץ הוסיף והזהיר, כי "אם חמאס לא יעמוד במבחן השקט- התוצאות תהיינה קשות קודם כל עבור הנהגתו ועבור תושבי הרצועה. את המענה שלנו להפרת הריבונות, מעבר למה שעשינו, נמשיך בזמן, במקום ובאופן שישרת את הצרכים ארוכי הטווח שלנו, של אזרחי ישראל ומדינת ישראל, בדרום הארץ".

שר המודיעין אלי כהן התייחס גם הוא להפרת השקט, ואמר כי "מי שמבחינתנו אחראי לירי הוא חמאס, ומי שנתן את ההוראה לפתוח בירי – ישלם בחייו".

מצה"ל נמסר כי הופעלה התרעה באזור אשדוד ובמרחב השפלה. תושבי אשקלון דיווחו כי נשמעו פיצוצים ויירוטים. יצוין, כי בגוש דן דיווחו תושבים רבים על פיצוצים עזים שנשמעו, ככל הנראה מדובר ביירוטים של מערכת 'כיפת ברזל'.

כתוצאה מהירי טופלו שלושה נפגעי חרדה בערים, בת ים, חולון ואשדוד. בראיון הבוקר לגל"צ אמר ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, כי הנפילות שהיו בעיר היו של רסיסי 'כיפת ברזל' ולא של הירי.

הבוקר דווח כי גורמים ברצועה טוענים כי מדובר בתקלה בעקבות סופת הברקים שהתחוללה הלילה, וכי לא מדובר בירי מכוון.

בדיווחים ערביים ברצועת עזה אף נאמר כי חקירה נפתחה הבוקר בעזה כדי לבדוק האם ירי הרקטות הלילה אירע כתוצאה מתקלה, או שמא מדובר במעשה אדם מכוון. המקורות טענו כי הנהגות חמאס והג'יהאד האסלאמי לא קיבלו החלטה על הסלמה, ונבדקים כעת כיוונים שונים בחקירה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים