שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בני גנץ תוקע את המענק המיוחד לנכים"
הארגונים טוענים
כחול לבן: "אמסלם איבד את הבושה – מסרב לכנס את ועדת השרים לחקיקה ומונע את העברת הכספים לנכים ואת החמרת הענישה למתעללים בפעוטות"
בני גנץ במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

בארגון 'נכה לא חצי בן אדם' טענו הבוקר כי "המענק המיוחד לנכים שקודם על ארגון "נכה לא חצי בן אדם" ביחד עם שרי האוצר והרווחה ,המוסד לביטוח לאומי וארגוני הנכים הנוספים – ואושר על ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כצעד הומניטרי חיוני – תקוע בממשלה בחסות בני גנץ. יו"ר "כחול לבן" מתנה את העברת המענק בכינוס ועדת שרים לחקיקה והעברת חוקים של המפלגה, במטרה להביא הישגים פוליטיים לפני הבחירות".

אלכס פרידמן, מנהיג המאבק להעלאת קצבאות הנכות, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": "זו כבר פעם שנייה שבני גנץ עושה פוליטיקה על חשבון ציבור הנכים. אינני מבין איך איש כביכול בעל ערכים כמוהו, מסוגל להחזיק מאות אלפי אנשים עם מוגבלות, בהם ילדים וקשישים, כבני ערובה לצרכים פוליטיים. בני, אל תפקיר את הנכים".

חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם": "שוב ציבור הנכים נמצא בין הפטיש של כחול לבן לסדן של הליכוד. פוליטיקה על גבם של אוכלוסיות מוחלשות, ככה לא מתנהג רמטכ"ל לשעבר. סולם הערכים של בני גנץ הפך לשרפרף נטול מצפן מוסרי. ציבור הנכים ואנחנו העומדים בראשם, מצפים שהחלטת הממשלה תעבור היום, אחרת לא תהיה ברירה אלא לחדש את המחאה".

מכחול לבן נמסר: ״איך לאמסלם וכץ יש את הבושה והלב למנוע חקיקה שתסייע לנכים ובעלי מוגבלויות?
אמסלם מונע את כינוס וועדת השרים לחקיקה למעלה מחודש כדי לספק חומר לקמפיין הליכוד. אין שפל נמוך מידי עבורם. כחול לבן מעולם לא תמנע סיוע ממי שזקוק לו. כץ ואמסלם היו ונשארו שקרנים ותחמנים״.

גנץ פנה לשר אמסלם ודרש לכנס מידית את הועדה: "משיקולים לא ענייניים אתה מחזיק כבנות ערובה הצעות חוק חשובות ומהותיות לחיי היומיום של אזרחים רבים, גרירת הרגליים בעניין מונעת את קידום הליכי החקיקה ותוביל לפגיעה באזרחי ישראל".

מלשכת גנץ נמסר כי "מזה חודש מסרב השר אמסלם לאפשר את כינוס ועדת השרים לענייני חקיקה, הצעות חוק רבות כמו סיוע לנכים, החמרת ענישה למטפלות מתעללות, שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות ועוד לא מתקדמות".

עוד ציין בנושא השר גנץ: "אמסלם, כשר בממשלה הנושא באחריות ציבורית, מונע מחוקים חשובים שנמצאים בקונצנזוס להתקדם. אם היה מאפשר את כינוסה של הועדה, היינו יכולים כבר להחמיר את עונשן של מטפלות מתעללות ולסייע לאוכלוסיות רבות״.

מלשכת השר אמסלם נמסר בתגובה כי "כחול לבן, כנראה מאימת אחוז החסימה וכדי לנסות לקושש אי אילו קולות, מנסים לייצר ספין תלוש מהמציאות. יש המון חוקים חשובים, אבל אין שום סיכום ביננו בנושא. הכנסת כאמור נמצאת בפגרה וכידוע בפגרה צריך את אישור וועדת ההסכמות. אם יש חוקי חירום חשובים, כגון כאלה שקשורים במלחמה בקורונה או סוגיות ביטחון ותקציב אנחנו מעלים על בסיס קבוע".

"בדרך כלל מביאים לוועדת ההסכמה חוקים בשבועיים הראשונים של הפגרה ובכך מנקים שולחן – היות ואנחנו כבר נמצאים אוטוטו לקראת הבחירות, אז הסיכום הוא שאנחנו מביאים רק חוקי חירום. כנראה שבכחול לבן לא בקיאים בעבודת הכנסת, אבל אנחנו לא מכנסים בשלב הזה את הוועדה – אם בכל זאת ישנם חוקים חשובים העונים על הקטגוריה של חוקי חירום, הם מוזמנים ליצור קשר ואנחנו כמובן נשמח לדון ולקדם, כולל כמובן בנוגע לנכים ולבעלי המוגבלויות".

"הם כמובן מעולם בכלל לא פנו אלינו בנושא זה… כל ההודעה הזו של כחול לבן היא עוד חלק מקמפיין כושל של מפלגה שבכנסת הבאה תהיה היסטוריה, ותצפה בדיוני הכנסת רק דרך מרקע הטלוויזיה. ולעניין השפה, שנובעת כנראה מלחץ, והטפות המוסר הצדקניות, אם בכחול לבן רוצים לראות שקרנים ותחמנים, שיסתכלו במראה…"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים