שיתוף
תגובות
חדשות » בני זוג אותרו ללא רוח חיים בגליל
חימום מסוכן
על פי החשד, בני הזוג הפעילו מנגל בבית שבג'דיידה מכר כדי לחממו, ונמצאו ללא סימני חיים. הילדים שיחקו בחוץ, וכשנשאלו ע"י סבם היכן ההורים, ענו: "הם לא התעוררו"
| צילום: דוברות מד"א

בני זוג מהכפר גד'יידה מכר שבגליל המערבי, אותרו היום אחר הצהריים (שבת) ללא רוח חיים בביתם. על פי החשד, בני הזוג מתו מהרעלת פחמן חד-חמצני (CO ) בעקבות מנגל שהפעילו בבית על מנת לחממו. ילדיהם של בני הזוג שיחקו מחוץ לבית וכששאל אותם הסב היכן הוריהם – הם השיבו שהם לא התעוררו מהשינה. הסב מצא אותם מתים במיטתם. במשטרה מסרו כי נסיבות האירוע נבדקות.

רבים מתושבי ג'דיידה מכר והסביבה התאספו סביב בית המשפחה, וסוכת אבלים הוקמה בחצר הבית, אף שגופות ההורים טרם פונו משם. על פי מד"א התקבל הדיווח בשעה 16:40, ואז נמסר על גבר ואישה מחוסרי הכרה. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום דיווחו כי הם היו ללא סימני חיים, ומותם נקבע במקום. פרמדיק מד"א עמוס דדון סיפר: "כשנכנסו לבית ראינו את הגבר והאישה שוכבים מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

כזכור, גם בשבוע שעבר, ב-11 בינואר, דווח על צעירה בת 18 מהפזורה הבדואית בנגב שמתה – ככל הנראה כתוצאה מהרעלה שנגרמה עקב מחמם גז במקלחת בביתה שבאבו קרינאת. צוות מד"א שהוזעק לבית קבע את מותה במקום. לפי התקינה כל המחממים הפועלים על גז צריכים להיות מחוץ לחדרי האמבטיה.

במד"א ציינו בעבר כי הרעלת פחמן חד-חמצני עלולה להיות קטלנית. הגז עשוי להיפלט כתוצאה משימוש בתנור גז או במוצרים הפועלים על גחלים. זהו גז חסר צבע או ריח ולא ניתן להבחין בקיומו עד שמתחילים להופיע סימני ההרעלה, ולכן חשוב לנקוט בכללי בטיחות ובזמן השימוש יש להקפיד על אוורור נאות, לשם תחלופת אוויר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים