שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בעל המריצה הניח ווטו מוחלט נגדנו"
דרעי בכנסת
ליצמן: "מר בנט. אתה לא השקרן הראשון. קדם לך כבר בהיסטוריה רמאי גדול שהיתל, שיבש, שיקר והחליף דעות ושיטות עשרת מונים. הוא גם ביקש לעקור את הכל"
אריה דרעי | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי נשא דברים במליאת הכנסת ואמר כי "במשך שנים ניסו להכניס על החרדים שאין להם עקרונות וערכים, שהכל זה רק מחיר וכסף. הוכחנו שאצלינו ערכים זה לפני הכל. והנה השקר הגדול: אומרים שלא רצינו להצטרף, שקרנים. אף אחד לא הציע לנו להצטרף. לא שהיינו מצטרפים, אבל למה לשקר? איווט ליברמן בעל המריצה הניח ווטו מוחלט".

״פעם ראשונה במדינת ישראל שמונחים על שולחן הכנסת כאלו הסכמים. זה חילול ה׳ שלא היה כדוגמתו. אני באופן אישי יורד לי הלחץ, אני לא צריך את המאבטחים והבודקה מחוץ לבית – הכאב שלי זה על המלחמה ביהדות, על המלחמה בקודשי ישראל ועל הדריסה במסורת ישראל״, דברי דרעי .

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני ציטט את דבריו של הרב שך, המנהיג הליטאי, שאמר "במה אתם יהודים?", וטען כי לפי ההסכמים הקואליציוניים "אין שבת, אין גיור, אין כותל מערבי. במה אתם יהודים?".

"מה יש שם בהסכמים הקואליציוניים? חוץ מהג'ובים יש שם בהסכמים הקואליציוניים שאין פה כלום. אין פה שבת, אין פה גיור, אין פה כלום, כלום, כלום, לא כשרות, הכול נעלם. ואני שואל את הזעקה האלמותית של מורי ורבי מרן הרב שך, זכר צדיק לברכה, במה אתם יהודים? במה? אין שבת, אין גיור, אין לומדי תורה, יש ברית זוגיות, אין כותל מערבי, אין כלום, אין שום דבר".

השר היוצא יעקב ליצמן נאם ואמר: "היום אנו צפויים לראות לראשונה בישראל, השבעת ממשלה ללא תמיכה ציבורית, ללא ניצחון בבחירות, בלי גיבוי של העם, אלא זהו אוסף של שקרים, הונאת בוחרים, וחיבור של שונאים שמצאו דרך, פירצה חוקית, לנקום בשנוא נפשם נתניהו, ללא כל דבר מחבר ביניהם אידיאולוגית וערכית".

"ממשלת בנט-לפיד- וליברמן זו ממשלה רפורמית שקוראת תיגר על כל הקדוש והיקר לעם היהודי לדורותיו. הפקרתם את השבת כיום המנוחה הלאומי, פגעתם בגיור ההלכתי, בכשרות, בחינוך החרדי, בעולם התורה, בכותל, בערכי הדת ומסורת ישראל. זו ממשלה שתוכננה בחטא ושנולדה בפשע של שנאה והסתה".

"מי שנותן לרודף הדת והמסורת ליברמן להיות שר אוצר ויו״ר ועדת הכספים, עושה צעד נואש ובזוי. נפתלי בנט, את מה שאתה חושב על ליברמן אני יודע יותר מאחרים. לא אצטט כאן משיחות אישיות שלנו, רק אומר שהוא האחרון שהיית נותן לו לנהל בנק או חנות".

"ואת מה שאמרת על שותפך החדש-ישן לפיד אמרת גם לאחרים ובכל מקום: ״טעות חמורה שלא אחזור עליה לעולם״. אני מגלה לך בנט, שאתה עומד לחזור על טעותך זו פעם נוספת ולהתחרט עליה כפליים. תרשום לך. והפעם לא תהיה מחילה שוב".

"חבריי חברי הכנסת, תראו יש כאן משהו מדהים: בעוד מפלגות קואליציית השיסוי וההחרמה סיכמו שלא להעלות נושאים בעייתיים ביניהם, בגלל השעטנז האידיאולוגי שיש בהן, אך עם זאת מצאו לנכון להסכים ביניהם על עקירת כל סממן יהודי ופגיעה בציביון היהודי של ישראל. על זה אין להם ויכוח ומחלוקת. בושה וחרפה".

"קיבלנו הערות וגינויים על ההתקפות של הנציגות החרדית נגד הונאת המאה של בנט. ואני שואל אתכם, איפה הייתם? איפה הייתם כשיגדפו והסיתו נגד החרדים בצורה הקשה והמכוערת ביותר? איזו צביעות והתחסדות. שנה שלימה של קורונה הכפישו וטינפו על החרדים וכלום לא שמענו נגד. מי שאמר לזרוק את החרדים למזבלה מתקבל בכבוד ומקבל שליטה על המדינה, אבל אוי ואבוי, מישהו אמר על בנט רשע, אוי זו הסתה".

"בכל קואליציה שיהדות התורה היתה שותפה בה, הוצגנו, החרדים, כסחטנים, כשודדים שגוזלים את קופת המדינה לצרכיהם האישיים. ואז מגיע מנסור עבאס, ומראה לכולם איך מקבלים תקציבים בכפולות של מיליארדים, לא כמה מיליונים לתקציבים בסיסיים לחינוך החרדי ועולם התורה, אלא מיליארדים כאוות נפשו. והכל בסדר. אין הסתה ואין תקשורת שמתירה את דמם. אבל לחרדים אסור".

"אותם עיתונאים ופוליטיקאים ששנים הציגו את החרדים כסחטנים – אני קורא לכם מכאן תתנצלו היום. הגיע הזמן! יהדות התורה וגם שס, סירבנו יחד בגאון ובלי היסוס לכל ההצעות הפוליטיות שהוצעו לנו על מנת לעבור צד ולתמוך בקואליציית השינוי וההסתה. עמדנו על עקרונותינו, שמרנו על הבטחותינו לבוחרינו ללכת עם הימין ונתניהו ואנו לא מתחרטים על כך לרגע. ידוע מאמר חז״ל כל הנוטל עצה מהזקנים אינו נכשל. נמשיך לפעול תמיד כהוראות מועצת גדולי התורה, ניאבק בממשלה הרעה הזו, נעצור את מזימותיה נגד מסורת ישראל והציביון היהודי חלילה".

"אנו, הציבור החרדי, יודע להכיר טובה, ויודע להבחין מי מנסה לרכוש אותו בשקרים והבטחות שווא. אנחנו צפויים למילים יפות, להבטחות, חנופה והרגעה, יהיה בסדר ולא נפגע בכם. אנו לא מאמינים לך בנט ולפיד, עוד לא שכחנו את גזירות ברית האחים, ונוכח מסע השקר וההונאה שביצעתם, נגד כל ההבטחות שלכם, אנו רואים את הסכנה הקשה על עולם התורה והישיבות, על המשפחות החרדיות ברוכות הילדים, על עתיד קיום העם היהודי בארצו ונעמוד יחד, יהדות התורה ושס, באחדות וכאיש אחד, בכל הכוח על משמר קדשי ישראל".

"אני רוצה לומר לך מר בנט. אתה לא השקרן הראשון. קדם לך כבר בהיסטוריה רמאי גדול שהיתל, שיבש, שיקר והחליף דעות ושיטות עשרת מונים. הוא גם ביקש ״לעקור את הכל״. אם לא ידעת, אני מגלה לך שהוא לא הצליח ונצח ישראל לא ישקר", דברי ליצמן.

ח״כ יעקב אשר לגלסנר בעמדת השידור ב׳קול ברמה׳ בכנסת: ״אם היינו דואגים לעצמנו אישית, היינו נכנסים לממשלה אבל כעת זו עת מלחמה על צביון הדת. על הנייר הממשלה הזאת הוקמה בדבק רק לא ביבי. מעריך שלא יצליחו להחזיק את הממשלה הזאת הרבה זמן״.

השר יעקב ליצמן לגלסנר בעמדת השידור ב׳קול ברמה׳ בכנסת: ״אני מקווה שהיות ולפיד ובנט לא יודעים לעשות כלום, שלא יצליחו לעשות כלום. אני מתפלל על זה. יש לי הוראה של מועצת גדולי התורה לא לשבת עם לפיד ולא אשב איתו״.

״אני לא מזלזל בכסף לישיבות אבל לא ניכנס לממשלה שכל כולה נגד היהדות ורוצים להעביר חוקים אנטי יהדות. מנדט של יהדות התורה הלך לסמוטריץ׳ ואנחנו כועסים על זה. ברור שבזמן מסויים אנחנו נצטרך לעשות חשבון נפש. מה שמאשימים אותנו על נושא אומן והקורונה זה שקר גס, אני פרשתי מהממשלה בגלל נושא סגירת בתי הכנסת״

השר אריה דרעי לגלסנר בעמדת השידור ב׳קול ברמה׳ בכנסת: ״מה הבשורה של בנט? ועדת חקירה במירון והורדת גיל הפטור. הוא חושב שבזה הוא מרוקן את הכוללים והישיבות. גם בנושא הכשרות והגיור הוא רוצה לעשות מכירת חיסול״.

״הערב הזה הוא ערב קשה לעם ישראל, יש חילול ה׳ גדול. עצם העובדה שהניחו על שולחן הכנסת חוקים אנטי דתיים, ברית הזוגיות, מסחר בשבת ועוד אני לא מאמין למילה אחת של בנט. הקואליציה מאוד שברירית, הם במשבר גדול כי הם היו בטוחים שהחרדים יצטרפו לממשלה אבל זה לא קרה. אנחנו נעשה הכל כדי לפזר את הממשלה. כל הכבוד לתקשורת החרדית שבשבוע האחרון זועקת על הממשלה שקמה״.

סגן השר יואב קיש אמר: "נפתלי בנט, אנחנו מעבירים לך אחריות למדינה משגשגת, שהיא אי של הצלחה ויציבות בתוך אוקיינוס של מגפה משתוללת וכלכלה במשבר; נפתלי בנט, הממשלה שבראשה תעמוד היא ממשלה שהגורם היחידי המחבר בין שותפיה הוא שנאה; נפתלי בנט, אתה הצלחת לעשות צחוק מהדמוקרטיה הישראלית, לשון מאזניים עם שישה מנדטים, שבשל סחטנות פוליטית מתוכננת מראש, עם אמביציה חסרת מעצורים, היום כנראה תהיה בובת ראש הממשלה של השמאל".

ח"כ מירב מיכאלי: "השינוי חייב להיות בממשלה שעובדת למען הציבור הישראלי, למען מדינת ישראל, בממשלה נקייה משחיתות, בממשלה שמקיימת פסקי דין של מערכת המשפט ולא מבזה אותה. ממשלה שפועלת למען כל חלקי החברה הישראלית, שמחברת ביניהם ולא מפרידה ומפנה אותם אחד כלפי השני. ממשלה שתראה בנות ובני אדם ולא סקטורים. ממשלה שחותרת להשיג שוויון בין כל חלקי החברה הישראלית ובין האזרחיות לאזרחים, ואני גאה להיות מי שהכניסה, לראשונה בתולדות מדינת ישראל, לקווי היסוד של הממשלה מחויבות לשוויון מלא בין גברים לנשים. הממשלה שמושבעת היום היא ממשלה מורכבת, לא מובנת מאליה לאף אחד מהחלקים שמרכיבים אותה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "הממשלה הזו קמה על הפרה סיטונאית של הבטחות, על שקרים והונאות. היא שומטת את הקרקע מתחת ליכולת הבסיסית של הציבור לתת אמון בתהליך הדמוקרטי, והיא פוגעת בכך פגיעה אנושה בעקרון שלטון העם. הממשלה הזו קמה על חורבות הדמוקרטיה ומתנתקת בצורה קיצונית בין התמיכה הציבורית האמיתית שלה זוכה המפלגה לכוח השלטוני המופקד בידיה. בכך היא שוב פוגעת אנושות בעקרון שלטון העם".

ח"כ איימן עודה: "הרבה אנשים שמחים היום במדינה. אפשר להבין זאת. חלקם בגלל השחיתות בתיקים הפליליים. אחד כמוני, בעיקר בגלל השחיתות העיקרית והיא העמקת הכיבוש, הרחקת השלום, השיסוי בין האוכלוסיות, ההסתה נגד האזרחים הערבים, חוק הלאום, חוק קמיניץ. לכן יש מקום לשמחה, אבל בוודאי שאין מקום לשאננות. מהיום אנחנו נשתחרר מהדוקטרינה: כן ביבי, לא ביבי, וניגש לעיקר, לעקרונות, לדבר פוליטיקה עקרונית".

ח"כ ניצן הורוביץ: "היום אנחנו נקראים לבצע את הפעולה הבסיסית ביותר אליה נבחרנו, והיא להביא לידי ביטוי את רצון הציבור, והציבור בישראל בחר בשינוי. ארבע פעמים בשנה וחצי האחרונות אמר הציבור בצורה ברורה: הגיע הזמן להחליף את השלטון. ארבע פעמים אזרחי ישראל הלכו לקלפיות והצביעו בעד ממשלה אחרת. בבית הזה היו מי שפשוט סירבו להקשיב. עוד טריק, ועוד שטיק, ועוד מערכת בחירות, ועוד בזבוז של מיליוני שקלים, עוד שנאה, ועוד פילוג, ועוד ממשלת מעבר. היום זה נגמר. היום אנחנו עומדים להחזיר את האמון הישראלי במילה "דמוקרטיה". מקימים ממשלה חדשה ומחזירים את המדינה לפסים של התנהלות שפויה".

ח"כ מיקי זוהר: "נפתלי בנט, צעק מעל כל במה אפשרית שהוא איש ימין. הוא דיבר על ריבונות, על סיפוח, על יהודה ושומרון. ומה הוא עשה ברגע שהוא היה צריך להחליט בין טוב לרע? במקום לשים בצד את האידיאולוגיה שלו או את שאיפותיו האישיות? הוא בחר לאפסן את האידיאולוגיה שלו בשם האופורטוניזם כן, הוא נכשל כבר במבחן הראשון שלו. אני אומר לכם, חבריי לימין, בצורה ברורה: נלך לאופוזיציה בראש מורם. נעבוד קשה, ונילחם יחד כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו בע"ה נחזור חזקים ומאוחדים מתמיד. אתם יודעים למה? כי לצידנו נמצא רוב העם, ולצידנו גם נמצאת האמת. אנחנו לא אלו שאמרו דבר אחד לפני הבחירות ועשו בדיוק את ההפך".

שר הדתות המיועד, ח"כ מתן כהנא בדיון במליאת הכנסת: "בנסיבות הקיימות זו הממשלה שמדינת ישראל צריכה. אם וכאשר הממשלה הזו תצליח, זו תהיה בשורה ענקית לאזרחי מדינת ישראל. הממשלה הזו מורכבת ממפלגות ימין, מרכז ושמאל, וכן, יש גם מפלגה ערבית בקואליציה. וזה מה שמדינת ישראל צריכה עכשיו. אף אחד לא מצפה שמפלגות הקואליציה תוותרנה על האידאולוגיה שלהן, אבל כולם מבינים שאם כל אחד מהשותפים ינסה לממש את מלוא האידאולוגיה שלו, הממשלה הזו לא תחזיק מעמד. כולם מבינים שאם כל אחד יפגע בבטן הרכה של הצד השני זה פשוט ייפול".

"כולם מבינים, שאם יש סוגיות שנמצאות במחלוקת כ"כ חריפה שכבר 73 שנה אין להן פתרון, לא בטוח שהממשלה שתקום היום בעז"ה, היא זו שבהכרח תפתור את הבעיות. אז מעבר לחוקים, לנהלים ולמנגנונים שאמורים להבטיח את הדברים האלה, ההתרשמות שלי היא שכולם באים עם רצון עז שהדבר הזה יצליח. שנקים כאן ממשלה יציבה שתיתן מענה לכל אותם דברים שכולנו מסכימים עליהם. הממשלה שנקים תחפש את הדברים עליהם אנחנו מסכימים, ולא רק את מה שעליהם אנחנו רבים".

"זו תהיה ממשלה שתעביר תקציב ולא תשאיר אותו בן ערובה במלחמות פוליטיות. זו תהיה ממשלה שתמנה פקידים בכירים למשרות קריטיות ולא תשאיר את המינויים האלה שבויים בידי אינטרסים זרים. זו ממשלה: שתבנה בתי חולים. תקים שד"ת בינ"ל נוסף. תבנה בתי ספר. תבנה תחבורה ציבורית. תשקיע בגליל ובנגב. ממשלה שתטפל בדברים הכואבים ולא תעצום את העיניים: במשילות בצפון ובדרום. באלימות הגואה בחברה הערבית. בהתעצמות של אויבינו".

"השבוע הותקפנו בצורה קשה ע"י מספר חברי כנסת מהסיעות החרדיות. "ממשלת שמד" הם אומרים. "תורידו את הכיפות" הם צעקו לנו. ואני שואל את אותם חברי כנסת – התפללתם אי פעם 18 בשכיבה במארב , ספוגים בגשם, רועדים מקור? הקפדתם על נטילת ידיים גם כשאין כיו"ר ונטלה ליד חדר האוכל בישיבה? גם כשצריך ממש להתאמץ על זה? לבשתם ציצית באימונים מפרכים גם כשזה הדבר הכי לא נוח בעולם? אכלתם שנים אוכל קר בכלים חד פעמיים כי חששתם שאולי יש בעיה בכשרות? התפללתם פעם לקב"ה לפני יציאה לקרב?"

"מי אתם בכלל שתלמדו אותנו על יראת שמים? מי אתם בכלל שתלמדו אותנו מה זה קידוש ה'?? מי אתם שמתלמדו אותנו על יראת שמיים. תתביישו לכם!! ההתנהגות שלכם היא החילול ה' הכי גרוע שיכול להיות".

"לציבור החרדי אני אומר, ראיתם את המנהיגים שלכם בקורונה, ראיתם את המנהיגים שלכם באסון מירון. אנחנו כאן כדי לדאוג לכולם. גם לכם. אנחנו נשמור על עולם התורה. אנחנו נשמור על צביונה היהודי של המדינה. אנחנו נהיה כאן כדי להמשיך ולקדש שם שמים. כמו שעשינו במקומות בהם היינו לפני שנכנסנו לפוליטיקה. בצבא. בעסקים. באקדמיה. ברפואה. בשירות הציבורי. כמו בכל מקום בו נמצאים אנשי הכיפות הסרוגות".

"חברי היקר נפתלי בנט, בעז"ה בעוד רגעים ספורים תהפוך להיות ראש ממשלת ישראל. אנחנו חברים כבר כמעט 31 שנה מאז שירותנו המשותף בסיירת מטכ"ל. החברות בינינו נוצקה תוך התמודדות עם אתגרים מהקשים שניתן לדמיין. כבר אז הפגנת קור רוח, שיקול דעת, כוח רצון ומנהיגות. היום הזה נפתלי חברי, מדינת ישראל זוכה במנהיג יצוק מפלדה. מלא באמונה, אהבת העם והארץ. זוכה בדיוק במנהיג לו היא כה זקוקה בימים אלה. אני מתפלל לקב"ה שיסייע לנו להוביל את מדינת ישראל אל מחוזות חדשים של עוצמה, שגשוג ותקווה", דברי כהנא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים