שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » בצה"ל ובקבינט שוקלים לדון בהפסקת אש
רפיסות מול הטרור?
בכירים במערכת הביטחון: לסיים את המבצע ולהגיע להפסקת אש. שרים בקבינט קוראים לסיום: "בנק המטרות מיצה את עצמו". ביידן: לישראל זכות להגן על עצמה
גנץ בהערכת מצב | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מאוחדים כלפי חוץ בדעתם להמשיך את המערכה בעזה, גורמים בכירים במערכת הביטחון ובצה"ל אומרים בשיחות סגורות כי נכון לחתור עכשיו לסיום המבצע ולהביא להפסקת אש – כך דווח ב'וואלה'.

לדבריהם, ישראל משלמת מחיר על המשך המערכה ועלולה להסתכן בתמרון קרקעי שאף אחד לא רוצה להיכנס אליו. החשש במערכת הביטחון הוא מטעות של הרגע האחרון כמו פגיעה בבלתי-מעורבים בהיקף גדול או מהפתעה שככל הנראה חמאס מכין לצה"ל באופן שיחייב את הצבא להגיב בתמרון קרקעי. בנוסף לכך, יעילות מטרות התקיפות ירדה והן לא גורמות לחמאס לחדול משיגורי הרקטות.

הגורמים הדגישו את שיבוש השגרה ברחבי הארץ עקב שיגורי הרקטות לכל רחבי המדינה. אותם גורמים טוענים כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף הצליח לכפות על ישראל משוואה חדשה, לאחר שהחליט לשגר רקטות לכל רחבי המדינה אליהם הוא מסוגל להגיע. חמורה לא פחות היא העברת טיסות מנתב"ג לשדה התעופה רמון, בשל הסיכון למטוסי הנוסעים וכמו כן סגירת אסדת תמר.

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי גם אם צה"ל ידע על היכולות והכוונות של חמאס לקראת יום ירושלים, בו שוגרו רקטות לעבר העיר, הוא נתפס לא מוכן להידרדרות ביטחונית רחבה ולכן לא פתח את המערכה במהלך קיצוני ומשפיע שהיה מהמם את חמאס. במקום חיסול בכירים או מטס רחב כבר בהתחלה, הצבא הסתפק בתקיפת מגדלים כי חשב שזה מה שירתיע את הארגון. בניגוד להערכות, הגיב חמאס בשיגור מטחי מאות רקטות לעבר גוש דן.

ב'חדשות 13' דווח כי שרים בקבינט סבורים שיש לחתור לסיום המבצע בטענה שבנק המטרות מיצה את עצמו. במקביל, גובר הלחץ המדיני על ישראל להפסיק את המבצע, כאשר מחר צפויה להתכנס מועצת הביטחון של האו"ם במטרה לדון בהסלמה בין חמאס לישראל.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יזם הערב שיחה עם נתניהו והביע את דאגתו לפגיעה באזרחים ברצועת עזה. כמו כן, ביידן ביקר בחריפות את ההתקפה על מגדל בו שכנו משרדי סוכנויות התקשורת איי.פי, איי.אף.פי ואל-ג'זירה, כאשר הדוברת של הבית הלבן, ג'יין סאקי, צייצה באופן חריג כי "הבהרנו לישראלים שהבטחת שלומם של עיתונאים היא בעדיפות עליונה".

ביידן שוחח אמש גם עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, לראשונה מאז נבחר לנשיא ארה"ב. השר הפלשתיני לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח', הוא שעדכן כי יו"ר הרש"פ אבו מאזן קיבל שיחת טלפון מנשיא ארה"ב. לדבריו, השניים שוחחו על ההתפתחויות האחרונות והאירועים באזור.

מהבית הלבן נמסר כי ביידן אישר שוב בפני נתניהו את תמיכתו בזכותה הבלתי מתפשרת של ישראל להגן על עצמה "מפני מתקפות רקטות מצד חמאס וארגוני טרור אחרים בעזה". עוד נמסר מהבית הלבן כי הנשיא גם גינה באוזני נתניהו את הרקטות שמשוגרות ללא הבחנה לעבר ערים ויישובים ברחבי ישראל.

יחד עם זאת, ביידן הביע את דאגתו מכך שסבב הלחימה האחרון גבה את חייהם של ישראלים ופלסטיניים, בהם גם ילדים, וגם את דאגתו לשלומם ולביטחונם של עיתונאים ואת הצורך להבטיח את שלומם.

באשר לירושלים, נמסר מהבית הלבן כי ביידן ונתניהו: "דנו במתיחות הנוכחית והביעו את רצונם המשותף שירושלים תהיה מקום של דו-קיום שליו לאנשים מכל הדתות ומכל הרקעים". עוד נמסר כי "המנהיגים הסכימו להמשיך בהתייעצות הצמודה בין צוותיהם ולהישאר בקשר בימים הקרובים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים