שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » בצה"ל נערכים לעוד 10 ימי מתיחות ביו"ש
המצוד נמשך
'בחזית': הכוחות תוגברו באופן משמעותי וחיילים פרוסים כמעט בכל נקודה בה נמצאים ישראלים מחוץ לישובים • ההערכה היא שהמחבל פעל לבד, ולא היה חבר בארגון טרור
כוח צה"ל | צילום: דובר צה"ל

בצה"ל נערכים בכוננות גבוהה ברחבי יהודה ושומרון לעשרה ימים הקרובים, מחשש להתלקחות השטח – כך נודע ל'בחזית'. בהערכות המצב מסמנים את השילוב של ימי הרמאדן וביטול הבחירות לפרלמנט הפלסטיני, כפוטנציאל להסלמה.

בעקבות כך, בתום הערכות מצב, החליטו הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד המרכז האלוף תמיר ידעי, הכוחות תוגברו באופן משמעותי וחיילים פרוסים כמעט בכל נקודה בה נמצאים ישראלים מחוץ לישובים. עוד לפני פיגוע הירי אתמול, נפרסו פלוגה וגדוד נוספים ברחבי יו"ש.

מתחקיר פיגוע הירי בצומת תפוח בו נפצעו שלושה, בהם אחד במצב אנוש ואחד במצב קשה, עולה כי החיילים בנקודה היו עסוקים בפעולה מבצעית אחרת, אך למרות זאת פעלו במהירות והצליחו לירות 7 כדורים לעבר הרכב הנמלט, שנפגע והשמשות התנפצו.

לוחמי סיירת גבעתי במצוד אחר המחבל | צילום: דובר צה"ל

"מרוצים מהתפקוד, כמובן שהיינו רוצים תוצאה אחרת", אמר גורם שמעורה בפרטי התחקיר. המחבל כאמור הצליח להימלט עם הרכב, ועל פי דיווחים פלסטיניים הרכב אותר הערב בכפר עקרבה, אך בצה"ל מסרבים להתייחס לדיווחים.

על פי המידע המודיעיני שנאסף ביממה האחרונה, ההערכה היא שהמחבל פעל לבד, ללא אנשים נוספים ברכב וללא סיוע מחוליית בטרור בארגון הפיגוע, וככל הנראה לא היה חבר בארגון טרור. למרות שארגוני הטרור בירכו על הפיגוע, אף אחד לא לקח עליו אחריות רשמית.

גם הלילה יימשכו המאמצים המודיעיניים ובשטח במטרה ללכוד את המחבל. כוחות צה"ל ושב"כ, שנפרסו בשטח זמן קצר לאחר הפיגוע, ממשיכים בפעולות משמעותיות, גלויות וחשאיות, לשים את ידם על המחבל. כוחות הביטחון מקווים בעזרת ה' להשלים את המלכה בהקדם, כי שהוכיחו בפעם קודמות בסייעתא דשמיא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים