שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בקרוב: תוענק תעודה למחלימים מקורונה
'דרכון רפואי'
במשרד הבריאות מתכננים הנפקת תעודה מיוחדת שתחסוך כניסה לבידוד לאותם מחלימי קורונה שפיתחו נוגדנים לנגיף • לאחר 5 חודשים רמת הנוגדנים יורדת • כל הפרטים
בדיקה חיובית לקורונה | צילום: Jarun Ontakrai, שאטרסטוק

במשרד הבריאות מנסים ליצור מתווה מיוחד למחלימים מהקורונה שפיתחו נוגדים שהופיעו בבדיקה סרולוגית. על פי המתוה תונפק מעין תעודה מיוחדת שתאפשר לאותם מחלימים שלא להיכנס לבידוד גם אם שהו ליד חולה מאומת או חזרו מארצות אדומות, כך דווח ב N-12.

במערכת הבריאות מסבירים כי ישנה חשיבות גבוהה לתעודה זו, מאחר והיא עשויה להשפיע באופן ישיר על המשק, כשאותם מחלימים יוכלו לעבוד בלא כל חשש מכניסה לבידוד.

יש לציין, כי לא כל חולה שחלה בקורונה ויצא חיובי בבדיקת מטוש, בהכרח פיתח נוגדים לנגיף, ולכן התעודה לא תוענק באופן אוטומטי, אלא רק למי שיצא חיובי בבדיקה סרולוגית שסוקרת האם ישנם נוגדים בגופו של אותו אדם.

פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעת ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא אמרה כי "משרד הבריאות עמל מול קופות החולים על הנפקת תעודת מחלים זמנית למי שיש לו נוגדנים בדם שתאפשר מעין 'גרין קארד' לפיו גם אם טסת למדינה אדומה או פגשת חולה מאומת – אתה לא צריך להיכנס לבידוד".

עד עתה, בדיקות סרולוגיות היו נגישות לכלל הציבור רק במסגרת סקרים סרולוגיים שערך משרד הבריאות או בבדיקות פרטיות שעלותן מאות שקלים, אך כעת מסתמן כי הבדיקות הסרולוגיות יונגשו גם לבני בית של חולי קורונה מאומתים שלא נמצאו חיוביים, "כרגע הבדיקות הסרולוגיות לא פתוחות לכלל הציבור אלא רק במסגרת סקרים למיניהם. כל המקרים המתועדים עד היום של הדבקות חוזרות לא כוללים אנשים שנמצאו בדמם נוגדנים", אומרת רגב.

לצד הבשורה, יש לזכור כי 'לא לעולם חוסן'. ממחקר שנעשה בבית החולים שיבא עולה כי לאחר כ-5 חודשים מההדבקה חלה ירידה ברמת הנוגדנים בדם. המשמעות היא שגם אם פיתחתם נוגדנים – מדובר בחסינות זמנית בלבד. "יש להפסיק את הדיבורים המיותרים על חסינות העדר, אלה דיבורים מאוד מסוכנים" אומרת פרופ' רגב.

 ד"ר יותם שנהר, מנהל אגף המעבדות בקופת חולים לאומית אמר ל N-12 כי "בהמשך יש כוונה לאפשר זכויות נוספות למי שיוגדר כמחלים, למשל – אם יוחלט על הטלת סגר או מגבלות תנועה – נושא תעודת מחלים יוכל לצאת לעבודה". ד"ר שנהר הוסיף כי "כל הנתונים על בעלי הנוגדנים כבר נמצאים בידי הקופות. נכון לרגע זה, אין 'תאריך תפוגה' לתעודה הזו אך ייתכן שבהמשך, בהתאם לנתונים מחקריים שיפורסמו, יגדירו את הדברים אחרת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים