שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » בריטניה וגרמניה נפתחות לישראלים
מדינה ירוקה
ישראלים יוכלו להיכנס לממלכה ללא צורך בבידוד החל מה-17 במאי, זאת בעקבות נתוני התחלואה המעודדים • גרמניה תסיר הגבלות, וישראלים יוכלו להיכנס למדינה
נתב"ג | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

אחרי שהאיחוד האירופי התיר כניסת ישראלים, אנגליה וגרמניה הכריזו על מדינת ישראל כמדינה ירוקה. המשמעות: ישראלים מחוסנים ולא-מחוסנים יהיו חופשיים להיכנס לגרמניה ובריטניה גם ללא סיבה הומניטרית או מקצועית.

שר התחבורה הבריטי, גראנט שאפס, הודיע כי ישראל ו-12 מדינות נוספות יחשבו כ"ירוקות", ועל כן החל מה-17 במאי, הנכנסים ממדינות אלו לבריטניה לא יידרשו בבידוד. בין המדינות הנוספות נמנו: פורטוגל, אוסטרליה, ניו זילנד, סינגפור ואיסלנד.

שאפס אמר כי האיסור הכמעט מוחלט על טיסות בינלאומיות, שנכנס לתוקף בינואר, יוחלף בתוכנית "רמזור". לפי התוכנית, כל הנכנסים למדינה, גם ממדינות ירוקות, יידרשו לעשות בדיקת קורונה בכניסה. כל המגיעים ממדינות צהובות יידרשו להיכנס לבידוד ביתי למשך עשרה ימים.

מצב התחלואה בקורונה בבריטניה הוא מהטובים בעולם, תודות למבצע חיסונים מוצלח. בריטניה היא השנייה בדירוג העולמי אחרי ישראל עם יותר מ-51% מחוסנים לפחות במנה אחת. בשונה מבריטניה, מצב התחלואה בקורונה בגרמניה לא טוב. בימים האחרונים המספרים נעים סביב 20 אלף נדבקים ביום, וקצב החיסונים עדיין איטי.

גם האיחוד האירופי הודיע לאחרונה כי ישראל היא חלק מרשימת המדינות הירוקות. המשמעות היא שאזרחי ישראל יוכלו להיכנס למדינות אירופה. עד כה נאסרו ביקורים של אזרחי מדינות זרות באיחוד האירופי שלא לצורך חיוני, וכעת הישראלים יוכלו לעשות זאת גם בבריטניה וגם במדינות האיחוד האירופי. ישראל היא המדינה היחידה שהתווספה לרשימה של האיחוד האירופי מאז חודש ינואר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים