שיתוף
תגובות
כלכלה » בריטניה וישראל סיכמו על שדרוג הסכם הסחר החופשי
משדרגים מהלכים
שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי: "בריטניה היא לא רק ידידת אמת של מדינת ישראל אלא גם שותפת הסחר השלישית בגודלה של ישראל בסחורות ושירותים"
בניין הבנק המרכזי של אנגליה בלונדון | צילום: Alex Yeung, שאטרסטוק

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי נפגשה הבוקר (ד', 2.2.22) עם מזכירת המדינה הבריטית לענייני סחר בינלאומי, אן מארי טרווליאן (Anne-Marie Trevelyan). הגב' טרווליאן, שהחליפה את מזכירת המדינה ליז טראס עמה נפגשה השרה ברביבאי ביוני 2021, היא הממונה על התוויה ויישום מדיניות הסחר ומו"מ על כל הסכמי הסחר של בריטניה. ביקור זה הוא ביקורה הראשון של השרה טרוויליאן בישראל.

במהלך הפגישה, שהתקיימה בלשכת השרה ברביבאי שבמשרד הכלכלה והתעשייה בירושלים, ברכה השרה ברביבאי את מקבילתה הבריטית על ביקורה הראשון בישראל והביעה נכונותה לפעול במשותף לקידום הסחר והקשרים הכלכליים בין שתי המדינות. כמו כן, העלתה השרה ברביבאי את יוזמת משרד הכלכלה והתעשייה להביא להגדלת הסחר ההדדי בין בריטניה וישראל באמצעות יצירת פלטפורמות עסקיות המשותפות לגורמים עסקיים בשתי המדינות.

מזכירת המדינה הבריטית לענייני סחר בינלאומי, אן מארי טרווליאן, העלתה את האפשרות לקדם שדרוג של הסכם אזור סחר חופשי (אס"ח) בין ישראל ובריטניה, שנחתם כבר ב-2019 ונכנס לתוקפו ביום ה-1.1.21, עת עזבה בריטניה את האיחוד האירופי – הברקזיט. במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה מסבירים כי מאחר שההסכם הקיים עם בריטניה מבוסס על הסכם הסחר הישן של ישראל עם האיחוד האירופי (משנת 1995) שתי המדינות שותפות בראיית הצורך בהסכם אס"ח עדכני ומודרני יותר. עם זאת, מבהירים במשרד הכלכלה והתעשייה כי כינון הסכם סחר חופשי מה'דור החדש' עלול להיות כרוך בתהליך מורכב שיימשך למעלה מחצי שנה.

בנוסף, דנו השתיים לדון בפרטי 'פסגת הסחר וההשקעות ישראל – בריטניה', פרי יוזמה משותפת של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי ומשרד הסחר הבינלאומי הבריטי, שעתידה להתקיים באביב 2022, באירוח ממשלת בריטניה ובהשתתפות גורמים רמי מעלה, בכירי ממשל, נציגי חברות עסקיות במשק, לשכות מסחר וכו'.

לאחר פגישת השרות, התקיים המפגש הראשון של הועדה הכלכלית המעורבת הפועלת במסגרת ההסכם הקיים בין ישראל ובריטניה. במסגרת הוועדה הכלכלית המעורבת, יתקיימו דיונים בנושאים שונים הנוגעים ליישום ההסכם והפקת מירב הפוטנציאל המסחרי והכלכלי ממנו. 

במינהל סחר חוץ מציינים כי בריטניה היא שותפת הסחר השלישית בגודלה של ישראל בסחר בסחורות ושירותים. מינהל סחר חוץ מפעיל נספחות כלכלית בבירת בריטניה, לונדון, המהווה מרכז כלכלי עולמי ובית למטות עולמיים של חברות רב לאומיות ומוסדות פיננסיים הנמצאים בחזית הטכנולוגית מבחינת היקף פעילותן. נספחות משרד הכלכלה והתעשייה בלונדון פועלת בתחומים עתירי טכנולוגיה כגון סייבר הגנתי, פינטק ואנרגיה ירוקה וזאת באמצעות עבודה פרטנית מול חברות רב לאומיות או גופי חדשנות של חברות גלובליות היושבות בבריטניה. הנספחות מסייעת לחברות ישראליות לאתר הזדמנויות עסקיות ולאתר שותפויות עסקיות בשוק הבריטי. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים