שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בר לב: "לא ידוע שקיבלו סיוע מבפנים"
תפיסת המחבלים
על המצוד שנמשך אחרי שני המחבלים שטרם נתפסו אמר השר: "מעריכים שאחד משני המחבלים ביו"ש, הארבעה שנתפסו לא יודעים איפה הם"
עמר בר-לב | צילום: ויקיפדיה

השר לביטחון הפנים עמר בר לב התראיין הבוקר (א') ל-103FM על לכידתם של ארבעה מששת האסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע ועל המצוד שנמשך אחרי שני המחבלים שטרם נתפסו: "מעריכים שאחד משני המחבלים ביו"ש, הארבעה שנתפסו לא יודעים איפה הם".

בפתח דבריו אמר השר: "אנו ממשיכים לרדוף אחרי השניים הנותרים, וההערכה היא שאחד מהם לפחות נמצא באזור יהודה ושומרון. ההערכה הזו באה בעקבות סימנים כאלה ואחרים שגילינו, אני לא יכול להיכנס לפרטים המבצעיים. אנחנו לוקחים בחשבון את המצב הקשה ביותר, שכל אחד מהם נמצא במקום אחר, וזה אומר שהמרדף חייב להתפרס על פני אזורים נרחבים, גם מחוץ לתחומי הקו הירוק".

כשנשאל האם יש חשש שיבצעו פיגוע אמר: "חשש חייב להיות תמיד, כי אנשים במצב של ייאוש – אי אפשר לצפות את הפעולות שלהם אף פעם. גם לגבי הרביעייה שנתפסה, אין בידם נשק. החשש הוא יחסית נמוך, אבל קיים, ולכן צריך לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים".
על חקירת הארבעה שנתפסו אמר: "החקירה עוד מתנהלת, בעיקר על ידי השב"כ. לגבי השניים שלא תפסנו עדיין – אין חדש. האחרים גם לא יידעו. מעבר לשלב הראשון בו הם היו ביחד, בוודאות הארבעה שנתפסו לא יודעים איפה נמצאים השניים האחרים".

השר הוסיף: "החקירה מתמקדת בין היתר בשלבים המוקדמים. ברור שזה משהו שנמשך על פני תקופה ארוכה, ולא תכנון של יום או יומיים. זה שם סימני שאלה נוספים איך שב"ס לא גילה סימנים מעידים. ועדת הבדיקה שאני אקים תבדוק גם את הנושאים האלה".

השר שלל סיוע מבפנים ואמר: "בשלב זה לא ידוע על סיוע שקיבלו מתוך הכלא. התשובה שלילית. העובדות מדברות בעד עצמן. עד כה אין מידע שהם קיבלו סיוע, וזה אחד הנושאים הראשונים שנבדקו. ההערכה הדי סבירה היא שהם לא קיבלו סיוע. אחת השאלות היא איך זה יכול להיות שבמשך תקופה כל כך ארוכה, שבועות או יותר, מתוכננת ומבוצעת בריחה כזו ולא מתעורר שום דגל אדום על ידי אחד בשב"ס. שאלה כבדה שתיבדק ותיחקר, וניישם את המסקנות של אותה חקירה".

בר לב סיפר כי ערבים ישראלים עזרו לכוחות הביטחון להגיע אל המחבלים: "אני יכול לאשר שכל האזרחים שבהם הנמלטים נתקלו, כולל ערבים, פעלו כמצופה מאזרח ישראלי, ומיד צלצלו ל-100 והודיעו למשטרה שראו אנשים חשודים כאלה ואחרים. זה באמת בעל חשיבות מאוד רבה. זה מראה שרוב ערביי ישראל רוצים להשתלב ולהיות חלק ממנה, ומבינים שהרשויות עושות את העבודה שלהן".

הוא התייחס לאיומים על המשפחות שמסרו מידע למשטרה ואמר: "יש איומים ברשתות החברתיות, איומים כלליים. מי ששולט זה הקיצוניים ברשת, והם מביעים את דעתם. יש דיבור נגד אזרחי ישראל, כולל האזרחים הערבים שעשו מה שמצופה. לשמחתנו לא נחשף שום אזרח, כולל יהודים שסייעו לתפיסה הזו. כל המידע הזה הוא מידע חסוי של המשטרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים