שיתוף
תגובות
דעות » בשביל שנוכל להגשים חלומות
שיטת הסת"ם
אלו לשלושת השלבים שיעזרו לכם להתמודד מול הפחד מצבירת חובות, שעלול למנוע מכם לנסות ולפתוח את העסק שלכם
תגיות:
מחשבון | צילום: ANDREI ASKIRKA, שאטרסטוק

טורי עצות, בכל עיתון שמכבד את עצמו יש כאלו, כמה שאנחנו שונאים אותם. כל המומחים שמסבירים לנו כיצד לחנך את הילדים שלנו, כיצד לסדר את הבית, כיצד לאכול אוכל בריא או כיצד לרזות, כיצד להיות בן זוג טוב יותר.

ואילו עצות הם נותנים תמיד: לעולם לא להרים את הקול, להשקיע בזוגיות כל שבוע, לרוץ 4 פעמים בשבוע לפחות 3 קילומטר, להכין את החומוס לבד ואף פעם לא ללכת לישון עם כלים מלוכלכים בכיור.

את הכתבה הזו אני מקדישה לכל החולמים, החוששים, המתלבטים וכל מי שחושב אולי לפתוח עסק ומפחד מהסיכון. אני פוגשת כל הזמן את אלו שפוטרו, ולא רוצים לחפש עבודה אלא להפוך את זה להזדמנות, את אלו שחולמים לעזוב עבודה ורוצים להצמיח משהו להישען עליו, את אלו שתמיד ידעו שזה הייעוד שלהם. את כולם. אבל בדרך לפתוח עסק קטן משלכם יש המון חששות. 

מה הדבר האחד והיחיד שבאמת מפחיד אותנו בדרך? להיכשל? הרי נכשלנו כבר בחיים, לא? אולי הפחד מהלא נודע, מחסר היציבות? אפילו איתו כבר התמודדנו. אבל יש פחד אחד, הפחד שניכנס לחובות, ולא סתם חובות אלא כאלו שלא נוכל לעמוד בהם. זה הפחד שבאמת משתק אותנו. 

בשביל להתמודד בדיוק מול הפחד הזה – תעשו סת"ם! אלו ראשי התיבות לשלושת השלבים שיעזרו לכם להתמודד מול הפחד מצבירת חובות, שעלול למנוע מכם לנסות ולפתוח את העסק שלכם. 

בשלב הראשון תחליטו על סכום. רצוי עם בן הזוג, סכום שאותו אתם מוכנים לסכן על העסק, סכום שיהיה הגבול לסיכון שלכם. כזה שמעליו אתם לא מוכנים להפסיד אבל כזה שאם חלילה תפסידו אותו תוכלו לעמוד בזה. 

ואז, בשלב השני בנו ממנו תקציב כזה שייכנס בתוך הסכום, יתחלק לכל הסעיפים השונים (ציוד, שיפוץ, מלאי, פרסום, יעוץ, אתר, רכב וכולי) בשלב הזה חשוב מאד לא לשכוח להשאיר רזרבה לחודשי הפעילות הראשונים של העסק, אלו בהם הוא עדיין הפסדי. כסף לתשלומים השוטפים של הכירות, חשמל, ארנונה, עובדים ופרסום. כסף שתצטרכו להוציא כל חודש על העסק וברור שלפחות בחצי השנה הראשונה הוא עדיין לא יניב בחזרה את הסכומים האלו. לחלק הזה בתקציב קוראים בשפת אנשי המקצוע "הון חוזר". 

ובשלב שלוש, הכי חשוב, בצעו כליו, שבוע או חודש, אבל לא יותר מזה, מעקב.  אל תחכו לרואה החשבון, אלא תמצאו את הדרך שנוחה לכם לעקוב באמת אחרי מה שנכנס ומה שיוצא מהעסק. לדעת מה מצבו האיתי וכמה הוא קרוב לנקודת האיזון או אפילו לרווח. 

סכום, תקציב, מעקב – סת"ם בשביל שנוכל להגשים חלומות.

הכותבת היא מרצה ויועצת עסקית כלכלית לעסקים קטנים

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים