שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » האכיפה תתמקד רק בנת"צים בין עירוניים
מסתמן
יו"ר ועדת הכלכלה ביטון הודיע על סיכום עם שרת התחבורה, לפיו משרד התחבורה יאכוף נסיעה בנת"צים עירוניים רק החל מעוד שנה ורק ברשויות שיסרבו לעשות זאת בעצמן
מיכאל ביטון | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, החלה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הסעיפים העוסקים בהגברת אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, מתוך פרק התחבורה בהצעת חוק ההסדרים (הצעת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"א-2021).

ההצעה נועדה להסמיך גם פקחים לאכוף, באמצעות מצלמות, נסיעה שלא כדין בנת"צים. מהלך שנועד לאפשר הקמת יחידה מיוחדת של משרד התחבורה שתאכוף עבירות בנ"תצים.

עוד מוצע, לאפשר לרשויות מקומיות להשתמש בלפחות מחצית מסכומי הקנסות לטובת תפעול ותחזוקת התחבורה הציבורית בשטחי הרשות.

לאחר הדיון, שחשף מחלוקת באשר לסמכות האכיפה בתחומי הרשויות המקומיות, אמר היו"ר ביטון כי סיכם עם שרת התחבורה שהאכיפה של משרד התחבורה תהייה בנת"צים בין עירוניים בתחילה. כאשר בשנה הראשונה יעודד המשרד את הרשויות המקומיות לבצע אכיפה בנת"צים עירוניים ויסייע להן.

עוד סוכם, כי לאחר שנה יעדכן משרד התחבורה את ועדת הכלכלה באשר לרשויות שהחלו באכיפה ולרשויות שלא ביצעו זאת. לאחר שנה תפנה השרה לרשויות. הרשויות ישיבו למשרד, בתוך 6 חודשים, האם הן מתכוונות לבצע אכיפה. במידה שרשות תסרב תעבור הסמכות למשרד התחבורה. כמו כן, רשות תוכל לחזור בה מהסירוב ולבקש את הסמכויות חזרה. עוד הוסכם, כי 50% מהכספים שיתקבלו, בניקוי הוצאות אכיפה, ייועדו לטובת תחבורה ציבורית, ובתיאום עם מנכ"לית משרד התחבורה יוכלו לשמש גם לטובת פעולות אחרות בתחום התחבורה.

קודם לכן הסביר סגן מנהל הרשות הארצית לתח"צ במשרד התחבורה, רן שדמי, כי התיקונים נועדו להגביר אכיפה כדי לעודד שימוש בנתיבי תחבורה ציבורית. בתחילה שאלה ח"כ לימור מגן תלם אם גם הרשות וגם משרד התחבורה יבצעו אכיפה בערים, ובתגובה לכך השיבו שדמי ורפרנטית התחבורה באגף התקציבים באוצר, שחר בר, כי רק בתל אביב מתבצעת אכיפה וקצת בירושלים. ח"כ איתן גינזבורג אמר כי הוא לא מכיר רשות שלא תרצה לאכוף. הוא הסביר כי רשויות לא יודעות שהן יכולות לקבל אמצעי אכיפה מהאוצר ומשרד התחבורה.

נציגת מרכז השלטון המקומי, ענת לופזנס, התייחסה למנגנון לצביעת הכספים ואמרה כי הוא ישרת את מטרות משרד התחבורה והדבר דווקא יוריד את התמריץ לבצע אכיפה. "אם היום לא אוכפים כשכל הכסף הולך לרשות, אז בוודאי שלא יאכפו אם חצי מהכסף יהיה צבוע לדברים שמשרד התחבורה מממן כיום", אמרה. ח"כ גינזבורג הוסיף כי גם המדינה לא מפנה 50% מההכנסות מאכיפה בנת"צים לתחזוקתם, ואמר: "אל תבקשו מהרשויות המקומיות דברים שאתם לא עושים בעצמכם".

ח"כ לימור מגן תלם הציעה כי כל רשות מקומית תצטרך להודיע האם היא אוכפת או מעבירה את הסמכות למשרד התחבורה. רכז תחבורה באגף התקציבים באוצר, דניאל מלצר, ביקש שלשרת התחבורה תהייה סמכות לדרוש מהרשויות לבצע אכיפה, ולקחת את הסמכות אם לא יעשו כן. עם זאת, לאחר שבדיון לא הייתה הסכמה הודיע היו"ר ביטון על הפסקה, שלאחריה עדכן בדבר הסיכומים עם שרת התחבורה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים