שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "בתקופתי סירבנו להכיר בפלסטינים"
התובע הראשון בהאג
התובע שעמד בדילמה דומה לפאטו בנסודה, אומר בעקבות החלטת השופטים: "החקירה תיקח שנה וחצי". המשפטן הבכיר קרא לצדדים לנצל את פסק הזמן הזה "למשהו חיובי"
בית הדין הבינלאומי בהאג | צילום: robert paul van beets, שאטרסטוק

לואיס מורנו אוקמפו היה התובע הראשי הראשון של בית הדין הבינלאומי בהאג, בשנים 2012-2003, והתעסק רבות בנושא הפלשתיני. בראיון ל'ישראל היום' הוא מגיב להחלטת בית הדין: "מדובר על סכסוך מ־2009 ואני עבדתי בו שלוש שנים. בתקופתי לא נתנו לפלסטין מעמד של מדינה, אבל עכשיו המצב שונה".

אוקמפו הוסיף כי "כאשר אני הייתי פרקליט, פלסטין ניסתה להיכנס לבית הדין הבינלאומי והתלבטנו במשך שלוש שנים בבעיה. החלטנו לא לתת מקום לבקשה הפלשתינית כי היא לא היתה אז מדינה. באוקטובר 2012 העצרת הכללית החליטה שפלשתין היא מדינה 'משקיפה' וחברה באו"ם, וב־2015 העצרת של בית הדין של האג הסכימה שפלשתין היא מדינה חברה".

החל מאותו רגע, לדבריו, "לפי בית הדין הבינלאומי, פלסטין היא מדינה. זה לא הוחלט על ידי שופטים אלא על ידי מדינות, כי זה לא נושא פוליטי".

התובעת פאטו בנסודה החליפה אותו בתפקיד. אוקמפו העריך כי "היא תחקור עכשיו את החשדות לפשעים, אפילו כאלה מוקדמים יותר. החקירה תימשך שנה וחצי, כך שיש שנה כדי לנצל את המצב הזה ולהפוך אותו למשהו חיובי".

ב־1985 לואיס מורנו אוקמפו (68) שימש סגן התובע במשפט הראשון נגד החונטות הצבאיות ששלטו בארגנטינה בין השנים 1983-1976.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים